Bioklimatisch huis net voltooid en al veroordeeld

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
Avatar de l'utilisateur
minguinhirigue
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 447
Inschrijving: 01/05/08, 21:30
Plaats: Straatsburg
x 1




par minguinhirigue » 06/01/10, 19:05

Ik denk dat de VN en de WTO er niets mee te maken hebben : Lol:

Maar voor de rest zou het goed zijn als het teruggaat naar het betrokken ministerie, en eventueel naar EU-opiniepeilingen over stadsplanning in de lucht van de Duurzame Ontwikkeling.

Wat het verlies aan zonneschijn betreft, begreep ik dat je 100% van de directe zonneschijn verliest. Maar in theorie
In de Elzas vormt indirect zonlicht nog steeds 60% van wat kan worden gebruikt door lagetemperatuursensoren in de winter (inclusief passieve verwarming).

Omdat uw ramen niet ideaal georiënteerd zijn op indirect zonlicht (het zijn geen koepels...), verliest u niet alles, maar eerder 60 tot 70% van de zonnewinst die u voorheen had.

Ik zeg niet dat de resterende 30 tot 40% genoeg zal zijn om de dag te redden (saldo zonnewinst - verloren energie> 0)... maar ik denk niet dat alles verloren is... :|

Wat het EPHAD-project betreft. Het is in dit geval niet langer de burgemeester die gezien moet worden, maar de architect. Hij is de enige die er nog over zou kunnen nadenken als de burgemeester rechter en partij is.
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 06/01/10, 19:23

Anders ga je naar je algemeen raadslid, de plaatsvervanger, vraag je je architect om je een brief te schrijven waarin wordt bepaald dat hij het huis heeft ontworpen met dit bioklimatologische principe bij afwezigheid van een zonnemasker, je gaat naar alle lokale politieke vertegenwoordigers met deze brief waarin de schade voor u wordt uitgelegd.
Brief tevens aan de DDE die de bouwvergunning heeft afgegeven.
En in het slechtste geval start u een procedure bij de rechtbank, hetzij in instantie, hetzij administratief, daar moet u achter komen.
0 x
fthanron
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 292
Inschrijving: 13/10/07, 17:56
Plaats: Loir et Cher




par fthanron » 06/01/10, 21:30

Misschien is er een spoor om te bestuderen aan de kant van "zonneschijngebrek": http://www.droitdelimmobilier.enclair.n ... entVue.htm

Veel succes.
0 x
Frederic
kaizert
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 04/01/10, 14:14
Plaats: Bantzenheim




par kaizert » 06/01/10, 21:41

Bedankt voor de tip, we gaan proberen daar gebruik van te maken.
0 x
kaizert
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 04/01/10, 14:14
Plaats: Bantzenheim




par kaizert » 27/01/10, 11:20

0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 27/01/10, 11:26

Ik heb zojuist getekend met een leuke kleine opmerking!

http://www.mesopinions.com/detail-signa ... f9ca8f8623

Verdomme, ik heb een typefout gemaakt :) : Mrgreen:
0 x
BMAG
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 74
Inschrijving: 05/02/05, 16:35
x 3




par BMAG » 27/01/10, 18:41

Hallo Kaisert
Uw afgemeten en alomvattende reactie doet mij geloven dat u zult slagen.
Veel succes.
+ een handtekening
BMAG
0 x
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 29/01/10, 10:48

Hallo,

In uw verzoekschrift stelt u het volgende:
Het etablissement wordt beheerd door het Gemengd Syndicaat van gemeenschappen van gemeenten "Essor du Rhin" (gemeenten variërend van Rustenhart tot Fessenheim en vervolgens Rumersheim-lehaut) en "Porte de France Rhin Sud" (van Chalampé tot Ottmarsheim en vervolgens tot Niffer).
".

Hebt u contact opgenomen met de ambtenaren van deze gemengde unie van de 2 gemeenschappen van gemeenten?

Zij zullen meer macht hebben dan de burgemeester, die slechts beperkte rechten heeft over de bouwvergunning.

Good luck,
0 x
Tot ziens!
kaizert
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 04/01/10, 14:14
Plaats: Bantzenheim




par kaizert » 29/01/10, 10:52

Nou nee, aangezien de burgemeester voorzitter is van de gemengde vakbond!!
als je pech hebt...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 80-gasten