Bioklimatisch huis net voltooid en al veroordeeld

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 29/01/10, 11:12

Oude truc: de psychologie van politici die verschillende functies bekleden is gebaseerd op het ego, het is in jouw belang om hun standpunten op te sommen als je ze een brief schrijft... En de president van... komt voor de burgemeester ;-)

Anders zou het ook interessant zijn om een ​​alternatieve oplossing voor de uitbreiding uit te werken die u zal overschaduwen.
0 x
Tot ziens!
kaizert
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 04/01/10, 14:14
Plaats: Bantzenheim




par kaizert » 29/01/10, 12:00

Ik zou nu al willen dat hij luistert, dat zou niet erg zijn, maar hij wil niets weten.
Dus ik maak er lawaai over, zodat iemand tegen hem zegt dat je de pluggen uit je oren moet halen en moet luisteren naar wat ik te zeggen heb.
het moet nog steeds bij de juiste persoon terechtkomen. Maar ik wanhoop niet.
Ik ben van nature optimistisch.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79361
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 29/01/10, 12:09

Het probleem is dat lawaai zelden nuttig is... vooral voor lobby's!

Als laatste redmiddel kun je stage lopen in...Corsic4... : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 29/01/10, 15:07

Ja, het is verschrikkelijk, ik weet dat op een berggebouw genaamd "het signaal" in Alpe d'Huez... de bewoners met hand en tand vechten, maar er is een juridisch vacuüm

Deze woning heeft dus een Energielabel gekregen, gecertificeerd door wie?

Het zou in verband moeten staan ​​met thermische regelgeving
en een BBC- of THPE-label kunnen rechtvaardigen, bijvoorbeeld vermeld op de RT2005-berekeningsnota

Uit dit door de staat gecertificeerde document is het noodzakelijk om het verlies aan energieverbruik aan te tonen en te kwantificeren, om een ​​beroep te kunnen doen.

Kunt u ons een gedeelte van uw woning laten zien met de grond en de ligging van het bejaardentehuis? routebeschrijving enz.?
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
kaizert
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 04/01/10, 14:14
Plaats: Bantzenheim




par kaizert » 04/03/10, 20:36

Nou, na veel tijd besteed te hebben aan het versturen van brieven, het contacteren van mensen, nou... moeten we de feiten onder ogen zien NIEMAND wil iets doen en zonder tegenwicht!
Van de burgemeester (uiteraard) tot het regionale raadslid, tot de voorzitter van de Algemene Raad 68 (die de verbetering van de omstandigheden van ouderen financiert en bevordert!), inclusief de plaatsvervanger, de senator, de prefect, de minister, de Hulot-stichting, de Groenen (ah! die herinner ik me), de regionale raad van de Elzas. Kortom, niet één van deze zogenaamde gekozen functionarissen die aan ons denkt.
Bovendien dringen de groenen in de PLU's die de POS vervangen, aan op de natuur en het gevolg: een verdichting van de dorpen omdat er minder wildgroei is en daardoor de gebouwen omhoog gaan. En daarom kunnen er geen bioklimatologische huizen worden gebouwd, tenzij je 1 hectare grond hebt.

Maar bedankt aan iedereen die zich zorgen maakt over ons lot.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Zorglub
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 501
Inschrijving: 24/11/09, 10:12




par Zorglub » 04/03/10, 20:50

deze problemen zullen helaas veel talrijker worden door de installatie van zonnecollectoren (thermisch of PV)

Ik merkte op verschillende plaatsen waar sensoren waren geïnstalleerd dat nieuwe constructies deze gedeeltelijk aan het zicht onttrokken
Maar wat kunnen we doen als we niet observeren? bovendien worden de voor nieuwbouw bestemde oppervlakken steeds kleiner, waardoor de problemen steeds groter worden
Persoonlijk heb ik het geval van de schaduw van de bomen van mijn buren, waardoor ik een paar uur lang geen zonlicht heb sinds de installatie van mijn sensoren. afgezien van de belofte om "iets te doen" verandert er niets, moeten we voor vier ongelukkige bomen naar de rechter stappen?
groen is ook ecologisch, maar bepaalde wetten vereisen dat de hoogte beneden een bepaalde afstand van de eigendomsgrenzen wordt beperkt
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 05/03/10, 14:20

Yep!

het is een echt debat in de stad en een uitdaging voor de ontwikkeling van ecowijken

Het ideaal is om de productie te muteren en “groene” energie rond grote steden te produceren en deze te distribueren om dit soort tegenslagen te voorkomen.
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 05/03/10, 14:34

zorglub zei:

afgezien van de belofte om "iets te doen" verandert er niets, moeten we voor vier ongelukkige bomen naar de rechter stappen?


Als ik uw buurman was, zou ik een expert inschakelen om uw productieverlies te beoordelen en zou ik u de volgende deal aanbieden:

als ik bezuinig, betaal je mij dat bedrag per jaar

Dat gezegd hebbende, als de boom er vóór de panelen zou zijn, zou ik de oren van mijn kromme installateur uittrekken!
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
Zorglub
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 501
Inschrijving: 24/11/09, 10:12




par Zorglub » 05/03/10, 18:42

als ik bezuinig, betaal je mij dat bedrag per jaar



Ik weet het niet zeker omdat deze bomen op de eigendomsgrens staan ​​en een wettekst zijn
(Sardijnse wet van toepassing in de Savoie) zegt dat de haag niet hoger mag zijn dan 1m20 als deze zich op minder dan 2m50 van de limiet bevindt
bovendien steken de takken van deze bomen, die 25 meter hoog zijn, uit op mijn land
maar tot nu toe houd ik mijn buurman liever als vriend dan dat ik hem tot vijand maak
0 x
Avatar de l'utilisateur
Napo dwerg
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 180
Inschrijving: 04/03/10, 10:43
Plaats: Somewhere over the rainbow




par Napo dwerg » 10/03/10, 13:41

Ik zeg dat als gekozen functionarissen niets doen en niets willen horen, contact opneemt met de pers en hen een onderwerp als dit aanbiedt.

“hoe lokale overheden duurzame ontwikkeling schaden”
“wie schaadt de duurzame ontwikkeling in Frankrijk?”
“de accumulatie van mandaten of hoe projecten door te voeren die schadelijk zijn voor het milieu”

als het een rechtse burgemeester is, stuur dan naar een meer linkse krant
als het een linkse burgemeester is, doe dan het tegenovergestelde

Ik denk dat u niet de enige persoon in Frankrijk bent die zich zorgen maakt over dit soort constructies, ingegeven door electorale kwesties

Snelle vraag: heeft u een schriftelijk verslag van vorig jaar waarin de burgemeester u vertelt dat er geen andere impact zal zijn dan uw bijdragen aan zonne-energie?
het zou heel interessant zijn om dit document in een bestand te hebben, het zou het verschil kunnen maken
0 x
Van al diegenen die niets te zeggen hebben, de mooiste zijn degenen die zwijgen

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 148-gasten