houten huis kit / hout

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
Terra Eco
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 05/11/08, 12:30

Antwoord aan moderator




par Terra Eco » 05/11/08, 13:13

Hallo,
Excuses voor de verwarring, het lijkt ons dat een aantal berichten van de forum had ook koppelingen. Onze bijdrage aan de discussie heeft nu geen link meer
Hartelijk
0 x
Hartelijk
Terra Eco
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 05/11/08, 13:49

Merci.

Het zijn niet de links die vervelend zijn in het onderwerp, maar het zijn de links die afkomstig zijn van een nieuwe abonnee... die door veel moderators als spam kunnen worden beschouwd... (anderen zouden je bericht hebben gecensureerd)
0 x
Bladerunner
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 04/02/10, 11:39
Plaats: Lijkt op het zuiden...




par Bladerunner » 04/02/10, 12:14

Hallo allemaal, van een nieuwkomer...Ik ga ook voor mezelf een huis bouwen van planken of boomstammen; liever monteren omdat het een bouwpakket is.
Het grote voordeel is natuurlijk de prijs, zeker aangezien ik tussen de 60 en 100m2 zoek. Het nadeel is het gebrek aan getuigenissen op het net.
Een site brengt veel informatie samen die mij objectiever lijkt dan de blog van X of Y over de montage van hun huis:
http://maisonsenboismassif.forumactif.c ... 0dbfca1b97

Maar hey, ik heb een heleboel verschillende vragen die ik hierover zal stellen. forum of anderzijds...vooral over de methodes voor goede isolatie.
0 x
Bladerunner
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 04/02/10, 11:39
Plaats: Lijkt op het zuiden...




par Bladerunner » 10/02/10, 08:52

Welnu, hier is mijn eerste vraag: ik ben van plan een bekleding te maken om muren te isoleren in planken van 90 mm.
Ik begrijp dat het meest effectief de buitenbeplating was. Iemand bevestiging?
Verticale of horizontale bekleding? Voor- en nadelen van beide systemen?
Hoe de schoenplaatjes te plaatsen om het inzakken van de planken niet te belemmeren?
10 cm kunstwol isolatie: is dat genoeg? (Ik ben in de vlakte van de Languedoc... dus niet op de Noordpool.)
Bedankt voor je advies...
0 x
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 10/02/10, 10:39

Proficiat met dit mooie project! Het is moedig, maar winstgevend.

Persoonlijk had ik dit onderwerp goed bekeken, maar niet de gelegenheid gehad om het te concretiseren...

Voor isolatie, als je de keuze hebt, lijkt Christophe's onderwerp over cellulosewatten interessant gezien de prijs en efficiëntie. Maar ik weet niet of dit van toepassing is op een verticale wand, er zouden compartimenten nodig zijn om bezinking te voorkomen, maar zonder koudebruggen te creëren... dat zou betekenen 2 externe scheidingswanden en een interne scheidingswand met verspringende horizontale scheidingen.

https://www.econologie.com/les-isolants- ... -3168.html

In zelfbouw, goed gepland en zonder installatiekosten, zal het winstgevend zijn.

Maar plan in uw regio vooral een goede oriëntatie voor thermische zonnecollectoren: met een grote voorraad warm water voor meerdere dagen, zou u het hele jaar door bijna autonoom moeten zijn.

En de waterreserve in de zomer kan worden gebruikt om je op te frissen, vooral als je hebt gezorgd voor rekbare stoffen (of planten :-) om luchtige schaduw op het dak te creëren.
0 x
Tot ziens!

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 103-gasten