Bioklimatisch huis

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79128
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10975

Re: antwoord Capt_Maloche




par Christophe » 03/10/06, 14:41

Targol schreef:
Rahanboy schreef:Als reactie op Capt_Maloche wil ik graag de informatie en plannen geven die ik over mijn project heb, hoe deze beschikbaar te stellen ???


antwoord in dit onderwerp door el maestro zelf : Cheesy:


Beweeg niet ! Ik ben het uploadsysteem aan het herconfigureren! (die op de .info-server zal staan). Beschikbaar in 1/2u of 1u! :)
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 04/10/06, 17:50

Nou, kijkend naar de foto's zijn er al 2 zeer positieve punten:
  • de noordgevel heeft maar heel weinig gaten, alleen het "raampje". Indien mogelijk, zorg ervoor dat achter deze gevel "bufferruimten" komen die geen verwarming nodig hebben (wasplaats, garage, berging, enz.)
  • De zuidgevel is al doorboord met een grote opening. Voor passieve zonne-energie is dit wat nodig is. De acacia ervoor geeft schaduw in de zomer maar laat de zon door in de winter. Draai de schutting om en plaats dubbele beglazing met kleine kozijnen.


Je hebt al een goede basis!!!
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Rahanboy
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 02/10/06, 14:51




par Rahanboy » 04/10/06, 17:59

Dank u voor uw opmerkingen en complimenten, maar ik moet u stoppen in uw vrijgevigheid, want ik ben de site aan het updaten en u zult een overzicht hebben...
0 x
Rahanboy
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 02/10/06, 14:51




par Rahanboy » 04/10/06, 18:46

Mijn site is al behoorlijk geavanceerd en mist nog steeds de gevels, secties en mijn type isolatie en tal van andere dingen.
0 x
Rahanboy
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 02/10/06, 14:51




par Rahanboy » 04/10/06, 19:30

Hervatting van het bericht van Capt_maloche! vanaf pagina 1

U zou het gebouw moeten beschrijven:
Samenstelling van muren, muren, vloer

Bestaande muren behouden, alle voegen opnieuw gevoegd met kalk en ik ben van plan om een ​​kalk-hennep pleister te maken (ik weet nog niet precies hoe maar hey...).

type dak
Geïsoleerd over de gehele hoogte van de dakspant cad 29 cm, boven fibro en Roman type tegel.


Oppervlakken muren, enkele of dubbele beglazing, vloer, oriëntatie,
hoogte, aantal niveaus, plannen?
Dubbele beglazing, medzzanine, 150m hoogte

type fundering
Niet dik, ik denk dat ik niet weet of het moet worden geconsolideerd, ik zal zien tijdens de perifere geul voor drainage.

Schoorstenen?
Reeds bestaande kap van mijn grootvader die smid-timmerman was die we zullen behouden

Isolatie indien aanwezig
huidige verwarmingstype, staat
Niets aan die kant en ik weet nog steeds niet wat ik ermee aan moet, daarom ben ik hier ;)

en wat je voorstelt als een soort werk (volgens middelen) zwaar, licht ...
glas vervangen
Vloerreparaties
nieuw verwarmingssysteem
Isolatie
Uitsplitsing...[/quote]

Mijn project is niet geavanceerd genoeg om precies te beantwoorden
0 x
Rahanboy
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 02/10/06, 14:51




par Rahanboy » 06/10/06, 09:37

is er nog iemand??? Of maak je me kwaad!!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 06/10/06, 10:43

Maar nee maar nee :D

Ik raad vloerverwarming aan op al uw oppervlakken, vooral vanwege de mezzanine
rekening 60€/m² geleverd geïnstalleerd (isolatie + buis + regeling)
Het is noodzakelijk om de te maken dekvloer ca. 15€/m² en de productie van warm water.

een verwarmde vloer zorgt voor een verwarmingsbesparing van 10% in vergelijking met luchtverwarming (convectoren, radiatoren, enz.)

