EcoVillage project

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
Avatar de l'utilisateur
lio74
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 333
Inschrijving: 15/03/06, 23:16
Plaats: Haute-Vienne en SAVOY

par lio74 » 01/06/06, 10:51

Christine schreef:Terugkomend op het eco-dorpsproject merk ik op dat we het hier vaak over gehad hebben forum berichten van mensen met projecten en proberen te werven maar daar bleef het altijd bij.

Als je snel op internet zoekt, realiseer je je al snel dat dit fenomeen wijdverbreid is en dat veel "grote projecten" muizen opleveren.

.............

Het doel van deze post is dus niet om het Thunderman-project te breken, maar om erop te wijzen dat al deze projecten in een zekere artistieke vaagheid blijven en soms zelfs een beetje achterdochtig zijn.

Kortom, het idee is in theorie aantrekkelijk, maar de realiteit...


we zijn een beetje van het onderwerp afgedwaald... dus voor de keuze van energie, zoals "??wie????" zei het, je moet spelen op de veelheid aan energie-alternatieven die voor je beschikbaar zijn...

Christine heeft gelijk, je moet oppassen met misbruiken, het is geen sekte of een groep Thaise pedofielen die Thunderman wil creëren!!!!

Ik denk dat zijn project goed doordacht is... zodat hij het overal lanceert forum dat hij vindt... het is geen gemakkelijke taak om te beheren :!:

Ik wil benadrukken dat hij toch 2 bondgenoten vond, ik op en Camel1 (denk ik) die al een moedervereniging heeft opgericht

er zijn al een aantal eco-domeinen in Frankrijk...zeker een klein aantal vergeleken met Duitsland of Finland en Denemarken...

wat we weer zien op de forum het is dat er een collectief geweten is... rest om cohesie te creëren!!!

Thunderman's laatste idee (school en zo...) is een droom waaraan hij zich moet vasthouden... de droom is een motor :!:

nu moet je beginnen met het opzetten van een kippenhok op een site waar vast personeel woont (5 of 6)... ze openen hun deuren om mensen te laten zien...
je hebt een begin nodig, een moederinfrastructuur, mensen aan het project binden zonder hen te dwingen daar te komen wonen
Ik denk dat het belangrijk is om op te merken dat voordat je een dorp opzet, je een coöperatie moet beginnen om geld en voedsel te hebben en dan veel leden van de vereniging te hebben... mensen die uit de stad komen om hun kennis te delen -hoe, uitrusting, oogsten...

we moeten een financieel leefbare plek creëren :!:

Voalou lieverds!!! : Lol: 8)

persoonlijk heb ik nog een jaar studie te doen.... daarna wil ik geen slachtoffer worden van dit systeem van overconsumptie... Ik wil delen, leren, bouwen, cultiveren.... de ware herontdekken waarden van het leven op aarde onze verzorgende moeder :!: Ik wil het respecteren en een eerlijk salaris krijgen voor mijn werk!

de motivatie is er... Ik denk dat vroeg of laat het thunderman-project (dat bijna identiek is aan het mijne) het daglicht zal zien, anders zullen anderen dat ook doen...

Hier is een concreet voorbeeld in Frankrijk: http://www.ecodomaine.org/ecofestival20 ... stival.php
Ik zal er zijn als vrijwillige animator!
@+++ de econolo : Cheesy:
0 x
"Iets doen is duur, niets doen kost veel meer." Koffie Annan
volgende bedreigde diersoorten: Man ... en het zal goed zijn voor hem !!!
MAN is een zeer gevaarlijke VERONTREINIGING NATUURLIJK!
Thunderman
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 26/05/06, 02:02

par Thunderman » 08/06/06, 07:23

Hallo allemaal, ik heb een forum, zal het voor mij gemakkelijker zijn dan over meerdere projecten te praten forums tegelijkertijd... Ik hoop dat je het leuk vindt:

http://www.lemondeestanous.superforum.fr

Prettig bezoek : Cheesy: !
0 x
Avatar de l'utilisateur
lio74
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 333
Inschrijving: 15/03/06, 23:16
Plaats: Haute-Vienne en SAVOY

par lio74 » 08/06/06, 18:31

Thunderman schreef:Hallo allemaal, ik heb een forum, zal het voor mij gemakkelijker zijn dan over meerdere projecten te praten forums tegelijkertijd... Ik hoop dat je het leuk vindt:

http://www.lemondeestanous.superforum.fr

Prettig bezoek : Cheesy: !

