House Thermopierre monomur

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 16/01/07, 09:53

jean63 schreef:
Wat betreft de weerstand tegen vocht, vertelde een vriend me onlangs dat hij 24h 2-blokken heeft ondergedompeld: 1-betonblok en 1-cellenbeton. Na onderdompeling werden de 2-blokken gesplitst ... het betonblok was volledig vochtig in tegenstelling tot cellenbeton. (penetratie van 25-30% niet allemaal vermeld, maar het hart werd droog gehouden)

Wat ! een volledig nat betonblok na 24 h in het water ..... Ik kan het niet geloven .....

Nou, ik geloof het, windblokken zijn echte sponzen omdat ze vol microgaatjes zitten. Om het betonblok snel en goed te laten ontkisten, zonder te wachten tot de mortel is opgedroogd, moet het cement / grindmengsel zo vloeibaar mogelijk zijn. Maar het bindmiddel is water. En een betonblok van "droge" en slecht getrilde mortel (als je te veel trilt, stamp je + aan en gebruik je + mortel >>> niet rendabel!) Wordt gevuld met luchtbellen. De kwaliteit van een betonblok hangt dus af van de kwaliteit van de ingrediënten en de kwaliteit van fabricage, mengen, "gieten", trillen, drogen. En dan wordt een slecht getrild betonblok ruwer, het zorgt voor een gemakkelijkere hechting van de pleister maar ook een groter verbruik van gips ...
Door nadelen van daar te splitsen .... zonder de werking van de gel, zonder dat het vrijdragend is ... ????? de la M .... dit briesje blokkeert daar.

Christophe schreef:Wat betreft het "schuimen", het wordt gedaan met een aluminiumoxide, geloof ik ... Bovendien, sommige "anti" monomeren klagen aan dat het aluminium uiteindelijk "verdampt" en de bewoners van het huis vervuilt. ... Moué pkoi niet .....

Ach ja, het aluminium verdampt ... ??? het rookt toch niet? : Cheesy:
Waar heb je Christophe gelezen? Ik was van plan het in een binnenwand te plaatsen, tussen slaapkamer en zolder. Plots stelde je me in twijfel!
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 16/01/07, 10:31

bham schreef:Door nadelen van daar te splitsen .... zonder de werking van de gel, zonder dat het vrijdragend is ... ????? de la M .... dit briesje blokkeert daar.


Je leest het verkeerd, Bham:

Christophe schreef:Na onderdompeling het 2-blok waren split (...)


... en niet
Na onderdompeling het 2-blok waren split (...)
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 16/01/07, 11:18

Targol schreef:Je leest het verkeerd, Bham:

Christophe schreef:Na onderdompeling het 2-blok waren split (...)

... en niet
Na onderdompeling het 2-blok waren split (...)

: Oops: mea culpa, mea maxima culpa!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 16/01/07, 11:24

Wel, ik ga proberen dit blok in het water te leggen om te zien wat het wordt.
Om het betonblok snel en goed te laten ontkisten, zonder te wachten tot de mortel is opgedroogd, moet het cement / grindmengsel zo vloeibaar mogelijk zijn. Maar het bindmiddel is water. En een betonblok van "droge" en slecht getrilde mortel (als je te veel trilt, stamp je + aan en gebruik je + mortel >>> niet rendabel!) Wordt gevuld met luchtbellen.


OK ben het met je eens.
Mijn vader was metselaar tot de 80-jaren en hij zei toen al dat de kwaliteit, de dikte van de betonblokken verslechterde in vergelijking met de eerste die erg dik en solide waren. Een hamerslag en ze vertrokken in stukken, terwijl ze ze eerst konden snijden zoals ze wilden, een beetje zoals de grootte van de stenen (waarmee het de muren had gebouwd vóór de komst van betonnen blokken).
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 16/01/07, 11:31

bham schreef:
Targol schreef:Je leest het verkeerd, Bham:

Christophe schreef:Na onderdompeling het 2-blok waren split (...)

... en niet
Na onderdompeling het 2-blok waren split (...)

: Oops: mea culpa, mea maxima culpa!!


Je maakt me 2 paté en 3 eierstokken ... uhhh geen 2 Avé en 3 Pater : Lol:
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 03/05/08, 11:43

om beton te schuimen, is het aluminiumpoeder: het reageert met water en kalkcement om waterstofbellen te maken

alleen aluminiumoxide of aluminaat van kalk blijft achter in het eindproduct

waterstof diffundeert zo gemakkelijk dat het er niet lang in hoeft te blijven

Ik weet niet hoeveel aluminium wordt verbruikt, maar ik denk dat het aluminium is dat de prijs en energiekosten van dit materiaal maakt
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 04/05/08, 09:53

Ja, de grondstoffen zijn duidelijk duurder, maar uiteindelijk, door de dragende muren + bekleding + isolatie van de muren + installatie te tellen, is het over het algemeen goedkoper (en sneller) om te bouwen in cellenbeton... en conventionele isolaties hebben niet het "ademend vermogen" van Ytong ...

Het is meer dan een jaar geleden dat we in een huis in Ytong hebben gewoond en het enige nadeel dat ik (voorlopig) zie, is dat het broos is waar er geen afwerklaag is. Het kan vervelend zijn.
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 04/05/08, 19:12

Targol zei:

inbreken in de kettingzaag is geen ontvankelijk argument. In het zuidwesten zijn alle onderverdelingen gemaakt van holle terracottabakstenen: je kunt dit type muur heel gemakkelijk met een hamer breken zonder te veel lawaai te maken (tenminste door minder geluid te maken dan met een kettingzaag).


Nou, dit argument is vrij licht omdat de meeste alarmsystemen volumetrisch zijn, behalve natuurlijk als je iemand tegenkomt zoals een van mijn klanten die hun installatie volledig liet uitvoeren door contact met akoestische breukdetectoren. glas niettegenstaande onze mening. We hebben hem gewaarschuwd voor het risico dat hij zou lopen, jammer voor hem.

Wat ik ook bekritiseer over deze muren is de belastingslimiet van de ankers. Als u wilt dat planken zware ladingen plaatsen, is het voordelig om zelfdragende planken te plaatsen : Cheesy:

aan de andere kant is het werk van aftopping vrij economisch
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 04/05/08, 19:35

uh :schok: :schok: Ik had deze "passage" niet gelezen ... het is niet gemakkelijker om een ​​raam te breken (zelfs dubbele beglazing) ... dan een muur "af te snijden" ... : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:

Bovendien, als je klaar bent, is er GEEN manier om te zien of de structuur in Ytong of in een ander materiaal is ... Heb ik het mis?
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 05/05/08, 11:53

Bof, als je de site hebt gevolgd, of als de muur schade heeft opgelopen.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 93-gasten