houten huis kit / hout

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 07/01/06, 15:46

Hallo,
De meeste huizen in Noord-Amerika zijn allemaal gebouwd van boomstammen, zelfs huizen met 3 verdiepingen.
ze zijn geïsoleerd in de muren 4 "en in het plafond 12" met een dampscherm, de binnenmuren zijn met platen van Placoplatre
(eenvoudig om het sanitair en elektriciteit te doen 2 dagen werk zit erop)
De buitenmuren zijn bedekt met aluminium dakspanen of een bakstenen muur
Het dak is van multiplex bedekt met asfaltshingles (het ondersteunt meer dan een meter sneeuw)
De kelder is gemaakt van aglos voor zandgronden en van beton voor kleigronden
deze huizen zijn gebouwd in een recordtijd van minder dan 1 maand
Waarom een ​​slecht geïsoleerd stenen huis maken? een huis moet 100 jaar meegaan, of het leven van de eigenaar als hij niet te veel onderhoud pleegt.
Soms vraag ik me af hoe een jong stel in Frankrijk erin slaagt een huis te kopen of te bouwen, het moet hun hele leven 2 salarissen of schulden kosten...
Verschillende bedrijven verkopen huizen in bouwpakketvorm, ze worden in de fabriek geassembleerd en per helft vervoerd op vrachtwagens die worden aangeleverd en gemonteerd
(Maison Bonneville Beloeil Quebec).
Stenen of betonnen huizen zijn meer gereserveerd voor gebouwen met twee verdiepingen, handelshuizen, kantoorgebouwen, enz. Pannendaken zijn hier een zeldzame luxe.
Een ander land, andere gewoonten...

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4

Dit is mijn houten huis ==>




par jean63 » 07/01/06, 17:49

Gebouwd in 1985, buitenbekleding in RED CEDAR (Canadees hout = western redcedar groeit in British Columbia, westkust van Canada). Het heeft 2 verdiepingen, supergeïsoleerd, ik heb veel buiten en binnen gewerkt (15 cm steenwol in de "muren" en 20 cm in het dak) ==>
[img] hoe foto's HIER overzetten???? bedankt..* laat me weten in mijn e-mailbox dat ik een bericht heb.

en ik geef je adressen, tips ... etc.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
claude07
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 50
Inschrijving: 12/07/04, 22:21
Plaats: de diepe Ardeche - Aubenas




par claude07 » 07/01/06, 20:50

Zoals André zegt, in Frankrijk hebben mensen heel duidelijke ideeën over huisvesting, het is een beetje vreemd.
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 08/01/06, 22:20

Persoonlijk vind ik het geweldig. Het is al geïsoleerd omdat hout een isolator is en bovendien natuurlijk is. We voegen hier een goedkopere prijs aan toe dan een typisch Frans huis. En hier is het perfecte huis.
Ik vind dat er ook huisjes zijn van 20 of 30m2 zoals ik op een foto op een vrachtwagen zag voor tijdelijke of secundaire huisvesting. Omdat sommige mensen in een fatsoenlijke woning willen wonen terwijl ze zwaar werk moeten doen in hun grote huis van sintelblokken. Ik heb vrienden die midden in hun werk met een baby in hun huis moesten wonen, het was echt niet elke dag gemakkelijk. Zo'n klein huisje zou ideaal zijn geweest. Niets belet je natuurlijk om een ​​huis als het jouwe te hebben met een goede leefruimte als hoofdverblijf. En nog een kleintje op het platteland. Mijn oom en mijn tante hebben er een aan de rand van een wezen in Essonne. Het is geweldig dat we dichter bij de natuur zijn.
Bovendien, gezien de prijs van onroerend goed in de Parijse regio, denk ik dat het zich zal ontwikkelen.
Ze is een beetje de Logan van het huis. En dat is goed.
Ik ben blij dat mensen met weinig middelen een mooi nieuw huis en een mooie nieuwe auto kunnen krijgen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4

kom op ik probeer foto's te plaatsen




par jean63 » 09/01/06, 00:40

de 1e foto =>

Beeld

OK het werkt, binnenkort het volgende. Daar is hij dan de week voor kerst onder de sneeuw, binnen zitten we heerlijk. Het buitenhout (red cedar) is van nature rotbestendig, dus geen behandeling nodig (geen schadelijke chemicaliën), maar het wordt na verloop van tijd donkerder, een karcher-slag (niet die van Sarko) en alles wordt weer bijna nieuw (de patina is ook een deel van de charme). Daar is de gevelbeplating al 20 jaar op zijn plaats ... niet slecht ... het heeft veel (slechte) taal in het gebied tot zwijgen gebracht ... het houdt ze bezig.
Binnenkort uitleg over het ontwerp + realisatie: het is een groot huis om in te wonen (4 kinderen zijn er opgegroeid) + veranda + terras, maar we kunnen het veel kleiner maken en het is nog net zo comfortabel. Het idee was mij gegeven door mijn beauf die architect is in Duitsland en al 30 jaar alleen houten huizen maakt. In 1983, toen ik begon, dacht ik dat ik gek was, we waren met heel weinigen in de regio om te beginnen. De bouwer OSSABOIS begon zijn eerste houten huizen na een verblijf in Noorwegen of Zweden, vandaag heeft hij een winkelpand in Clermont-Ferrand.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
claude07
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 50
Inschrijving: 12/07/04, 22:21
Plaats: de diepe Ardeche - Aubenas




par claude07 » 09/01/06, 08:39

super leuk huis!
goed ik, het is een klein huis, geen manier om zoiets te maken. maar het is hetzelfde principe.

