EcoVillage project

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
Avatar de l'utilisateur
pluesy
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 291
Inschrijving: 26/11/04, 22:39
Plaats: 88 Saint Dié Vogezen
x 1

par pluesy » 29/05/06, 15:33

Ik denk dat windenergie goedkoper is om te installeren dan zonne-energie voor de productie van stroom, bovendien neemt het bijna geen vloeroppervlak in beslag Ik ben op bezoek geweest bij een klein windmolenpark in Blamont (16 windturbines van 2 Mw) Ik vond het niet lawaaierig ...
op het uithangbord zeggen ze dat het een stad van 40 inwoners kan bevoorraden en dat de totale kosten 000 miljoen euro of minder dan 35 euro per inwoner waren voor deze prijs heb je amper 1000m2 aan fotovoltaïsche panelen die je max 2kw per dag opleveren en dat moet gerecycled worden...

koeien en schapen graasden rustig onder de windturbines en hun aanwezigheid leek hen niet te deren vanwege de lelijkheid.

Ik persoonlijk was overwonnen :D

ik wil er wel een in huis...
maar hey ik heb de financiële middelen niet :( voor zo'n grote
0 x

"Er zijn slechts twee dingen oneindig, het universum en de menselijke domheid ... maar voor de wereld, ik heb geen absolute zekerheid."
[Albert Einstein]
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2

par zac » 29/05/06, 16:05

pluesy schreef:
Ik persoonlijk was overwonnen :D

ik wil er wel een in huis...
maar hey ik heb de financiële middelen niet :( voor zo'n grote


hallo allemaal, hallo pls
Je bent gewonnen omdat je er nooit onder hebt geleefd.
windenergie in een ecodorp is geweldig om de vloot te brengen; voor de juice zijn er te veel defaults (betrouwbaarheid, bufferbatterijen, kosten van installaties etc...).
: Idee: Ik geloof veel meer in drastische besparingen (geen vriezer maar een zoutkamer, een rokerij en ouderwetse conserven, manuele wasmachines op zonne-energie of ultrasone trillingen, bioklimatische huizen, "zonne" levenscyclus, enz.)
@+
zac
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Thunderman
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 26/05/06, 02:02

Re: Nog een...

par Thunderman » 29/05/06, 23:51

lio74 schreef:
thunderman zou meer lijken op kleine windturbines, die elk een gebouw aandrijven!


Niet slechts één zoals in de tekst staat.
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6980
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2905

par gegyx » 30/05/06, 00:36

Pluizig
Uw hypothese:
16 windturbines van 2 mw = 32 mw voor 40 inwoners
totale kosten van € 35 miljoen, of minder dan € 1000 per inwoner.
Voor deze prijs heb je amper 2m2 aan fotovoltaïsche panelen, die je maximaal 2kw per dag opleveren en die zullen moeten worden gerecycled...

:pijl: Dus voor hetzelfde schot, met fotovoltaïsche panelen,
2kw x 40 inwoners = 000kw = 80 mw
meer dan het dubbele van uw windturbines….
0 x
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2

windenergie mechanisch gebruik?

par denis » 30/05/06, 06:04

hallo, zac, zie je jezelf al kleren handmatig wassen? : Cry:
Ik maak een grapje daar! voordat we daar zijn, als we al het andere afval hebben opgelost, is er geen energie meer nodig! de wasmachine is een van de zeldzame echte doorbraken! Ik zie mezelf geen was typen op het washok (ik heb er een!!) maar toch mijn voornaam gegeven : Cheesy: , kunnen we het aantal wasbeurten al beperken, zonder per se smerig te zijn :D
Voor windturbines vind ik het decoratief :D , en voor vogels is het een goede grap! voor het geluid zijn de nieuwe messen bcp + stil, maar de tegenstanders zullen altijd excuses hebben!
0 x
Avatar de l'utilisateur
pluesy
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 291
Inschrijving: 26/11/04, 22:39
Plaats: 88 Saint Dié Vogezen
x 1

par pluesy » 30/05/06, 08:59

gegyx schreef:Pluizig
Uw hypothese:
16 windturbines van 2 mw = 32 mw voor 40 inwoners
totale kosten van € 35 miljoen, of minder dan € 1000 per inwoner.
Voor deze prijs heb je amper 2m2 aan fotovoltaïsche panelen, die je maximaal 2kw per dag opleveren en die zullen moeten worden gerecycled...

:pijl: Dus voor hetzelfde schot, met fotovoltaïsche panelen,
2kw x 40 inwoners = 000kw = 80 mw
meer dan het dubbele van uw windturbines….


reken niet zo... :?

mijn 2kwh was voor een hele dag...

