houten huis kit / hout

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4

antwoord op PITMIX




par jean63 » 10/01/06, 00:00

Hallo,

Het enige voordeel van aluminium is inderdaad dat er geen onderhoud aan te doen is MAAR vanuit ecologisch oogpunt is het een ramp: ik heb de cijfers niet meer vanuit energetisch oogpunt maar het is enorm: tussen elektrolyse, smelten om te verkrijgen aluminiumlegeringen, walsen, enz. en alle bewerkingen die te maken hebben met het passeren van blusovens en andere (ik weet het goed, ik heb 20 jaar bij Pechiney gewerkt, de fabriek die plaatwerk voor de Airbus produceert).
Qua isolatie is het een kat behalve secties met "baffles" en isolatie die erg duur zijn ... die misschien niet meer bestaan.
Ik weet dit allemaal heel goed omdat ik mezelf veel heb gedocumenteerd voor en tijdens de bouw...... 20 jaar geleden!
Je hebt helemaal gelijk: hout + 15 cm (of 20 in het dak) steenwol, het is een superisolatie, maar ik woon in de Auvergne en het is goed....... Ik voldoe aan de hoogste standaard op het gebied van isolatie .
Ik zie dat je niet alleen zeer bekwaam bent in pantone (geloof ik?) maar ook in isolatie!!.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4

Naar Claude07




par jean63 » 10/01/06, 00:12

Ik kan je niet vertellen wat beter is, want ik ken geen massief hout.
Wat ik u kan vertellen is dat vanuit het oogpunt van houtbehandeling, ik normaal gesproken de rest van mijn leven stil ben ... behalve misschien als het klimaat opwarmt en de termieten naar het noorden trekken (momenteel geen detectie in Puy-de-Dôme).
Maar mijn huis is zeer goed "geïsoleerd" van de grond (van de aarde): 60 cm hoog van gewapend betonnen balken, het is verhoogd.
Hoe dan ook, dit is een regel voor houten huizen.
Het enige in termen van luchtverontreiniging is om geen spaanplaten te plaatsen om de vloeren te maken, omdat deze formaldehyde afgeven. Het is erg slecht voor de gezondheid. er is er geen in mijn huis. Dat wist ik toen, maar we spraken er nergens over, de Duitsers waren ons gewoon wat verder voor met het aan de kaak stellen van schadelijke producten in het leefgebied...... Ik zou u met hele pagina's kunnen vullen. Een+.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 10/01/06, 01:34

jean63 schreef:Het is een huis met een houten frame dat is samengesteld uit naast elkaar geplaatste panelen (samengesteld uit CTBX-multiplex en hout behandeld in een drukautoclaaf, de afstand tussen de dwarsbalken is 60 cm om de steenwol daar gemakkelijk te plaatsen). Voor een eenvoudig plan is het zeer snel gemonteerd omdat de panelen kant-en-klaar aankomen (geprefabriceerd in de werkplaats).
Dit huis werd binnen 3 weken na de passage van de metselaars uit het water gehaald: alleen instructie voor hen => respecteer het niveau (het moet perfect zijn). Dan is het kinderspel: ik deed alle buitenbekleding (de bouwer liet me zijn steiger voor de bovenste delen voor 2 weekenden na, voor de rest lukte het me alleen. Ik doe dan alle binnenisolatie in steenwol (niet leuk want het prikt en je moet een masker opzetten voor je longen)...


er is een ernstige controverse over geautoclaveerd hout; we vinden er veel van op pleinen, de piketten van bepaalde hekken, op kleuterscholen: dit hout is behandeld met arseen, hallo kinderen die eraan likken en voor het milieu!
Zowel steenwol als glaswol zijn gedoemd te worden verboden, het is een mooie rotzooi die we nog steeds gebruiken.
Ik heb er spijt van dat ik ondanks de beschermende sluier glaswol op mijn zolder heb gelegd; in de loop der jaren zullen de plafondlatten uit elkaar bewegen en dit kankerverwekkende stof doorlaten.
Voor steenwol is het erger omdat het fijner is met een bonus: ik werd sterk afgeraden om het in de muren te plaatsen omdat het de ongelukkige neiging heeft om vocht op te nemen..
De oplossingen zijn hennep, schapenwol of lavendelstro, waar we hier geen raad mee weten.

PITMIX schreef:Hallo Jean.

Als ik het me goed herinner, is hout een van de meest isolerende materialen (warmtegeleiding 0,23 w/m.°C) in verhouding tot zijn dikte. Het is waar dat steenwol slechts 0,047w/m.°C is.
Om dezelfde thermische weerstand te hebben, zou een muur van geautoclaveerd cellenbeton nodig zijn.


