bioklimatologische huis begeleiding nodig

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
tararika
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 22
Inschrijving: 31/07/09, 16:19

bioklimatologische huis begeleiding nodig




par tararika » 08/08/09, 22:07

goedemorgen

Ik ben in Gironde, we hebben een perceel van 1400 m2, we willen een gezond en economisch huis bouwen.
Ons land is vlak, in een overstromingszone (maar dit is een zeer zeldzame storm van 99 ...)
We moeten het huis 1 meter boven de grond opheffen.
De grond is zuid iets zuidoost blootgesteld.

Ons project is een huis op de begane grond van 120 m2, met een garage (volgens ons budget)

na het zien van 2 architecten, hebben we misschien meer gekozen voor een ecologisch gebouwde metselaar.

Het renoveert ook het oude gebouw.

hij installeerde voornamelijk nieuwe monomur.

Hij staat open voor dialoog.

hij wenst dat we hem volgens onze verwachtingen maken om een ​​citaat te ontwikkelen.

we willen een steen van 20 cm gebruiken

ofwel de BGV Thermo van bouyer leroux
de Imérys optibric PV 3+ (bovendien bestaat er een productie-eenheid in de Gironde)

we willen isolatie van buitenaf, de metselaar heeft dat nooit gedaan, maar hij heeft een netwerk van ambachtslieden en hij zal het ontdekken.

voor buitenisolatie weten we niet echt wat we moeten kiezen

houtwol? welke dikte? welke dichtheid?

kurk?

andere?

hoe is de installatie van ramen en luiken beter om rolluiken te kiezen?


een vrij oude boog zal ons de plannen maken die hij daar niet kent in bioklimatisme, ik zou graag gegevens willen vinden om de projecties van daken en het glazen oppervlak te berekenen voor een optimale directe zonnebijdrage.

bovendien biedt de metselaar ons 30 cm watten op zolder.

we willen een kruipen in de woonkamer met welke isolatie?

voor stichtingen wordt het een kruipruimte? welke isolator?

allemaal bedankt voor je antwoorden : Idee:
Dernière édition par tararika de 21 / 08 / 09, 21: 42, 1 keer bewerkt.
0 x
tararika
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 22
Inschrijving: 31/07/09, 16:19




par tararika » 08/08/09, 22:09

Ik ben vergeten dat we partities in fermacell willen plaatsen, welke isolatie kunnen we tussen de platen aanbrengen?
0 x
Avatar de l'utilisateur
minguinhirigue
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 447
Inschrijving: 01/05/08, 21:30
Plaats: Straatsburg
x 1




par minguinhirigue » 09/08/09, 11:03

Alle vragen die u oproept, worden gemakkelijk verduidelijkt door bioklimatische architecten, waarom geen beroep op hen doen?

Als uw oud archi staat niet open voor deze vragen, het kan je in het noorden brengen omdat het licht niet verblindend is ... "Voor de kou, zet gewoon de ketel aan!"

Er zijn onbetaalbare ontwerpfouten als we een zuinig huis willen maken, we kunnen alle isolatie aanbrengen die we willen, het is soms moeilijk om het in te halen!

Een goed bioklimaatplan zal je plannen, materiaalkeuzes, aangepast, citaten, verificaties van uitvoeringen en alle ophef maken ... Het lijkt een beetje duurder, maar als het de site coördineert, zal het voorkom dat je het hele tweede werk drie keer opnieuw moet doen, omdat het te snel is gebeurd zonder overleg tussen de ambachtslieden! De extra kosten in verband met slecht vakmanschap op een ongecoördineerde site zijn soms duurder dan de kosten van de genoemde coördinator ...

Als je archi-vriend dit allemaal wil doen, en als hij een beetje interesse heeft in bioklimaat, ga er dan voor ... Zoek anders iemand die het allemaal voor je doet.

Veel succes.
0 x
tararika
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 22
Inschrijving: 31/07/09, 16:19




par tararika » 09/08/09, 22:07

Ik heb een archi in groen gebouw geraadpleegd, het zou me 7600 euro kosten alleen voor de aanbetaling van de vergunning ...
Ze is niet geïnteresseerd in mijn budget (150 euro voor het huis) en lijkt te redelijk ...

Ik wacht op een ander citaat van een andere architect, maar hij had minder kennis van bioklimaat.

ons plan is al ontwikkeld, glazen oppervlak in het zuiden, weinig in het noorden ... enz ... enz ...
Dernière édition par tararika de 10 / 08 / 09, 10: 58, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
minguinhirigue
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 447
Inschrijving: 01/05/08, 21:30
Plaats: Straatsburg
x 1




par minguinhirigue » 09/08/09, 23:38

Oki, ok ... sorry voor mijn ongepast advies, maar het is waar dat mijn collega's duur lijken ... In feite behoren zij tot de laagst betaalde ontwerpers van de bouw, maar hun kosten blijven weergegeven en niet verborgen in een totale kosten ... sic ...