2m2 fotovoltaïsche panelen geeft ongeveer 200 wh in piek
(volle zon en om 14 uur onder onze breedtegraad) door te vermenigvuldigen met een dag van 10 uur kom ik op 2 kWh (met een pollepel)

een windturbine die 's nachts kan werken als je een erg winderige dag hebt, is 2000 kwh x 24 uur, wat 48 kwh is per windturbine x 000 windturbines, het geeft 16 kwh, allemaal gedeeld door 768, wat geeft 19.2 kWh per inwoner voor een dag

fotovoltaïek is hoogtechnologisch (cleanroom enz.) windenergie elke goede klusser weet hoe hij moet omgaan met herstelde uitrusting van rechts naar links (auto-assen, hervormde edf-palen enz.)

het onderhoud van een windturbine is eenvoudig en de prestaties nemen niet af na verloop van tijd de fotovotaique die we niet repareren die we weggooien... :schok:

de windturbine lijkt een beetje op het scheermes van onze grootvader (een scheermes voor het leven...)
de photovotaique is bic (van het verbruiksartikel wat ...) moet het bedrijf laten werken ...

zolang we niet weten hoe we goedkope fotovoltaïsche cellen moeten maken die minstens 100 jaar meegaan met een constante opbrengst van 30% in de loop van de tijd, zou ik voor mechanische zonne-energie (stoomturbineconcentrator) zijn, we kunnen er tenminste onze handen in steken wanneer het is een grapje...
bovendien de kostprijs per geïnstalleerde kw en belachelijk in vergelijking met fotovoltaïsche energie
bij voorbeeld
als je een gemotoriseerde schotel neemt doe je er een beetje chroomverf op
in plaats van de HF-kop plaats je een kleine reserve water verwarmd door de concentrator die stoom levert aan een kleine elektrische compressor (om de banden op te pompen) 12v auto een beetje aangepast of zelfs eenvoudiger
een pneumatische boormachine (nieuw 50 euro!) gekoppeld aan een gelijkstroommodelmotor (ook in de 50 euro) of een autodynamo
het kost je minder en geeft je meer vermogen
Dernière édition par pluesy de 30 / 05 / 06, 12: 25, 5 keer bewerkt.
0 x

"Er zijn slechts twee dingen oneindig, het universum en de menselijke domheid ... maar voor de wereld, ik heb geen absolute zekerheid."
[Albert Einstein]
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2

Re: windenergie mechanisch gebruik?

par zac » 30/05/06, 11:19

denis schreef:hallo, zac, zie je jezelf al kleren handmatig wassen? : Cry:

: Idee: heb je het soort zwart geverfd ei nog niet geprobeerd? Je legt het linnengoed, het water en de zeepnoten in de ochtend (allemaal in de zon) je doet 2 slingerbewegingen, 's middags doe je 2 slingerbewegingen opnieuw, 's avonds idem en je leegt het water; spoelen voor de nacht en de volgende ochtend heb je zonder moeite 5kg nikkel wasgoed (nou ja bijna moet je toch verlengen) : Lol:
Voor de echo is het nog minder vermoeiend, er is geen deksel om af te sluiten en er is geen wasmiddel nodig. : Mrgreen:
@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)

Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2

EcoVillage-project -

par denis » 30/05/06, 12:38

wat is ei? de struisvogel is nog te klein! : Cheesy:
zeg meer alsjeblieft
voor echografie heb je stroom nodig, en het gaat niet om efficiëntie
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2

par zac » 30/05/06, 16:00

welkom
vraagt ​​de zigeuner oma! ze gebruikten het allemaal in de jaren 50 (het ei). : Mrgreen:

Het is een eivormig, aluminium ding met een deksel erop, gemonteerd op een standaard met een slinger in het midden om te gooien en te legen. Op een boot gezet en gevuld met de deining draait hij vanzelf.Ik heb er jaren mijn was mee gedaan, het was minder werk dan naar de wasserette gaan en de was was schoner.

voor echografie, : Idee: Ik denk dat als het wordt gebruikt in Japanse en Australische industriële wasserijen, het moet wassen, het eet veel minder van alles en het werkt in 12v continu
@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)

Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2

EcoVillage-project -

par denis » 30/05/06, 19:57

ok, en dit ei, kunnen we het nog vinden? (waar?), voor de echo moest ik een kit kopen bij conrad: :frons: teleurstellend, zoals vaak, stopte ik met bestellen!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 75-gasten