Constructie: thermopierre of houten frame?

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 06/02/07, 14:12

om loondie te beantwoorden, bham vatte de situatie goed samen: het gaat niet om zwarte mensen maar om zelfconstructie. Het met de hand graven van een geul is niet eenvoudig.

Verder ben ik het helemaal met Zac eens: in Frankrijk is zelfbouw niet echt gemakkelijk of wordt het niet aangemoedigd.
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 06/02/07, 16:18

Droom niet, op alle bouwplaatsen is er zelfbouw (geen probleem als je voor jezelf werkt), maar in het geval dat je een niet-aangegeven derde partij (zwart) gebruikt, is het beter dat er geen bezorgdheid is.
Hoe dan ook, de man heeft niet meer een goede reputatie dan degene die hem in dienst heeft, omdat hij niet het recht heeft om dit werk te doen.

Je ziet ze op elke bouwplaats, elk weekend.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
atqui
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 24/01/07, 14:57




par atqui » 06/02/07, 16:22

Het lijkt mij dat er een verzekering is om alle ongevallen op een zelfbouwplaats te dekken. Zie de beververeniging bij jou in de buurt.
0 x

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 89-gasten