Bouw van een ecologisch (Hobbit) huis autonoom in water en elektriciteit

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
Littleflwr
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 14/06/21, 12:21
x 2

Bouw van een ecologisch (Hobbit) huis autonoom in water en elektriciteit




par Littleflwr » 14/06/21, 12:29

Hallo !

Ik ben Flower, ik woon in het centrum van Lyon met mijn partner en onze hond, bovendien verwachten we een kind. We hebben een project om een ​​ecologisch huis te bouwen dat autonoom is in water, elektriciteit en verwarming. Ik weet dat het een ingewikkeld project is, maar we willen het echt bereiken en we zijn ons ervan bewust dat het lang en vervelend kan zijn, vandaar het feit dat we veel dingen stroomopwaarts plannen.

We zijn geen van beiden in het gebouw, daarom kom je niet op zoek naar kennis ^^
Voor het huis willen we indien mogelijk natuurlijke materialen gebruiken. Het doel zou zijn om natuurlijke ventilatie van de kamers te hebben, goede isolatie.
Voor isolatie hadden we het idee om het huis waarschijnlijk met aarde te bedekken. ("hobbit"-link hieronder). We hebben gezien dat het gebruik van stro en heet net zo goed was. Is het gebruik van deze materialen voldoende? Of is het te veel? Is er een betere manier om te isoleren?

We hebben al leads met betrekking tot huisideeën, ik zet de links hieronder:



Maar er zijn nog veel vragen over deze huizen, kunnen de kerterres bijvoorbeeld groter gebouwd worden? Of zullen ze waarschijnlijk snel instorten?
Zijn er nog meer van dit soort bouwbare huizen?
Op grondniveau zagen we dat het mogelijk was om op landbouwgrond te bouwen, maar dat hangt af van veel wetgeving. Aangezien we ons huis gaan aanpassen aan het terrein, weten we niet of er een specifieke kwaliteit van het terrein nodig is om dit soort huis te bouwen.

Wat betreft de autonomie in elektriciteit / water, we zijn ons er terdege van bewust dat deze een moment na de bouw van het huis zullen aankomen. Maar we staan ​​open voor alle aanwijzingen hierover. We kennen uiteraard de mogelijkheden van zonnepaneel / Windturbine (klein) om te proberen energieonafhankelijk te zijn. Het is nog steeds weersafhankelijk maar het begin is er.

Wat het water betreft, afgezien van de nabijheid van een waterloop die mogelijk met behulp van pijpen kan komen dankzij de stuwkracht van Archimedes of zelfs het opvangen van regenwater, kennen we geen andere manieren. Aarzel niet als je ideeën hebt.

Als u links, sporen, contacten heeft van mensen die ons over dit onderwerp kunnen helpen, aarzel dan niet. We zitten echt stroomopwaarts van het project en zoeken hiervoor zoveel mogelijk leads.

Bij voorbaat dank.
2 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14966
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4363

Re: Bouw van een ecologisch huis (van Hobbit) autonoom in water en elektriciteit




par GuyGadeboisTheBack » 14/06/21, 13:42

Een begraven huis (mijn droom) kost ongeveer 35% minder dan een traditioneel huis (geen dak). Als je het budget niet hebt, kun je ze van containers maken. De moeilijkste is de constructie van dakramen. Een bak omgeven door grind om het water af te voeren kan een goede levensduur hebben.
Voorbeeld van een semi-ondergrondse woning van 91 vierkante meter gemaakt uit containers, voor een totaalprijs van 150 euro:
Beeld
https://www.construire-tendance.com/201 ... ontainers/

En ook:
1 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Bouw van een ecologisch huis (van Hobbit) autonoom in water en elektriciteit




par Obamot » 14/06/21, 15:41

LittleFlwr schreef: Bouw van een ecologisch (Hobbit) huis [...] We zijn van plan om een ​​autonoom ecologisch huis te bouwen in water, elektriciteit en verwarming. Ik weet dat het een ingewikkeld project is [...] We zijn geen van beiden in het gebouw
Vergeet!


LittleFlwr schreef:[...] ^^

... graag gedaan ^^

: Cheesy:

PS: die in hydraulische kalk lijkt me meer binnen je bereik: waarom geen stage lopen?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2491
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 364

Re: Bouw van een ecologisch huis (van Hobbit) autonoom in water en elektriciteit




par Forhorse » 15/06/21, 12:27

Zonder zo categorisch te zijn, zou ik zeggen dat als je niet in het gebouw bent, het eerste huis volledig wordt gemist, het tweede nauwelijks beter, het derde drinkbaar en het vierde alleen goed...
1 x
Littleflwr
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 14/06/21, 12:21
x 2

Re: Bouw van een ecologisch huis (van Hobbit) autonoom in water en elektriciteit




par Littleflwr » 15/06/21, 16:26

Bedankt Guy Gadebois!
Het is waar dat we ook niet aan zulke alternatieven hadden gedacht; wat nog interessant kan zijn!

