Exacte berekening van thermische isolatie

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79322
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 24/01/16, 20:14

izentrop schreef:
obamot schreef: Hallo schimmel!
Goede afdichting gaat gepaard met goede isolatie en goede ventilatie.


Dit is de paradox van moderne huizen: we proberen zoveel mogelijk te verzegelen (= euro's!!)... dan slaan we een groot gat in de lucht = een VMC! Ik heb het altijd grappig gevonden...

Sommige materialen maken het echter mogelijk om zonder ventilatie te doen. Dit is het geval bij cellenbeton, dat vocht van nature naar buiten pompt.

Mijn garage, die geen afwerklaag op het cellenbeton heeft, kan dalen tot 30-35% luchtvochtigheid...Top voor het drogen van hout!

Ik droog mijn was het hele jaar door binnen zonder me zorgen te maken over vocht of condensatie op de muren. Nou ik woon alleen... niet hetzelfde als een gemiddeld gezin van 4 personen...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79322
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 24/01/16, 20:18

Obamot schreef:Als een van deze 4 je een beetje rond deze spreadsheet zou kunnen coachen, ben ik geïnteresseerd in het ontdekken van een andere methode


Ok, in feite had ik het hier in 2012 al geprobeerd: https://www.econologie.com/forums/calcul-du- ... 12172.html maar er was niet voor nodig, een goede reden om het onderwerp nieuw leven in te blazen!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16126
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241




par Remundo » 24/01/16, 20:20

ja Vrienden, jullie stellen moeilijke vragen. : Idee:
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 24/01/16, 20:21

Wat me het meest aan het lachen maakte, is de dubbele isolatie ITE / ITI. De bouwer (Willy FURTER) zorgt er dus voor - zonder het echt te beseffen - dat zijn metalen delen (van het frame van het huis) die hij zal bekleden met dunne reflecterende isolatie, onmiddellijk thermiekbruggen zullen maken die behoren tot de ergste om te elimineren (wanneer het zou zo gemakkelijk zijn om dat vanaf het begin te vermijden) en bovendien zal hij daar een dunne isolator plaatsen die niet alleen een kleine coëfficiënt heeft, maar die zal voorkomen dat ze niet kunnen "opwarmen" om te proberen de temperatuur van de materialen van de structuur convergeren naar de "evenwichtstemperatuur" van de habitat! (Wat dus elke kans om dit te bereiken wegneemt, aangezien het gebrek aan isolatie dit verhindert!)

We staan ​​echt voor een van de ergste Frankenstein-nachtmerriescenario's voor elke bouwer!!! : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
Dernière édition par Obamot de 24 / 01 / 16, 20: 36, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16126
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241




par Remundo » 24/01/16, 20:36

misschien is metaal inderdaad niet het beste materiaal, het geleidt veel warmte... je moet het staal van binnen niet verbinden met dat van buiten.

maar men zou kunnen denken aan geprefabriceerde houten panelen.

Sandwiches 2 cm lucht, 1 cm spaanplaat, met een reflecterend vel op elke verdieping.

dat op 12 cm bijvoorbeeld (4 verdiepingen), of waarom niet 20 cm (6 tot 7 verdiepingen) als een briesbreed blok, dat zou een donderisolatie moeten maken. En snelle opbouw op locatie.

Dan bestaat het misschien al. Toen ik dichterbij kwam, had ik natuurlijk rapporten gezien over houten huizen die in kitvorm werden verkocht.
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79322
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 24/01/16, 20:40

0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 24/01/16, 20:40

hier gaat het niet om het verdere onderwerp ... metalen structuur? Ik laat het aan hem over ... staal is geen efficiënt en economisch materiaal voor individuele huizen ... kan goed zijn voor wolkenkrabbers of voor viaducten ...

het onderwerp is niet om te zeggen wat de beste isolatie-oplossing is: het onderwerp is alleen om gedetailleerde meetresultaten te hebben die het mogelijk maken om te berekenen!

Ik ben al lang aan het zoeken en vind nooit iets... Ik heb de indruk dat ik een meetsysteem ga moeten maken

gebrek aan informatie veroorzaakt verspilling!

als energiebesparing belangrijk is, moet de juiste informatie beschikbaar zijn!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 24/01/16, 20:43

Natuurlijk komen we er wel, maar als deze "positieve energie gebouwen"We hebben HOUTEN deuren van 40 cm dik... met cellulosewatten aan de binnenkant, waarschijnlijk niet voor niets!

Stijve constructies zijn niet alleen thermisch geleidend, maar produceren onvermijdelijk een effect van slechte akoestische isolatie door golfvoortplanting door het frame!

Als de "Massaal recht" in het gebouw, dat tegenover de "koeling wet" van Newton bestaat, het is gemaakt om te berekenen en toe te passen! >>>
Dernière édition par Obamot de 24 / 01 / 16, 20: 52, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16126
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241




par Remundo » 24/01/16, 20:52

Ik kan alles berekenen wat je wilt, ik moet alleen de tijd vinden : Cheesy:

voor thermische weerstand is dit niet het moeilijkste deel.

Gevoeliger is het stralingseffect beperkt door reflecterende vellen, ik had interessante wiskundige modellen ontwikkeld ten tijde van de PHRSD... voor 4 reflecterende vellen

ga direct naar pagina 13 van dit document

heel fascinerend, we slagen erin om bijna alles te blokkeren en zelfs een broeikaseffect in de spouw te genereren...
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 24/01/16, 21:46

in het geval van vacuüm is het spectaculair: de isolatie hangt niet af van de dikte maar alleen van het aantal muren

maar het vacuüm lijkt mij onbruikbaar in een gebouw omdat je weerstand moet bieden aan atmosferische druk, dus plaats wiggen die de compressie tussen de platte vlakken ondersteunen, en het materiaal van de wiggen geleidt warmte

de vraag is hier niet om een ​​nieuw isolatiemiddel uit te vinden, maar om de klassieke isolatie goed te meten

we kunnen niet iets nieuws uitvinden als we niet de tijd nemen om echt te weten wat al bestaat

Ik denk dat er goede mixen te maken zijn tussen reflecterende folie en glaswol, maar daarvoor moet je in ieder geval de exacte meetgegevens hebben, geen karikaturen van gestandaardiseerde gegevens
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 163-gasten