houten huis kit / hout

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 10/01/06, 10:30

dank je joh
Het is niet dat ik goed ben in isoleren, maar ik heb mijn airco lessen voor de boeg. Ik heb telramen op de isolatoren, we gebruikten ze om de warmtebalans van het gebouw te berekenen om het verwarmings- of koelvermogen voor zomer of winter te kennen. En die afhankelijk van de samenstelling van de muren. Een andere berekening die super interessant was, was het bepalen van het dauwpunt in de muur. Zo kwamen we te weten of er condensatie op een muur kon zijn volgens de samenstelling van deze.
Vandaag zal ik niet kunnen.
Ik kan echter dankzij mijn grafiek nauwelijks zeggen dat multiplex qua isolatie bijna identiek is aan spaanplaat 0,15w/m.°C.
En kurk met 0,10w/m.°C is zeer isolerend.
Het glas zelf is niet zo slecht aangezien het een thermische geleidbaarheid heeft van 1,70w/m.°C identiek aan massief beton. Dan is het in een huis als het jouwe als je grote ramen hebt heel goed om het huis door zonnestraling te verwarmen als het buiten lekker koud is. Als de zon zich verschuilt sluit je de dikke gordijnen die je ervoor neerzet om de warmte binnen te houden. Idem als het zomer is sluit je de houten luiken om te voorkomen dat de warmte binnendringt. En als je daarnaast nog een Canadese bron hebt is het wel de gratis zelfregelende airconditioning. 8) : Wink:
0 x
Avatar de l'utilisateur
gerald
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 28
Inschrijving: 04/09/05, 07:51
Plaats: bergmeertje




par gerald » 10/01/06, 11:07

Ik stel voor dat deze discussie over kits wordt verplaatst om de kwestie van houten constructies niet te verstoren.

Ik voel me aangevallen met rode ballen, dus ik zal antwoorden. Laten we allereerst specificeren dat ik weiger om aan enig gekibbel deel te nemen. Mijn enige zorg is om een ​​levensvatbaar land na te laten aan onze kinderen. Het lijkt mij dat we allemaal hetzelfde doel hebben, dus het zou nuttiger zijn om samen te werken dan om te concurreren.
Ik ben geen mechanische professional, maar ik heb al een paar voertuigen "gepantoniseerd" met resultaten variërend van 10 tot 35% besparingen. Elke keer moet je je hersens pijnigen om het systeem opnieuw uit te vinden op basis van het voertuig, de materialen die je bij de hand hebt, de tijd die je hebt...
Ik vind dat dit proces een grote vooruitgang is, dat het relatief betrouwbaar is als we de verschillende gegevens over materialen, temperatuur en depressie respecteren. Ik betreur het ten zeerste dat niemand van jullie die beweert geavanceerder te zijn dan een doe-het-zelver zoals ik, het lef had om een ​​bouwpakket op de markt te brengen.
Dit is een feit dat ik onaanvaardbaar vind, ik vind dat we niet het recht hebben om niets te doen als we de ecologische impact kennen die de veralgemening van dit proces zou kunnen hebben.
Iemand moest in het water springen om het verzoek te initiëren. Je zegt het zo goed dat ecologie door zakendoen zal winnen.
Ik heb het gedaan. Er is een verzoek. Er zijn veel meer gekwalificeerde en geïnteresseerde mensen dan ik... Ga door!
Mijn kit bestaat simpelweg uit -/ dezelfde reactor als de beproefde Spad, -/ dezelfde bubbler als mijn snelkookpannen met een verandering in vorm en schaal -/ en verschillende onderdelen, slangen...
Ik wil gewoon de implementatie van dit systeem voor meneer iedereen vergemakkelijken.
Ik garandeer je dat met de prijs die ik vraag en afhankelijk van de klus, er niets is om rijk van te worden.
Christophe, ik ben het niet eens met je houding die bestaat uit het breken van de weinige commerciële initiatieven die er zijn.
Ik ben het niet eens met de debatten die bestaan ​​uit het geven van reden aan de anterioriteit
Ik ben het niet eens met de houding die erin bestaat te zeggen dat zolang niet alles wordt uitgelegd, bewezen, geanalyseerd... niets op de markt kan worden gebracht. Ik vind deze houding onverantwoord in de situatie van extreme urgentie waarin we ons bevinden.