:D ach dat is een goed idee : Idee: : Lol:
Ik ga nu, eindelijk met deze muisklik : Cheesy:

Het project van Camel lijkt ver te gaan...

het heeft geen zin om tegen de stroom in te gaan en het is niet het beste om je te laten meeslepen in de menigte, je moet gewoon vaart krijgen om een ​​parallelle stroom te creëren... die beetje bij beetje zal groeien!

++
0 x
"Iets doen is duur, niets doen kost veel meer." Koffie Annan

volgende bedreigde diersoorten: Man ... en het zal goed zijn voor hem !!!

MAN is een zeer gevaarlijke VERONTREINIGING NATUURLIJK!
Logan
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 62
Inschrijving: 25/03/03, 11:45

De situationistische international

par Logan » 09/06/06, 21:35

Hé Donderman

Ik ga wat recensies schrijven over je ecologische gemeenschapsproject. Ik vertrouw op mijn eigen ervaring die me helaas een nogal bittere herinnering heeft nagelaten.
Allereerst raad ik je aan om, als je dat nog niet hebt gedaan, in verschillende gemeenschappen te blijven om een ​​goede ervaring op te doen.
Veel projecten mislukken niet vanwege ecologische keuzes waarover iedereen het min of meer eens is, maar vanwege relationele problemen tussen de leden en te ingrijpende invallen van sommigen in de privésfeer van anderen.
In tegenstelling tot wat u lijkt te geloven, is individualisme niet tegen de realisatie van gemeenschappelijke projecten. Respect voor het individu en dus voor hun mening, is de enige garantie voor het succes van elk gemeenschapsproject. Mensen stemmen ermee in om alleen te delen als ze voelen dat hun eigen individualisme wordt gerespecteerd. Allereerst leven we voor onszelf, om te bloeien en onszelf te vervullen, niet voor anderen (althans niet zonder compensatie). We mogen dit fundamentele sociologische feit niet vergeten.
En ja... daar ontkomen we niet aan, sociale problemen doen zich voor in elke menselijke organisatie, ecologisch of niet. Dit is in feite de grootste uitdaging van elk project om de samenleving weer op te bouwen.
Om de situationistische filosoof Raoul Vaneigim te parafraseren, zou ik zeggen dat elke vestiging van een organisatie zijn eigen autoritarisme genereert en dat het daarom noodzakelijk is om hiervan op de hoogte te zijn om de draconische effecten ervan te beperken.

Behalve als ik je lees, vind ik termen die me een beetje ineenkrimpen, ik zal een beetje hard overkomen in mijn opmerkingen, maar het is uit ervaring:

Ethiek, liefde, psychologische hulp (grote (grote) woorden die niet veel zeggen, iedereen heeft zijn eigen persoonlijke levensethiek en interpersoonlijke relaties, het heeft in ieder geval niet veel te maken met een ecologisch project, je hebt om in het beton te blijven naar mijn mening)

ondeugd bestrijden (wat is ondeugd? Breed relativistisch idee, ondeugd voor de een is dat niet altijd voor de ander)

Voor zover een ander lid zich bij de groep voegt, zal een bewoner de mogelijkheid hebben om ons te verlaten als hij dat wenst (als ik het goed begrijp kunnen we de gemeenschap niet verlaten wanneer we willen, we hebben een vervanger nodig, sektarische drift en botsingen in perspectief)

De door hem (degene die vertrekt) in gemeenschappelijkheid gebrachte goederen zullen uiteraard verhaalbaar zijn. (Ik zeg je meteen dat het niet zal werken. Omdat je moet denken dat je startvermogen zal zijn geëvolueerd dankzij de bijdragen van de gemeenschap. Dus ofwel houdt iedereen zijn vermogen vanaf het begin, ofwel wat erin wordt gestopt, niet terugvorderbaar. Maar als iedereen het recht behoudt om zijn bijdragen terug te vorderen, zal uw gemeenschap niet evolueren omdat niemand zal willen investeren of het welzijn van anderen wil behouden uit angst om op een dag het resultaat van zijn werk te verliezen.)

Beslissingen worden unaniem genomen, tenzij de argumenten van de tegenstanders onethisch zijn of in strijd zijn met de principes van de gemeenschap. (Dus daar heb je een groot probleem, wie bepaalt dat het onethisch of gewetenloos is? de meerderheid? de leider? de grote goeroe? Het principe van unanimiteit moet onvoorwaardelijk gelden of is niet unaniem. Het is een risico om te nemen omdat iemand de hele groep om redenen die in jouw ogen niet geldig zijn, maar je moet weten wat je wilt. We zijn libertair of niet. meningen van anderen en smaad op het zwarte schaap werpen. gekwalificeerd vanaf het begin, we zijn tenminste gewaarschuwd. Als sommigen het er niet mee eens zijn, is dat omdat het voorstel niet voldoende is besproken, uitgelegd en gewijzigd, punt.)

