Positief energiehuis in Vendée - kantoren

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 26/10/08, 23:08

Eric54 schreef:Volgens het bedrijf dat de thermische studie heeft uitgevoerd, hebt u om RT 2005 te verkrijgen een verwarmingssysteem nodig zoals gedefinieerd volgens deze norm.
De houtkachel is geen verwarmingssysteem maar een aanvulling.
Een huis dat alleen een houtkachel heeft, kan geen RT 2005 verkrijgen, ook al heeft het er geen nodig....


+1 met Houthakker. Wat is dit voor onzin? Een passiefhuis voldoet dus niet aan RT2005???

Dus óf uw informatie is onzin, óf uw ‘bedrijf’ liegt (in een poging u een waardeloze pomp te verkopen) óf het is nog steeds een pro-lobbywet…

Voor mij gaat RT vooral over isolatie (elk type isolatie)...en niet over het verwarmingssysteem...
0 x
Eric54
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 23/10/08, 22:40




par Eric54 » 27/10/08, 19:09

Ik ben absoluut zeker van wat ik zeg. Het ADEME van Lotharingen stuurt alle lage-energie- en passiefhuizen naar dit studiebureau.

Technicusbedrijven die een DPE uitvoeren, zijn niet gekwalificeerd om een ​​RT 2005-studie uit te voeren en deze op de BBC-normen te brengen.
Verwar thermisch onderzoek (DPE) niet met thermische regelgeving (conformiteit met RT 2005).
Het zijn 2 aparte dingen. De DPE wordt uitgevoerd door thermische ingenieurs (thermische technicus), een RT 2005-studie door een ontwerpbureau voor thermische engineering.

Ze gebruiken niet dezelfde software en hun berekeningsmethode is anders. Bovendien is hun prijs ook...

Een passiefhuis krijgt uiteraard geen RT2005. Om een ​​label te krijgen, moet het het Minergie-label doorlopen, wat maar heel weinig kantoren kunnen.

En voor het voldoen aan een label (RT 2005, effinergie of passief) wordt zowel rekening gehouden met het verwarmingssysteem als met de ventilatie, ESC enz....
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 27/10/08, 22:18

Ik verwar de DPE (uiteraard...) niet met een certificering, maar ik zie niet in hoe RT2005 zou definiëren elk verwarmingssysteem...
Kunt u preciezer zijn en ons de passages uit de RT-teksten citeren die hierover gaan?
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Eric54
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 23/10/08, 22:40




par Eric54 » 28/10/08, 18:42

Helaas heb ik de tekst van RT2005 niet, ik ben op de hoogte van degenen die mijn constructie labelen.
Ik heb alleen mijn onderzoek om u te bevestigen dat u een verwarmingssysteem nodig heeft dat geen kachel is.

Het onderzoek heeft tot doel het te installeren vermogen te bepalen en vervolgens afhankelijk van de systemen (type verwarming, ESC, ventilatie, Canadese bron, etc.) het energie- en broeikasgaslabel te geven.

In ons geval zijn we verplicht om iets anders te hebben dan een houtkachel om de RT 2005 te verkrijgen. Omdat het deze laatste is die ons de mogelijkheid geeft om steun te krijgen voor de installatie van fotovoltaïsche energie.
Zelfs het effinergielabel geeft geen toegang tot steun voor fotovoltaïsche energie, omdat het nog niet erkend is door de regionale raden.

Kortom, we kunnen elk huis maken dat we willen (klassiek, laag verbruik of passief), maar in alle gevallen moet RT2005 gerespecteerd worden om steun te verkrijgen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 28/10/08, 23:19

Als u de mogelijkheid heeft, kunt u dan eventueel om details vragen aan de BE die u het label geeft?