Laten we samenwerken, elk met onze middelen en onze methoden
0 x
Avatar de l'utilisateur
claude07
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 50
Inschrijving: 12/07/04, 22:21
Plaats: de diepe Ardeche - Aubenas




par claude07 » 10/01/06, 11:14

al het werk verdient salaris. zonder betalen zou er niets zijn.
het is als adverteren op de forum dat staat hem toe om te leven!
dus.....
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4

Reageer op Lau




par jean63 » 10/01/06, 11:59

In Lau =>
er is een ernstige controverse over geautoclaveerd hout; we vinden er veel van op pleinen, de piketten van bepaalde hekken, op kleuterscholen: dit hout is behandeld met arseen, hallo kinderen die eraan likken en voor het milieu!
Zowel steenwol als glaswol zijn gedoemd te worden verboden, het is een mooie rotzooi die we nog steeds gebruiken.
Ik heb er spijt van dat ik ondanks de beschermende sluier glaswol op mijn zolder heb gelegd; in de loop der jaren zullen de plafondlatten uit elkaar bewegen en dit kankerverwekkende stof doorlaten.
Voor steenwol is het erger omdat het fijner is met een bonus: ik werd sterk afgeraden om het in de muren te plaatsen omdat het de ongelukkige neiging heeft om vocht op te nemen..
De oplossingen zijn hennep, schapenwol of lavendelstro, waar we hier geen raad mee weten.

Ja, ik ben het ermee eens; deze isolatoren kenden we toen nog niet en + ze zijn erg duur.
Voor geautoclaveerd hout maak ik me geen zorgen, want er is niets zichtbaar dat geautoclaveerd is; de steenwol is aan de binnenkant goed opgesloten door een vel polyane, bovendien heb ik de lengtes gelijmd zodat er niets naar binnen kan diffunderen.
Ik heb geen VMC die deeltjes naar binnen kan transporteren.....Ik heb daar allemaal over nagedacht. Kurk, ik heb er wat tussen mijn RDCh-plafond en de eerste panelen van 1 cm van ep geplaatst, ingeklemd tussen onbewerkt houten plafond en zwevend parket erboven voor geluidsisolatie maar het is niet geweldig. Wat betreft vernissen, het is van ARTILIN (biologisch, steeds moeilijker te vinden).
Ik vermeed chemie binnenshuis waar mogelijk.
PS: hoe zet je het fragment uit het afzenderbericht in een blauwe achtergrond? Dankjewel.

feit :D Ex-océano 13/01/06-23:00
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4

bij PITMIX




par jean63 » 10/01/06, 12:23

Hallo,
Ja, mijn huis is bioklimatisch (passieve zonne-energie).
Aan de zuidkant heb ik een veranda + grote schuiframen (in bomenhout) + dubbele isolerende beglazing (serre-effect gegarandeerd); het kan oplopen tot meer dan 50° in de veranda als je niet oppast.
Noordzijde is er de garage en boven de zolder welke dienen als thermische buffer.
Samenvattend is het een bioklimatisch huis.
Het enige (een van de ...) nadeel is dat het niet beschermd is tegen de koude noordenwinden omdat het op vlakke grond ligt: ​​het ideaal is half begraven op hellende grond op het zuidwesten ...... maar je kunt heb niet alles en behaag iedereen. Een+.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse

Re: antwoord op Lau




par lau » 10/01/06, 14:58

jean63 schreef:

OK. met alles wat er vandaag de dag bestaat, moet je verdomd goed geïnformeerd zijn om de juiste keuze te maken!
5 cm kurk is enorm!
Voor de opname van het half begraven huis zou ik vanwege de vochtigheid niet zo bevestigend zijn, ik ben ervan overtuigd dat de woonkamers allemaal boven moeten zijn.
Voor quotes: gebruik de "Quote" tag

claude07 schreef:al het werk verdient salaris. zonder betalen zou er niets zijn.
het is als adverteren op de forum dat staat hem toe om te leven!
dus.....

