Sandwich blokhut

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6

Re: Bham ook bedankt




par bham » 04/01/07, 19:13

bolton069 schreef: Bedankt voor de info, als je foto's hebt ben ik ook geïnteresseerd.

Zelfde antwoord als Antoinet111, geef me je e-mailadres per pm, als je wilt weet ik niet hoe ik foto's moet sturen per pm.

bolton069 schreef:Ik hoorde dat de kastanje ook rotvrij was, het moet een soort zijn die in onze contreien vaker voorkomt dan "Douglas grenen, grove den, rode ceder" kan iemand bevestigen? Bham?..

Ik bevestig dat voor de kastanjeboom, het is ook rotbestendig, zoals onder andere de acacia, er werd naast mijn huis een huis gebouwd in hout met kastanjestammen. Het probleem is dat we dit hout niet in het oosten vinden, maar in het midden/zuiden van Frankrijk, in tegenstelling tot de douglasspar en de grove den die vrij gemakkelijk te vinden zijn in het oosten en vooral in bergachtige gebieden. Het heeft dus meer te maken met een regionale distributie. En met zachthout doe je niet wat je met hardhout doet, ik zou zeggen dat zachthout veelzijdiger is omdat je het kunt gebruiken zoals het is, ruw, in boomstammen (in tegenstelling tot kastanje), of in gezaagd hout, zelfs in vieren gedeeld om cordwood te maken. En naaldhout moet ook goedkoper.

bolton069 schreef: Daarnaast verwijs je naar de RT2000, maar het lijkt mij dat het nu de meer restrictieve RT2005 is die in Frankrijk wordt toegepast. Wie kan ons op dit punt helpen? :schok: :? .
Het is waar dat ik snel naar de RT2005 heb gezocht zonder iets interessants te vinden, ik vraag me af of de vereiste thermische weerstand op de muur is veranderd. Maar het mooiste is misschien wel om te zien wat er aan Minergie-habitat wordt gedaan. Ik merk gewoon op dat 30 cm hout (loodrechte vezels) gelijk staat aan 10 cm wol...
bolton069 schreef: De voorgestelde muur: 40 mm hout - 80 mm geëxpandeerde PS - 40 mm hout
......... we kunnen in het slechtste geval hopen op een R van 2.72 voor uw muur in planken, wat goed overeenkomt met de muur R > 2.4 die bham hierboven aanhaalt voor de RT2000.

Wat verschrikkelijk is, is bouwen met een "ademend" materiaal en een niet-ademende isolatie aanbrengen waarvoor de installatie van een VMC nodig is. Als we geïnteresseerd zijn in zaken als isolatie, dauwpunt, condensatie en we willen gezond bouwen, dan moeten we dit soort isolatie uitbannen. Dunne isolatoren worden daarvoor onder andere op de bank gelegd, terwijl ze op dit vlak niet slechter zijn dan polystyreen en polyurethaan.
0 x
rapha
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 04/01/07, 20:34

BOLTON 069




par rapha » 04/01/07, 20:39

wees voorzichtig, kastanje barst gemakkelijk tijdens het drogen, het beste natuurlijke rotvrije hout is douglasspar.
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4

.




par jean63 » 05/01/07, 00:25

Hallo,

Ik woon al 20 jaar in een huis met een houten frame (douglas grenen behandeld in een autoclaaf) + buitenbekleding in rode ceder. Steenwolisolatie (15 cm in verticale wanden en 20 cm in dak) geplaatst tussen grenen multiplex plaat (Canada) en polyane plaat (dampscherm aan de huiszijde zodat condensatie het isolerend vermogen van steenwol niet neutraliseert) + Placoplatre, dus geen risico op verspreiding van steenwol in huis.

Alles prima in orde, makkelijk te verwarmen (door de lage temperatuur vloer met stadsgasboiler / mogelijkheid om zonnecollectoren aan te sluiten). De structuur van het huis (een verdieping) is niet verplaatst.

Ik heb een degradatie aan de basis van mijn veranda van exotisch hout (pb waterafvoer in het onderste gedeelte) maar het is minimaal.

