ecologisch bouwen in Oeganda / Afrika

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
yogahmg
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 21/10/09, 16:16

ecologisch bouwen in Oeganda / Afrika




par yogahmg » 21/10/09, 16:22

Mijn naam is Helen M. Giovanello, ik schrijf om erachter te komen of u mij kunt vertellen over projecten of bouwers/architecten van "ecologische" woningbouw in Afrika.
Mijn man en ik hebben plannen om een ​​huis te bouwen in het noorden van Oeganda, evenals een kleine biologische moestuin, gekoppeld aan een project voor de reïntegratie van "kindsoldaten" en duurzame ontwikkeling.
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 21/10/09, 17:02

Is er behoefte aan (Europese?) architecten om ecologische huizen te bouwen in Afrika? Is de lokale traditionele habitat op zichzelf niet ecologisch?
0 x
Avatar de l'utilisateur
minguinhirigue
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 447
Inschrijving: 01/05/08, 21:30
Plaats: Straatsburg
x 1




par minguinhirigue » 22/10/09, 23:25

Als gevolg van de oorlogen zijn er misschien niet veel permanente traditionele habitats meer in Oeganda, noch bouwers die de vereiste knowhow hebben behouden. Heel vaak worden de eeuwige technieken ontwikkeld om openbare monumenten en de huizen van de "hoofden" te bouwen... Dit is alleen mogelijk in een situatie van vrede...

De combinatie van "vreemde" technieken en rudimentaire traditionele habitats (huizen in banco, cob, cob of adobe... bedekt met stroklei, en andere technieken) kan echter leiden tot permanente gebouwen (zonder vijf jaar durende wederopbouw zoals nu het geval is). het geval voor de banco...). We hebben succesvolle voorbeelden in Senegal.

Als er een sociaal programma is en je wilt het echt ontwikkelen, zonder lokale architecten te kennen, kun je met het netwerk werken Architecten Zonder Grenzen Internationaal, en voor Franse gesprekspartners ASF Frankrijk (waar ik deel van uitmaak...).

Maar we zullen heel snel zoeken naar lokale partners EN een lokale architect om mee samen te werken... De oplossingen zijn er allemaal... Soms ontbreekt alleen de vonk.

Het beroep is ondervertegenwoordigd in zwart Afrika... Onze collega's bemoeien zich bijna uitsluitend met bombastische projecten. Maar er zijn er die blijven investeren in sociale doelen... met onder meer een recent ASF Congo-filiaal...

Qua groen design in Afrika mag je wel een beetje kijken 2009 Aga Khan Award-winnende prestaties. Maar er komt geen woning...
0 x

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 96-gasten