De advertentie op de forum is niet voldoende voor het functioneren van de site, ik zal een kleine donatie van 20€ doen, dat is het altijd en met alles wat ik hierboven heb geleerd, is het het minimum! : Wink:

gerald schreef:
Ik voel me aangevallen met rode ballen, dus ik zal antwoorden. Laten we allereerst specificeren dat ik weiger om aan enig gekibbel deel te nemen. Mijn enige zorg is om een ​​levensvatbaar land na te laten aan onze kinderen. Het lijkt mij dat we allemaal hetzelfde doel hebben, dus het zou nuttiger zijn om samen te werken dan om te concurreren.

het is duidelijk, maar het doel is niet het enige leidmotief "naar onze kinderen", maar
respect voor het leven en het milieu als geheel.

gerald schreef: Ik ben geen mechanische professional, maar ik heb al een paar voertuigen "gepantoniseerd" met resultaten variërend van 10 tot 35% besparingen. Elke keer moet je je hersens pijnigen om het systeem opnieuw uit te vinden op basis van het voertuig, de materialen die je bij de hand hebt, de tijd die je hebt...
Ik vind dat dit proces een grote vooruitgang is, dat het relatief betrouwbaar is als we de verschillende gegevens over materialen, temperatuur en depressie respecteren. Ik betreur het ten zeerste dat niemand van u die beweert geavanceerder te zijn dan een klusjesman zoals ik, het lef heeft gehad om een ​​kit op de markt te brengen.Dit is een feit dat ik onaanvaardbaar vind, ik vind dat we niet het recht hebben om niets te doen wanneer we de ecologische impact kennen die de veralgemening van dit proces zou kunnen hebben.
Iemand moest in het water springen om het verzoek te initiëren. Je zegt het zo goed dat ecologie door zakendoen zal winnen.
Ik heb het gedaan. Er is een verzoek. Er zijn veel meer gekwalificeerde en geïnteresseerde mensen dan ik... Ga door!

helemaal mee eens, je bent niet de enige die kant-en-klare kits installeert. zie mijn post erover https://www.econologie.com/forums/faire-deco ... t1300.html
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Avatar de l'utilisateur
gerald
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 28
Inschrijving: 04/09/05, 07:51
Plaats: bergmeertje




par gerald » 10/01/06, 15:11

Ik weet dat we verschillende Spad-installateurs zijn. Aan de andere kant, op het niveau van de marketing van carkits ken ik niemand.
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 10/01/06, 15:19

Ja het is waar! elke installatie is een prototype afhankelijk van het type voertuig.
Ik kwam weer in contact met een voorbereider voor mijn pantone.
Ik hou jullie op de hoogte van de forum.

PS: op de APTE-site in de sectie "Links" staat een link naar econologie en wordt christophe genoemd als een pionier in de wetenschappelijke studie van het pantoneproces.
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Davio
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 49
Inschrijving: 14/02/05, 21:17
x 1




par Davio » 01/02/06, 19:11

Voor zelfbouw hout bezoek http://www.kalliste.be

Hun manier van bouwen in houten blokken ziet er supereenvoudig uit.
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 01/02/06, 19:24

Bedankt voor de link, ik had dit op een tv-programma gezien en dacht dat het een goed idee was om in milieuvriendelijk materiaal te bouwen.

Ik heb net de site bekeken en het is nog interessanter door het te lezen. Aan de andere kant is het een vrij technisch product en aangezien er tal van soorten blokken en lateien zijn, afhankelijk van de structuur die wordt gebouwd, zal het nodig zijn om goed na te denken voordat u een bestelling plaatst.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 111-gasten