Van wat voor limoen is, wordt overwogen. We wilden veel meningen hebben voordat we aan een stage begonnen.
Voor de bouw is niet exclusief gesteld dat we het alleen gaan bouwen, daar krijgen we zelfs zeker hulp voor. Trouwens, als u professionals kent die experts zijn in dit soort huizen, aarzel dan niet om het ons te vertellen! : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Bouw van een ecologisch huis (van Hobbit) autonoom in water en elektriciteit




par Obamot » 15/06/21, 16:59

Wat Forhose zegt is te wijten aan het feit dat er voor elk beroep normen en regels zijn die gerespecteerd moeten worden, en die soms (zeer) streng zijn. Daarvoor zijn er goede redenen, veiligheid, zuinigheid, het succes van het werk dat berust op meerdere knowhow, ook veel basisbegrippen, van chemie om de problemen die zich kunnen voordoen te begrijpen, en ook de fysieke wetten - in het bijzonder voor de statica en weerstand van de materialen (structuren), de isolatie, de elektriciteit, het sanitair, de verwarming, enz. - Als klap op de vuurpijl is er de theorie (de toelichting) en de praktijk ... (implementatie) Het is vaak van 'merkbaar' tot 'heel anders', afhankelijk van de situatie. Ik zou je niet willen ontmoedigen, maar je hebt altijd de "pro's paw" nodig om de situatie te beoordelen en de juiste techniek aan te passen aan het gewenste resultaat (bijvoorbeeld volgens de vochtigheid, de omgevingstemperatuur om gips of een mortel te maken. .. de hoeveelheid van de verschillende ingrediënten kan veranderen en ook de vereiste snelheid van uitvoering (en welk type mortel voor welk gebruik) enzovoort en het beste.

Kortom, neem elk bouwvak, als het telkens 3 tot 4 jaar duurt om het CAP te behalen, moet daar een reden voor zijn?

Het zou iemand zijn die al op bouwplaatsen zou hebben gewerkt en overal mee bezig zou zijn, zou ik niet zeggen, maar daar...
Ik geloof ook dat het beter is om kleine uitdagingen aan te gaan in relatie tot iemands capaciteiten om niet ontmoedigd te raken. Daar zie je het misschien niet omdat “uw verlangen naar thuis” prevaleert boven de rede, maar u hebt een berg van nogal verwrongen en weelderige problemen voor u die moeten worden opgelost. Daarvoor zou het goed zijn om de nodige vaardigheden te hebben verworven, toch?

De simpele denkfout vanaf de ontwerpfase kan erg problematisch zijn, zelfs voor bouwprofessionals.

Anders zou het huis u in plaats van "besparingen" meer kunnen kosten dan door "pro's" wordt gemaakt voor een teleurstellend resultaat...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Bouw van een ecologisch huis (van Hobbit) autonoom in water en elektriciteit




par Obamot » 15/06/21, 18:03

Enkele video's over het onderwerp (voor puur illustratieve doeleinden, ik beweer niet dat alles is gepland)

Het is noodzakelijk om te beginnen met een zo nauwkeurig mogelijke kwantiteitsinventarisatie, zo dicht mogelijk bij het begeerde eindresultaat (groot werk van mentaal ontwerp op plan, vervolgens berekening van de oppervlakken en vaststelling van de kosten van de materialen, de volumes, zelfs de mo), dan dit:



Een andere meer "administratieve" benadering


Constructiefouten (ontwerpfouten gemaakt door professionals)

0 x
Littleflwr
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 14/06/21, 12:21
x 2

Re: Bouw van een ecologisch huis (van Hobbit) autonoom in water en elektriciteit




par Littleflwr » 15/06/21, 18:21

Bedankt voor de video's over dit onderwerp.
Het moet duidelijk zijn dat we precies noch de een noch de ander zijn in het gebouw. We willen inderdaad op veel punten een zelfvoorzienend huis maar pretenderen absoluut niet dat we het zelf kunnen. Als we hier komen, is dat vooral op zoek naar ideeën over het onderwerp.
Het voorbeeld van huizen gemaakt met containers hadden we bijvoorbeeld nog helemaal niet gezien.
Hier zoeken we meer naar de mogelijkheden (begraven woning, lindewoning, containerwoning etc...) om vervolgens een goed beeld te krijgen van de woning die we graag zouden willen hebben en ons wenden tot de vakman die ons hier het beste bij kan helpen. soort huis.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13718
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1525
Neem contact op met:

Re: Bouw van een ecologisch huis (van Hobbit) autonoom in water en elektriciteit




par izentrop » 16/06/21, 01:47

Het is beter om te doen in de regels van kunst en administratie : Wink:
https://www.2tout2rien.fr/une-vraie-mai ... emolition/
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14966
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4363

Re: Bouw van een ecologisch huis (van Hobbit) autonoom in water en elektriciteit




par GuyGadeboisTheBack » 16/06/21, 12:59

izentrop schreef:Het is beter om te doen in de regels van kunst en administratie : Wink:
https://www.2tout2rien.fr/une-vraie-mai ... emolition/

En sta je achter deze beslissing?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 223-gasten