Blokhuis in 30 000 € gemonteerd en geleverd?

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
harry Ravi
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 183
Inschrijving: 18/03/08, 14:30




par harry Ravi » 04/09/08, 17:48

Sinds enige tijd heb ik deze houten chalet-site gevonden.

http://www.nobeleurope.com/

Ik moet toegeven dat ik erg geïnteresseerd ben in dit soort accommodatie.

In het beschrijvingsgedeelte beschrijven we de samenstelling van de gevels, kunt u mij vertellen of deze voldoende isolerend zijn?
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2

Re: Houten huis voor 30 € gemonteerd en geleverd?




par houthakker » 04/09/08, 18:29

Citro schreef:[..] Als we een MOB doen, kunnen we het doen zonder funderingen en betonnen dekvloeren en parepaings. :onheil: [...]
Uh ... chappes, ja maar stichtingen nee, ik geloof dat het niet legaal is omdat de houtketting niet wordt herkend ...

We hebben dus nog steeds een metalen ketting nodig die is geïntegreerd in een keermuur van bakstenen of windblokken en / of beton.
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79361
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 04/09/08, 18:37

Om deze 30 en 000 € in perspectief te plaatsen, hier zijn traditionele huizen voor 50 € ... en we zien al snel dat deze prijs bijna verdubbeld wordt door met "alles" rekening te houden:

https://www.econologie.com/forums/maisons-ne ... t6040.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11

Re: Houten huis voor 30 € gemonteerd en geleverd?




par ik Citro » 04/09/08, 22:06

Houthakker schreef:
Citro schreef:[..] Als we een MOB doen, kunnen we het doen zonder funderingen en betonnen dekvloeren en parepaings. :onheil: [...]
Uh ... chappes, ja maar stichtingen nee, ik geloof dat het niet legaal is omdat de houtketting niet wordt herkend ...

We hebben dus nog steeds een metalen ketting nodig die is geïntegreerd in een keermuur van bakstenen of windblokken en / of beton.


Oh. :? Het houten huis van een maatje is zojuist vastgeschroefd aan poten die zijn verzegeld op betonnen dobbelstenen. Dus geen metalen ketting, de dobbelstenen zijn niet aan elkaar gekoppeld ...
Ik geloof zelfs dat dit hem vrijstelt van onroerende voorheffing omdat het huis "verwijderbaar" is, een beetje zoals een stacaravan.

Het lijkt mij op het net recente constructies in stro te hebben gezien zonder ijzeren funderingen (ideologische en technische keuze vergeleken met tellurische golven, naar "antenne-effecten", feng shui ...) uitgevoerd volgens de traditionele techniek die bekend staat als "cyclopisch "gemaakt van grote blokken steen ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 04/09/08, 23:43

Misschien is het mogelijk in zelfbouw?

In ieder geval, als ik door een professional ga, denk ik dat het niet wordt getolereerd ...
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 04/09/08, 23:45

Houthakker schreef:Misschien is het mogelijk in zelfbouw?

In ieder geval, als ik door een professional ga, denk ik dat het niet wordt getolereerd ...


Misschien... :?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 154-gasten