Eco-koepels

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12

Eco-koepels




par abyssin3 » 24/05/07, 19:41

Ik kwam dit net tegen websitena een Yahoo-nieuws.

Het concept lijkt mij niet slecht, en gemakkelijk toegankelijk.
(Enige) problemen:
- moeilijk om daar het elektriciteitsnet aan te leggen, hetzelfde geldt voor het water omdat alles is afgedicht door... vuur.
- Het is mogelijk niet zo goed bestand tegen vochtige klimaten zoals hier (regen, sneeuw?). Maar eindelijk met de opwarming zal het binnenkort overal goed zijn :D
0 x
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 24/05/07, 21:57

Hier is nog een (commerciële) site over koepels, deze keer in hout:
http://www.domespace.com/bonjour.htm

Gemakkelijker in te passen door de aanwezigheid van dubbele wanden. Maar eigenlijk verandert het, afgezien van de vorm, niet veel aan een conventioneel houten huis...
0 x

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 107-gasten