Bioklimatisch huis

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
Rahanboy
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 02/10/06, 14:51

Bioklimatisch huis




par Rahanboy » 02/10/06, 21:57

Hallo, in het renovatieproject van een stenen gebouw wil ik het meeste uit de bioklimaat halen. Maar afgezien van wat mijn redenering mij dicteert, heb ik geen methode en wil ik graag op de hoogte worden gebracht van een goed boek dat niet te wetenschappelijk is, met onmiddellijke toepassingen.

Hoe dan ook, iedereen weet en betaalt niets;)

koopwaar
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 03/10/06, 09:53

Hier ga je, Rahan :D

Christophe, kun je hem de betreffende berichten vertellen?

daar was dat https://www.econologie.com/forums/maison-bio ... t2255.html

U zou het gebouw moeten beschrijven:
Samenstelling van muren, muren, vloer
type dak
Wandoppervlakken, enkele of dubbele beglazing, vloer, oriëntatie, hoogte, aantal niveaus, plattegronden?
type fundering
Schoorstenen?
Isolatie indien aanwezig
huidige verwarmingstype, staat

en wat je voorstelt als een soort werk (volgens middelen) zwaar, licht ...
glas vervangen
Vloerreparaties
nieuw verwarmingssysteem
Isolatie
Ventilatie ...
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 03/10/06, 10:07

Qua boeken is er een die echt goed is, het is JP Oliva's "ecologische isolatie". Dit is mijn nachtkastje. : Cheesy:
Het gaat niet echt om het bioklimatologische huis, maar er is een schat aan rijk geïllustreerde informatie. Dezelfde auteur schreef onlangs nog een boek "Bioclimatic Design". Ik heb het nog niet gelezen, maar als het net zo goed is gedaan als de vorige, wordt het snel een bijbel over het onderwerp ... Beeld
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Rahanboy
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 02/10/06, 14:51

Paf de hond




par Rahanboy » 03/10/06, 12:17

Ik heb al het boek dat je me aanbiedt en ik vind het geweldig en zoals je terecht zegt, er is hetzelfde bekend als de bioclamatic, wie kent deze bouks ???

Anders voor het technische gedeelte heb ik wat info maar nog niet alles, en erger nog, ik heb ook plannen, hoe maak ik ze beschikbaar ???

koopwaar
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79327
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 03/10/06, 12:20

Capt_Maloche schreef:Christophe, kun je hem de betreffende berichten vertellen?


Uh ik weet het niet forum uit het hoofd : Cheesy:

Ik raad hem aan om de zoekmachine te gebruiken: search.php

Anders is het artikel over natuurlijke isolatoren ook:
https://www.econologie.com/les-isolants- ... -3168.html

En dan dit boek: https://www.econologie.com/l-habitat-eco ... -2616.html
Dernière édition par Christophe de 03 / 04 / 15, 13: 48, 2 keer bewerkt.
0 x
derferisch
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 16/03/05, 11:30




par derferisch » 03/10/06, 12:27

hallo, ik heb de twee boeken waar je het over hebt. Ze zijn allebei uitstekend, mijn voorkeur gaat uit naar de tweede op het bioklimatologische ontwerp. Het levert een groot aantal ideeën op die nuttig kunnen zijn voor renovaties. Zoals bijvoorbeeld de inplanting van bomen, de indeling van kamers, de plaatsing van openingen, de opslag van zonne-energie, de berekening van dakvooruitgang, verwarming, Canadese put, ventilatie, enz ... Een echte mijn super goed geschreven info
Het is echt een boek om te bezitten waarmee je de beste keuzes kunt maken tegen lage kosten. Het kost 32 € maar het is het echt waard, het is een investering op lange termijn, ik raad het ten zeerste aan.
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 03/10/06, 13:00

Ah, de opslag van zonne-energie ... dat interesseert me.

Ik noem ook het boek van François DESOMBRE "Ik wacht op een huis".
Het is zeer compleet en regelmatig bijgewerkt.
:P
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 03/10/06, 13:14

Ik heb vanmorgen de tweede bij FNAC besteld. Als het zo goed is als de 2e, weet ik zeker dat mijn 1 € verstandig zal worden geïnvesteerd.

U kunt een paar pagina's van dit boek doorbladeren hier
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Rahanboy
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 02/10/06, 14:51

antwoord Capt_Maloche




par Rahanboy » 03/10/06, 14:32

Als reactie op Capt_Maloche wil ik graag de informatie en plannen geven die ik over mijn project heb, hoe deze beschikbaar te stellen ???
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2

Re: antwoord Capt_Maloche




par Targol » 03/10/06, 14:38

Rahanboy schreef:Als reactie op Capt_Maloche wil ik graag de informatie en plannen geven die ik over mijn project heb, hoe deze beschikbaar te stellen ???


antwoord in dit onderwerp door el maestro zelf : Cheesy:
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 149-gasten