Het is uitgesloten dat er een speciale plaats wordt gereserveerd voor religieuze overtuigingen. Ze zullen gewoon worden beschouwd zoals ze zichzelf definiëren, dat wil zeggen "overtuigingen". Elke vorm van propaganda moet worden vermeden, vooral als deze in strijd is met de hier gedefinieerde ethiek. (Je legt al je eigen definitie van religie op en de grens van het schadelijke effect ervan volgens jou: Propaganda. Ik denk dat je wilde spreken over proselitisme. Er zijn nog veel meer vormen van "overtuigingen" die propaganda van hun leden opwekken. Hoe zit het met politiek activisme? Filosofisch? Economisch? Esoterisch? Zelfs ecologisch? gemeenschappelijke leefregels en ecologische beperkingen) en om ze te scheiden van de privésfeer waar iedereen vrij is om "activisme" uit te oefenen in het domein dat als je begint met het stigmatiseren van mensen die een religie hebben, je zelf een nogal radicale vorm van atheïst binnengaat propaganda en laat niet zien dat je erg open bent)

De school. (Het verbaast me dat je het over dit onderwerp hebt. Het lijkt me niet dat het veel te maken heeft met een ecodorp. Het is een gebied dat in de privésfeer moet blijven. Voel je vrij om intern een project voor te stellen school, maar als ik zinnen lees als "ethische verschillen" "... vind jezelf ongezellig en verlies je in het gezicht van het systeem" vraag ik me af of je de betekenis van bepaalde woorden echt waardeert. Je spreekt een beetje als een politicus die herhaalt de pompeuze frasen die in de plaatselijke bar worden gehoord zonder echt te weten waar het allemaal om draait, dat is toch de indruk die het wekt.)

Uit het echte leven (je hebt zeker je titels slecht gekozen, het concept van "het echte leven" bestaat niet, het zou eerlijker zijn om te zeggen "hoe ik het leven zie", het zou voorkomen dat het debat wordt teruggebracht tot je enige visie op de wereld die noodzakelijkerwijs reductief is ,Ik hoop dat je je er in ieder geval van bewust bent?Het zou in ieder geval een bewijs zijn van openheid naar anderen toe.
Dan zeg je "elk lid zal natuurlijk zijn kennis moeten doorgeven aan wie hem daarom vraagt" en verder "Elk lid zal zijn gaven zijn kennis moeten doorgeven aan de kinderen van de groep die hem komen opzoeken" Sorry maar delen kan niet verordend. Het hangt af van het verlangen en de banden die worden gesmeed tussen de leden van de gemeenschap. Je kunt uiteindelijk hopen dat er gedeeld zal worden (we hopen dat je dat zult doen), maar je moet er vooral naar streven om banden van vertrouwen en broederschap te creëren en, het spijt me je te moeten vertellen, het is een persoonlijk proces dat niet kan worden opgelegd door jouw wil alleen. Voor iemand die een broederlijke gemeenschap wil creëren, gebruik je de gebiedende wijs teveel, ben je je zelfs bewust van wat verbiedend is?)

Afgezien van deze opmerkingen die waarschijnlijk te wijten zijn aan onervarenheid en een groot enthousiasme met een licht autoritaire neiging, hoop ik dat u uw project zult kunnen uitvoeren, want deze wereld heeft alle goede wil nodig als we willen voorkomen dat we regelrecht tegen de muur lopen op de lange termijn (maar is het niet al te laat?).
Ik denk dat je absoluut meerdere verblijven moet maken in ecodorpen of zelfs in meer radicale ecologische gemeenschappen. Het is essentieel om ervaring op te doen en te voorkomen dat uw project mislukt.
0 x
Thunderman
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 26/05/06, 02:02

par Thunderman » 12/06/06, 23:24

Bedankt voor je advies! Ik zou de meeste overwegen voor de nieuwe projectupdate. Ik verberg echter niet dat het een droom is die van mij is, en dat het alleen voor degenen is die zich erin herkennen. Daarom lijkt hij streng. Maar je hebt gelijk, het is waarschijnlijk een beetje te veel. Trouwens, sommige dingen zijn al veranderd sinds ik het project hier plaatste. Ik herinner u eraan dat het momenteel op de forum die ik zojuist heb aangemaakt: http://lemondeestanous.superforum.fr/viewsujet.forum?t=5

nogmaals bedankt : Wink: !
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79138
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10976

par Christophe » 14/06/06, 23:55

Het onderwerp gaat hier verder: https://www.econologie.com/forums/projet-eco ... t1976.html

En op verzoek van de maker sluit ik deze.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 85-gasten