Er was een tijd dat huizen van cellenbeton erg in de mode waren... maar niet te stevig, pas op voor de scheuren!
Een man die ik ken vertelde me over het ongeluk van een stel dat was beroofd:
De dieven kwamen zonder problemen de woning binnen. Het stel dat terugkomt van hun boodschappen arriveert en keert terug naar huis zonder iets te vermoeden.
De dochter zei bezorgd tegen haar vader: "Zeg pap! Zag je dat grote gat in de muur van de eetkamer?" Er was een gapend gat gemaakt met een simpele kettingzaag!
: Lol:
gerald schreef:Als je wilt zien hoe een draagbare zagerij eruit ziet, kijk dan op mijn site: http://www.soleol.net
Gerald


Om de twijfel weg te nemen, is het waar dat u de productie van uw kits uitbesteedt?
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Avatar de l'utilisateur
claude07
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 50
Inschrijving: 12/07/04, 22:21
Plaats: de diepe Ardeche - Aubenas




par claude07 » 10/01/06, 08:55

Gezien in het ecologische huismagazine, isoleren houtvezel- of houtwolpanelen meer in zomer en winter dan welke andere isolatie dan ook, met hennep. Bovendien is het natuurlijk.

Voor de zagerij is het interessant, maar je moet wel weten hoe je alles moet doen!
hard hard als je niet in de business zit. mag zich niet vergissen.

spijkerbroek: geen plaat in aglo, oké.
0 x
Avatar de l'utilisateur
gerald
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 28
Inschrijving: 04/09/05, 07:51
Plaats: bergmeertje




par gerald » 10/01/06, 09:00

Om de twijfel weg te nemen, is het waar dat u de productie van uw kits uitbesteedt?

Hallo,
Ja, ik specificeer het duidelijk op de site, mijn kits worden met een laser gesneden en vervolgens last een professionele lasser de "doos" van de bubbler, ik doe de rest met een boog en de spoel wordt met zilver gesoldeerd
Gerald
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 10/01/06, 09:05

Voor mij zijn het de voorwaarden van de commerciële overeenkomst (royalty's die ik illegaal vind, maar hey...) die je aan Apte betaalt die me interesseren...
0 x
Avatar de l'utilisateur
gerald
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 28
Inschrijving: 04/09/05, 07:51
Plaats: bergmeertje




par gerald » 10/01/06, 09:30

Voor mij zijn het de voorwaarden van de commerciële overeenkomst (royalty's die ik illegaal vind, maar hey...) die je aan Apte betaalt die me interesseren...

Voor mijn carkits doneer ik aan niemand iets. Voor de Spads heb ik niets ontwikkeld, ik hoefde geen tests, onderzoek te doen... Ik kreeg plannen en een fabricagetechniek voor een product dat zichzelf heeft bewezen, ik vind het normaal om een ​​kleine vergoeding terug te geven percentage. Mijn accountant vindt dit volkomen juist.
Ik weet dat je me gaat vertellen dat de geteste Spads geen uitsluitsel gaven. Ik erken dat er nog een mysterie is, want ik bevestig dat op mijn zagerij die ik goed ken (er zijn veel andere voorbeelden), onder normale klimatologische omstandigheden, het verbruik met 46% is verminderd. Boeren zijn geen dwazen, ze weten hoe ze moeten tellen en zijn erg taai in zaken. Een 140 pk kan 250 liter/dag verbruiken, als je er ook maar 1/3 minder bijtelt, zie je dat en maakt het je niet uit wat een testbank kan laten zien.
Gerald
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 10/01/06, 09:42

Ik twijfel niet aan de effectiviteit van het systeem, maar aan de beheersing ervan door de verkopers van kit!

En sorry maar de R&D is gedaan door: Quanthomme en wij (dit forum ) in geen geval door Apte die tevreden is met het oppompen van de informatie en ontwijkend is of negeert wanneer hen om feedback wordt gevraagd... Waarom zo'n reactie? Omdat ik geen deel uitmaak van hun "wereld", is dat het?

Ik weet niet of je deze pagina hebt gelezen, maar ik raad het je aan: https://www.econologie.com/articles.php?lng=fr&pg=1520

Nogmaals, ik herhaal: ik was het die de eerste informatie over de montage van tractoren aan Millet gaf... is dit betreurenswaardige gedrag dat ik beschuldig!
0 x
Avatar de l'utilisateur
claude07
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 50
Inschrijving: 12/07/04, 22:21
Plaats: de diepe Ardeche - Aubenas




par claude07 » 10/01/06, 09:58

: Cry: : Cry: : Cry: : Cry: : Cry:
mijn onderwerp verandert dit in een pantom!
: Cry: : Cry: : Cry: : Cry: : Cry:
Dernière édition par claude07 de 10 / 01 / 06, 10: 15, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 10/01/06, 10:12

Ja sorry...

Heroriënteren heren! : Lol:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 92-gasten