het is massief hout of houten frame?
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4

houten frame huis




par jean63 » 09/01/06, 21:05

Het is een huis met een houten frame dat is samengesteld uit naast elkaar geplaatste panelen (samengesteld uit CTBX-multiplex en hout behandeld in een drukautoclaaf, de afstand tussen de dwarsbalken is 60 cm om de steenwol daar gemakkelijk te plaatsen). Voor een eenvoudig plan is het zeer snel gemonteerd omdat de panelen kant-en-klaar aankomen (geprefabriceerd in de werkplaats).
Dit huis werd binnen 3 weken na de passage van de metselaars uit het water gehaald: alleen instructie voor hen => respecteer het niveau (het moet perfect zijn). Dan is het kinderspel: ik heb alle buitenbekleding gedaan (de bouwer heeft me zijn steiger voor de bovendelen 2 weekenden nagelaten, voor de rest heb ik het zelf gedaan. Ik heb toen alle binnenisolatie in steenwol gedaan (niet leuk want het prikt en je moet een masker voor de longen opzetten), daarna de dampremmende laag vastgeniet (met een elektrische nietmachine worden de vingerspieren minder moe!!!). sceptisch over dit materiaal maar het is erg goed), daar heb je een decoupeerzaag nodig, een elektrische schroevendraaier.... goedkoop gereedschap. Ik had geen tijd om het te doen gezien de grootte van het huis!! voor 4 kinderen.... + mijn baan + mijn vrouw op het werk.... dus liet ik een beetje over voor de vakmensen. Voor de verwarming is het lage vloertemperatuur op de begane grond met watercirculatie en grote radiatoren boven, allemaal aangedreven door een stadsgasketel. Daar kan je van alles mee voeden: houtketel, warmteterugwinning in de bodem + warmtepomp of zonnecollectoren..enz....het gaat tenslotte alleen om de investering / verbruik / afschrijving / respect voor het milieu......
Voor de red cedar gevelbekleding had ik rechtstreeks bij de importeur SIBAC in La Rochelle een groot "pakket" gevelbekledingsplaat van L=6 meter besteld waaruit ik al mijn gevelbekleding heb gesneden. Het transport heeft me niet veel gekost (retourneren van een koerier uit de box waar ik werkte). Als je meer info wilt, ik ben er.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
claude07
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 50
Inschrijving: 12/07/04, 22:21
Plaats: de diepe Ardeche - Aubenas




par claude07 » 09/01/06, 21:52

Wel, hoed.
Ik zie wat ik moet doen.

Door nadelen ging ik op massief hout.
Welke is de beste?

anders ben ik op zoek naar een goede prijs.
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 09/01/06, 22:06

Hallo Jean.

Als ik het me goed herinner, is hout een van de meest isolerende materialen (warmtegeleiding 0,23 w/m.°C) in verhouding tot zijn dikte. Het is waar dat steenwol slechts 0,047w/m.°C is.
Om dezelfde thermische weerstand te hebben, zou een muur van geautoclaveerd cellenbeton nodig zijn.
Aan de andere kant zou een muur van holle blokken van 20 cm dik (1,40 w/m.°C) maar 3,4 cm dik zijn als hij van hout was.
Wat ik bedoel is dat je houten en steenwol geïsoleerde huis supergeïsoleerd moet zijn. Ook als het buiten erg koud is, heb je niet veel verwarming nodig om op te warmen. Dit wordt een warm huis genoemd. : Wink:
Stel je nu een 200w/m.°C aluminium huis voor.
De muren moeten 2,9 m dik zijn :schok: even isolerend als 3,4 cm natuurlijk hout (eiken, beuken...).
Als ik bedenk dat mijn grootouders zich lieten bedotten door een gewetenloze raamverkoper. Ze hebben verschillende oude houten ramen met enkel glas vervangen door aluminium ramen met dubbel glas.
Wat ze hebben gewonnen aan infiltraties en verliezen door de dubbele beglazing hebben ze verloren aan thermische isolatie ter hoogte van het deurkozijn.
0 x
Avatar de l'utilisateur
gerald
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 28
Inschrijving: 04/09/05, 07:51
Plaats: bergmeertje




par gerald » 09/01/06, 23:41

Hallo,
Voor al wie in hout wil bouwen, echt goedkoop... Er is een oplossing! Mobiele zagerijen. Het is mijn werk, ik ga naar particulieren en vooral boeren en ik zag bomen om planken, balken, spanten, latten te maken...
Sommige zelfbouwers kopen boomstammen die ik kan zagen. De m3 onbewerkt hout wordt tussen de 20 en 150 € betaald (voor het mooie hout van muniuiserie), meestal rond de 50 €. Je voegt 60€/m3 toe voor zagen. Je hebt tussen de helft en 3/4 bruikbaar hout voor de constructie, een deel kan worden gebruikt om een ​​tuinhuisje of een garage te betreden en de rest zal brandhout maken. Het goedkoopste hout dat je in een klassieke zagerij vindt, kost minimaal € 280 per m3. Ik spreek altijd belastingvrij.
U heeft het voordeel dat u onbehandeld lokaal hout gebruikt.
Als je wilt zien hoe een draagbare zagerij eruit ziet, kijk dan op mijn site: http://www.soleol.net
Gerald
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 78-gasten