Dit intrigeert mij mateloos en ik zou graag willen weten waar het allemaal over gaat...
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 29/10/08, 09:20

Nou, ik weet niets van bouwen, maar ik heb wat onderzoek gedaan en hier is de tekst (ik zal je de details besparen) gepubliceerd in het PB over de RT2005.
Het lijkt erop dat er goed rekening is gehouden met het verwarmingssysteem. Zie voor houtverwarming artikel 26 (pagina 8):
Voor vaste brandstofgeneratoren die hout als energie gebruiken, is het referentiesysteem
bestaande uit een PCI rendementsgenerator bij vollast in procenten, voor een gemiddelde temperatuur van
water in de generator van 70 oC, van 47 + 6.logPn voor een nominaal vermogen Pn kleiner dan of gelijk aan 400 kW
en 62,6 verder.


Voor de conclusies en opmerkingen laat ik het aan u over....veel succes
: Cheesy:
Bron: (de directe link met het PB werkt niet, dus hier is een andere site) http://www.rt-batiment.fr/fileadmin/doc ... i_2006.pdf

PS: ik merk toch dat ze spreken van de T° van het water, dus enkel van ketel met hout? Wat zou kachels de facto uitsluiten?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 29/10/08, 09:29

Houthakker schreef:Ik verwar de DPE (uiteraard...) niet met een certificering, maar ik zie niet in hoe RT2005 zou definiëren elk verwarmingssysteem...
Kunt u preciezer zijn en ons de passages uit de RT-teksten citeren die hierover gaan?


+1: DPE's zijn onzin, vaak gedaan door makelaars in onroerend goed, getraind en "gecertificeerd" met haast en die beter weten hoe ze geld moeten tellen dan kWh. Voor advies als "installeer een warmtepomp, verander alle frames"... zij zijn niet degenen die de rekening betalen, zodat ze terug kunnen komen...

+1: de RT betreft tot nader order enkel isolatie...

Houthakker voorzitter van Ademe!
Dernière édition par Christophe de 29 / 10 / 08, 09: 32, 1 keer bewerkt.
0 x
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 29/10/08, 09:32

Christophe schreef:+1: de RT betreft tot nader order enkel isolatie...

Negeer alstublieft mijn berichten. leuk voor degenen die proberen een bijdrage te leveren door tijd te besteden (verspilling) aan onderzoek. :frons:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 29/10/08, 09:35

Sorry, ik had je bericht niet gelezen voordat ik reageerde. Ik zal eens kijken...

Anders is er dit document dat beter verteerbaar is: https://www.econologie.com/reglementatio ... -3352.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 29/10/08, 12:55

AH AH!

Ik zie dat het nodig is om hier enkele details te vragen over de RT2005 en de DPE's :D

La Rregelgeving Thermique 2005 stelt de wettelijke minimumeisen voor nieuwbouw vast

We zullen binnenkort de 2010 hebben, dan de 2015 en uiteindelijk de 2020, in elke fase zal de RT "restrictiever" zijn

Het legt een minimum aan beperkingen op
- buitenisolatie, muren, beglazing, enz.
- Zuid-beglaasde oppervlakken
- jaarlijkse energiekosten voor verwarming
- Er wordt rekening gehouden met de energie die wordt besteed aan het sanitair warm water en de airconditioning

via waarborgen die gerespecteerd moeten worden
Beeld

Bij het indienen van de bouwvergunning dient de rekennota RT2005 te worden verstrekt
__________________________________________________________________

Le Ddiagnostisch van Performance Eenergie-efficiëntie en is eerder gericht op bestaande woningen (verkoop, verhuur, enz.), hoewel het steeds vaker wordt gevraagd als referentie voor nieuwbouw

De berekening moet het equivalent zijn van RT2005, omdat er rekening mee moet worden gehouden dat alle parameters van de woning in aanmerking worden genomen, inclusief zonne-energie en interne winsten, enz.

De software is nu levensvatbaar (zeer recent), de eerste was onvolledig en is tegen betaling beschikbaar op de ADEME- en CSTB-website
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 84-gasten