De rode ceder (rechtstreeks in Canada besteld via importeur uit La Rochelle: 250 m2 op Monterain geleverd en door mijzelf geplaatst) is niet behandeld en heeft goed stand gehouden behalve kleur wordt grijs/zwart na blootstelling....een beetje karcher en het haalt de grijs/zwarte kleur weg (verwarmingsvervuiling of schimmels?, het hout wordt niet aangetast).

Ik heb VMC nog nooit geïnstalleerd en er is geen schimmel- of condensatiegebied (veel hout binnen: plafonds + parket boven).

Voor meer details, zie de beschrijving en foto's in de kopjes "bioklimatologische huizen" berichten van begin 2006.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6

Re :.




par Cuicui » 05/01/07, 13:43

jean63 schreef:Alles prima in orde, makkelijk te verwarmen (door de lage temperatuur vloer met stadsgasboiler / mogelijkheid om zonnecollectoren aan te sluiten). De structuur van het huis (een verdieping) is niet verplaatst.

Hoi Jan 63
Gefeliciteerd met je mooie huis.
Aangezien je met gas verwarmt, ken je de pulserende ketel (hoog rendement) ook?
http://www.auer-gianola.fr/pages/produi ... atoire.php
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4

welkom




par jean63 » 05/01/07, 15:56

Hi Cuicui,

Bedankt voor je felicitaties.. in die tijd (beginnend in 1983) paradeerde iedereen om dit vreemde huis te zien!!
:onheil:
Voor de pulserende ketel, het spijt me, het lijkt me goed doordacht.

Ik heb plannen om zonnecollectoren toe te voegen, maar ik wacht een beetje op de prijsdaling en ga op zoek naar vacuümcollectoren (er zijn enkele geweldige verwarmingsprojecten met zonnecollectoren en warmtepompen op de website châteurterre.com ).

Op dit moment heb ik gezondheids-pbs te regelen en niet al te veel enthousiasme voor de prestaties.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6

Re :.




par bham » 05/01/07, 17:04

jean63 schreef:Voor meer details, zie de beschrijving en foto's in de kopjes "bioklimatologische huizen" berichten van begin 2006.

Ben jean, ik vond de beschrijving evenals 1 foto (van 9/01/2006) die nergens anders wordt getoond maar niets anders. Dus als je de link kunt plaatsen of me foto's kunt sturen, zou dat graag zijn. Dank u bij voorbaat.
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4

foto's




par jean63 » 06/01/07, 01:07

Ik moet een manier vinden om foto's te plaatsen omdat de mijne te vol zitten met pixels (je moet door imageshack gaan denk ik of iets dergelijks om ze te comprimeren: geef me de oplossing).

Voor rotvrij hout dat veel gebruikt wordt in de Franse Alpen (bergchalets) is het Lariks. Er zijn oude lariks chalets van meer dan honderden jaren oud die nog steeds overeind staan ​​(en zonder chemische behandeling!!), vooral in Saint Véran (+hooggelegen dorp in Europa = 2000 m.. geloof ik), maar het hout is zeker goed gekapt maan (en ja, onze ouderen kenden en kenden Moeder Natuur en de invloed van de maan op onze goede oude aarde!!).
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6

Re: foto's




par bham » 06/01/07, 10:10

jean63 schreef:Ik moet een manier vinden om foto's te plaatsen omdat de mijne te vol zitten met pixels (je moet door imageshack gaan denk ik of iets dergelijks om ze te comprimeren: geef me de oplossing).

Voor lariks ja, je hebt gelijk, het is jammer dat de verspreiding ervan beperkt is. Ik geloof dat dit het enige bladverliezende naaldhout is waarvan het sap daarom in de winterperiode neerdaalt.
Wat betreft uw foto's, vertel ons welke fotosoftware u heeft. Ik werk graag met Paint Shop omdat ik het formaat kan wijzigen en vervolgens kan comprimeren naar jpeg. Andere software doet dit waarschijnlijk ook. Ik zal je per pm mijn e-mailadres geven.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 138-gasten