Voor de keuze van stenen, ik weet niet goed de verschillen tussen deze twee producten, ik kan u niet vertellen.

Voor buitenisolatie, met gelijkwaardige isolatie, is houtwol minder duur dan kurk (tenzij je een speciale industrie hebt), maar er zijn ook mogelijkheden om cellulose in muren te gebruiken, we hebben een paar professionals die oefenen en erover praten op de forum [Houthakker, waar ben je :D ] ...

Voor de dichtheid van houtwol (als houtwol ...) met dragende bakstenen erin, zal de inertie van het gebouw comfortabel zijn, het is niet nodig om houtwol met een zeer hoge dichtheid te kiezen ... Een gemiddelde dichtheid in de wanden volstaat om te voorkomen dat alles bezinkt.

Voor de dikte van de isolatie hangt het af van de stad, het totale budget en de verwachte prestaties. Momenteel zijn we meestal tussen de 15 en 25 cm in Frankrijk. Een goed doordacht huis zal passief zijn met 20 cm muurisolatie in Nice, terwijl het in Straatsburg meer dan 30 cm duurt ... Voor het dak is 30 cm watten binnen de normen van wat er wordt gedaan vandaag in Frankrijk ...

Voor het raam is het belangrijkste wat je wilt. Als de vakman goed werkt, zijn rolluiken, glijdende of draaiende luiken bijna gelijk. Het meest risicovolle is het rolluik, als de luchtdichtheid en de isolatie van de kofferbak slecht zijn, is het het drama! Maar normaal gesproken geen zorgen te maken.

Veel succes.
0 x
tararika
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 22
Inschrijving: 31/07/09, 16:19




par tararika » 10/08/09, 11:23

[quote = "minguinhirigue"] Oki, oki ... sorry voor mijn ongepaste advies, maar het is waar dat mijn collega's duur lijken ... In feite behoren ze tot de laagstbetaalde bouwontwerpers, maar hun honorarium blijven weergegeven en niet verborgen in een globale kosten ... sic ...

Ik begrijp het, maar de architect die ik zag, stoorde me niet om me te volgen, omdat 13% van de 150 hem niet interesseert :|

Voor de keuze van stenen, ik weet niet goed de verschillen tussen deze twee producten, ik kan u niet vertellen.

RT = 1 beide

Voor buitenisolatie, met gelijkwaardige isolatie, is houtwol minder duur dan kurk (tenzij je een speciale industrie hebt), maar er zijn ook mogelijkheden om cellulose in muren te gebruiken, we hebben een paar professionals die oefenen en erover praten op de forum [Houthakker, waar ben je :D ] ...

De architect die ik zag, adviseerde me tegen dit proces, omdat het zei dat er na 10ans afwikkelingsrisico's waren en het creëren van thermische bruggen


Voor de dichtheid van houtwol (als houtwol ...) met dragende bakstenen erin, zal de inertie van het gebouw comfortabel zijn, het is niet nodig om houtwol met een zeer hoge dichtheid te kiezen ... Een gemiddelde dichtheid in de wanden volstaat om te voorkomen dat alles bezinkt.

Mij ​​werd ook verteld om twee lagen isolatie van verschillende dichtheid in houtwol te gebruiken. om de kosten te verlagen.

Ik sta naast Bordeaux, hoe vind ik de dikte voldoende om de beste ISO te hebben,

Voor ramen dacht ik dat de bladeren problematisch waren in termen van hun bevestiging aan de buitenisolatie.

Bedankt voor uw antwoorden, het is heel moeilijk voor ons, omdat we ons niet in dit zakelijke kader bevinden ...
Dernière édition par tararika de 10 / 08 / 09, 23: 07, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
minguinhirigue
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 447
Inschrijving: 01/05/08, 21:30
Plaats: Straatsburg
x 1




par minguinhirigue » 10/08/09, 13:33

Gaat het bij verdichting om cellulose? Ja, er is een risico, maar er zijn ook wol (mineraal en plantaardig).

Normaal gesproken weten vakmensen het product in projectie of insufflatie te doseren zodat het niet bezinkt. Maar als u niet zeker weet te werken met iemand die veel ervaring heeft met de materie, is het veiligste om harde of halfharde wollen panelen te installeren: Homatherm, Pavatex, Rockwool en vele anderen te maken).


Voor de twee lagen met verschillende dichtheid ken ik de truc daar niet. Teleurgesteld. Misschien iemand anders op de forum kan licht werpen op het probleem?