je kunt het voeren

Inzetstuk met waterwarmtewisselaar
Zonnepanelen
warmtepomp
Pulserende gasketel

het is aan u om een ​​van deze systemen of een combinatie van 2 apparaten te kiezen volgens uw budget

Bespaar niet op isolatiediktes
Miniplafond van 20 cm
Minimaal 10 cm op de buitenmuren
verwaarloos ook koudebruggen en lineaire verliezen niet (tussen muren en plaat)
wetende dat glas- of steenwol 30% minder efficiënt is dan gegoten of geëxtrudeerd polyurethaan of polystyreen, en daarom een ​​extra equivalente dikte vereist

Nu is de keuze aan jou

Pascal

Vergeet de ventilatie niet
45/135 m3/u in de keuken
30 m³/u in WC
45 m3/u in badkamer en/of douche
canadees brontype of dubbele stroom
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
Pegasus
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 24
Inschrijving: 12/07/06, 09:22
Plaats: Zuid-West Lot et Garonne




par Pegasus » 07/10/06, 09:15

wetende dat glas- of steenwol 30% minder efficiënt is dan gegoten of geëxtrudeerd polyurethaan of polystyreen, en daarom een ​​extra equivalente dikte vereist

Pas op voor polyurethaan en andere producten van polystyreen;
we gaven :
- dak,
- muur,
- en vloer voor verwarming (vloer)
8 cm geëxtrudeerd materiaal dat ik heb geplaatst (d.w.z. 60 M3): perfecte isolatie, resulterend in algemeen ongemak bij deze restauratie vanwege de dampen van deze producten.
Om opnieuw te doen keer ik terug naar de oude voor de vloeren en de muren: aarde + hennep of stro + kalk.

Wie zegt dat biologisch is, zegt: wees voorzichtig met zijn aardolieproducten, vergis je niet, het is een investering voor ......... het leven (geen woordspeling bedoeld)

Veel succes, als je wilt chatten in pm tot je beschikking.
0 x
Avatar de l'utilisateur
lio74
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 333
Inschrijving: 15/03/06, 23:16
Plaats: Haute-Vienne en SAVOY

Re: Bioklimatisch huis




par lio74 » 07/10/06, 18:32

Rahanboy schreef:Hallo, in het renovatieproject van een stenen gebouw wil ik het meeste uit de bioklimaat halen. Maar afgezien van wat mijn redenering mij dicteert, heb ik geen methode en wil ik graag op de hoogte worden gebracht van een goed boek dat niet te wetenschappelijk is, met onmiddellijke toepassingen.

Hoe dan ook, iedereen weet en betaalt niets;)

koopwaar


wie heeft geluk :P , stenen gebouw = oud gebouw, na verloop van tijd hadden mensen meer gezond verstand... dus het moet relatief goed georiënteerd zijn op de grond en er moet vegetatie zijn die er ook goed omheen past...

in de post van targol wordt de basis goed uitgelegd... dan moet je advies inwinnen bij een pro voor de materiaalkeuze... want er is sowieso veel!!! zie de sites van ADEME en CRER en anderen... HQE-aanpak en gezond verstand, het moet rollen!

In ieder geval veel succes en succes met deze verbouwing!

@+
0 x
"Iets doen is duur, niets doen kost veel meer." Koffie Annan
volgende bedreigde diersoorten: Man ... en het zal goed zijn voor hem !!!
MAN is een zeer gevaarlijke VERONTREINIGING NATUURLIJK!
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 07/10/06, 23:38

Ik had de smidse en zijn blazer opgemerkt 8) gooi dat niet weg!
Kapitein Maloche zei de essentie. Door te zorgen voor de koudebruggen en de isolatie plus de ventilatie (Canadese put + dubbele stroom vmc) kunnen we het beter doen dan de traditionele. Probeer eens een voorlopige aanslag te vragen (aantal kwh/m² op jaarbasis) de huidige norm ligt rond de 150 (zielig) geoptimaliseerde huizen verbruiken maar 15Kwh/m² op jaarbasis. In Siberië is daar niets wonderbaarlijks aan, een isba wordt verwarmd met een blok hout; het is 30° binnen en -30° buiten!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 89-gasten