Voor de sluiterbevestigingen kunnen offsetbevestigingen gemakkelijk een stipte bevestiging door de isolatie of op een bay-opstelling mogelijk maken.


Wat bakstenen betreft, ik ken deze producten niet echt, afhankelijk van wat u me vertelt, zal ik instinctief kiezen voor de lokaal geproduceerde, maar is het mogelijk dat de andere significante kwaliteiten heeft die ik niet ken? De prijs, het gemak van het aanbrengen of bevestigen van luiken ...


Voor de beste dikte zal ik het niet toestaan ​​om het zo te repareren! De enige gegevens die ik heb zijn de gebruikelijke dikten in Frankrijk, maar ik ken niet genoeg huizen in Bordeaux om te zeggen dat het de norm is ...

De eenvoudigste manier is om te zoeken naar vergelijkbare huizen en te kijken naar wat er is gedaan en hoeveel ze consumeren. Je kunt naar de CAUE of naar het huis van de architectuur in je stad gaan, ze hebben normaal een lijst met referenties in de regio, en kunnen zelfs de datums van bezoeken zijn. De huizen kunnen klassiek, HQE of BBC zijn ...

Het meest nauwkeurige is om alles te modelleren, te berekenen, te correleren volgens de beschikbare producten en het gewenste rendement op de investering. Ik weet niet waar je de voorkeur aan geeft :D

Courage.
0 x
tararika
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 22
Inschrijving: 31/07/09, 16:19




par tararika » 10/08/09, 23:20

Het is een gigantische klus :schok:

Maar het is ook spannend!

Ik ben op zoek naar gegevens voor de architectuur, voor de overstekken van daken en glazen oppervlakken.

op het boek van Mazria

hij zegt dat er 0.11 tot 0.25 m2 zuidbeglazing per m2 vloer nodig is.

voor de voortent kan ik geen exacte gegevens vinden, want het duurt 44 °, ik sta op 45 °.

Ik ben nog steeds op zoek ...

Blijkbaar na mijn onderzoek bij bedrijven die isolatie uitvoeren, zal mijn buitenisolatie duur zijn.

Velen hebben me gezegd om de isolatie van de zolder te bevoorrechten. en kies goede vensters.

Het verlies door de muren is minder ... :?

Wat is de R te verkrijgen voor de muren?

nogmaals bedankt voor je hulp :D
0 x
tararika
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 22
Inschrijving: 31/07/09, 16:19




par tararika » 10/08/09, 23:43

0 x
aerialcastor
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 865
Inschrijving: 10/05/09, 16:39
x 21




par aerialcastor » 11/08/09, 11:25

Hallo,

Het is essentieel om door een dynamisch thermisch ontwerpbureau te gaan om een ​​bioklimaathuis goed te ontwerpen. En vooral om de kachel goed te dimensioneren, vaak de bijverwarming van een bioklimhuis.
De dynamische thermische studie (ik sta op de dynamiek) en de ENIGE manier om de doppen correct te dimensioneren. Inderdaad, caps laten toe om de zonnewinst te verminderen. De opslagcapaciteit van zonnewinsten hangt echter af van traagheid en isolatie. U kunt een parameter niet aanpassen zonder de andere twee te kennen.
Met de software die in de link wordt aangegeven, kunt u de caps voor een bepaalde dag op maat maken, op een bepaald moment beschermt de cap het venster. Maar welke dag om 15 maart 15 mei te kiezen ???
Wat we willen is dat de dop beschermt tegen zonnewinsten als het te heet is. En alleen de thermische studie kan u vertellen dankzij de gemiddelden van de laatste 10 jaar in welke periode het het beste is volgens de traagheid en de isolatie van het huis.

30 cm in dakbedekking is te weinig, het duurt minstens 40 en ik zal zeggen twintig voor de muren die de thermische studie zal bevestigen of ongeldig maken.

Omdat het huis op kruipruimte zal zijn (wat erg jammer is, maar het is waar dat het niet gemakkelijk is om 60 m3 grind terug te brengen om op te heffen), zal het ook nodig zijn om zware partities te maken om de traagheid te vergroten: toename van de zonnewinst kan in de winter worden opgeslagen en de frisheid van de nacht in de winter worden opgeslagen, waardoor er minder behoefte is aan verwarming en airconditioning en de binnentemperatuur wordt verlaagd, dus beter comfort.

Vergeet niet om een ​​kleine veranda op het zuiden te voorzien om de lucht die het huis binnenkomt voor te verwarmen, waardoor er een overdruk heerst (minder vervelende luchtlekkage en eenvoudiger gebruik van de kachel)
0 x

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 164-gasten