Autoconstruction bioklimatologische huis houten frame

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
Avatar de l'utilisateur
phil12
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 530
Inschrijving: 05/10/09, 13:58
Plaats: Occitanie
x 156




par phil12 » 25/01/10, 22:55

Bonsoir,

Zoals Ariëlcastor.

En ook als je een Mob hebt, geen houtopslag bij en onder de Mob, zeker niet op een vochtige en schaduwrijke plek >> voor allerlei xilo's!
0 x
Duurzaam energie consulting voor bouw
http://www.philippeservices.net/
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 25/01/10, 23:40

:pijl: Ik doe ook mee aerialcastoris traagheid een onlosmakelijk vereiste voor perfecte isolatie, vrij van koudebruggen.

Een betonnen dekvloer blijft een klassieke oplossing, maar de implementatie ervan moet rigoureus zijn om deze van buitenaf te isoleren en koudebruggen te elimineren.

Een binnenmuur met traagheid in baksteen of ruwe aarde (goede vochtregulator), of zelfs een massakachel (maar die is duur) is een meer orthodoxe oplossing.

Voor een dergelijk project is het streven naar een passiefhuis niet duurder omdat het niet de materialen zijn die het obstakel vormen, maar de uitvoering ervan...

Ten slotte moet het project nauwgezet worden georganiseerd, want tijd is geld... veel geld... We weten hoe we zo'n huis in 48 uur moeten bouwen (exclusief fundering).
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 26/01/10, 07:56

aerialcastor schreef:Sorry maar ik kan u deze oplossing niet aanbevelen, omdat u geen traagheid zult hebben, zodat u niet in staat zult zijn om:
- zorgen voor zomercomfort. De beste strategie is om een ​​grote warmtecapaciteit in de geïsoleerde envelop te hebben. In eenvoudige moet je een huis geïsoleerd van de buitenkant met zware materialen (beton, terracotta of ruwe, steen, ....) binnen. Zo maakt een over-ventilatie 's nachts het mogelijk om de frisheid in de muren op te slaan en overdag van deze frisheid te profiteren. Het is ook te zien dat hoe groter het uitwisselingsoppervlak, hoe efficiënter het is, vandaar het belang van zware scheidingswanden.
-opslag zonnewinsten, en daar is het nog meer de moeite waard om over bioklimatisch huis te praten, omdat het nog steeds de basis is.

Maar niets weerhoudt hem ervan om direct boven een reeks palen een zware binnenwand te plaatsen. Hij kan zelfs overwegen om onder deze scheidingswand een betonnen ketting of een metalen I- of H-balk te plaatsen, die de massa zal verdelen, en boven zijn houten vloer balken.
En dan is het voor traagheid voldoende om te kiezen voor isolatie met hoge dichtheid, houtwol, cellulosewatten.
Eronder opbergen is geen slecht idee, voor auto's of zelfs voor brandhout. Omdat je naar mijn mening beter kunt beginnen met een Douglas grenen constructie die resistent is tegen schimmels en insecten: deze is van nature klasse 3 (in het dauwgedeelte, niet in het spinthout)
0 x
aerialcastor
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 865
Inschrijving: 10/05/09, 16:39
x 21




par aerialcastor » 26/01/10, 12:14

En dan is het voor traagheid voldoende om te kiezen voor isolatie met hoge dichtheid, houtwol, cellulosewatten.


Verwar traagheid en faseverschuiving niet.

De thermische traagheid zal nooit door een isolator worden geleverd.
Thermische traagheid wordt gekenmerkt door het vermogen van een materiaal om warmte op te slaan. Het hangt dus uiteraard af van de warmtecapaciteit, maar ook van de thermische geleidbaarheid, wil het materiaal warmte kunnen opslaan, de warmte moet er snel in kunnen doordringen, en inderdaad van de dichtheid, omdat de m3 in een huis beperkt zijn. En om dit gemakkelijk te kunnen vergelijken gebruiken we de emissiviteit die wordt berekend door b=vierkantswortel van (lambda * rho (dichtheid) * c (thermische capaciteit). En deze wordt gemeten in Wsqrt(s)/m²K)

De emissiviteit van beton en 2000, die van een isolator dichtbij 0. En ja, hoe warmte op te slaan, als deze niet doordringt tot de kern van de materialen (wat de rol van de isolator is).

Aan de andere kant zorgen zware isolatoren (ik zeg zwaar vergeleken met standaardisolatoren, omdat het nog steeds licht is omdat het de lucht is die isoleert) faseverschuiving. Dat wil zeggen dat het langer duurt voordat de hittegolf de isolatie passeert, het ideaal is om 12 uur faseverschuiving te hebben. Dat is een goede bondgenoot voor het zomercomfort, vooral voor het dak, waar het vaak moeilijk is om traagheid te hebben.
Maar dat vervangt de traagheid niet. In een goed geïsoleerd huis en met zonwering zijn de belangrijkste warmtebijdragen in de zomer interne bijdragen (stofwisseling en huishoudelijke apparaten) en ook de onvermijdelijke momenten waarop je de deur opent en lucht van 35°C binnenlaat. En daar is de defaserende envelop nutteloos, alleen traagheid kan ons redden.
Een zware scheidingswand zal nooit de 400 kg/m² van een vloer vervangen.
Bovendien wordt in warme gebieden alleen de periferie onder de plaat geïsoleerd, waardoor het mogelijk is om contact met de grond te "behouden" en te profiteren van de traagheid ervan. Daarna kan het in de Gard niet meer zo warm zijn en kan een grote schuifmuur met een sintelblok ondersteboven gemonteerd en gevuld met aarde volstaan.
Maar om de juiste beslissing te nemen, is er een moment waarop je een dynamische thermische simulatie moet doen.
0 x
Sparen een boom, eet een bever.
Het heeft geen zin om te slagen in het leven, wat er nodig is om zijn dood te missen.
syncro44
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 12
Inschrijving: 02/12/09, 19:51
Plaats: Gard




par syncro44 » 26/01/10, 12:58

Hallo


voor de noordelijke Gard is het niet zo warm
dus ik zoek meer traagheid voor de winter dan frisheid in de zomer met een serre-veranda aan de zuidkant om de inval van de zon in de zomer te vertragen maar de warmte vast te houden in de winter

Ik dacht ook aan een houtkachel en bouwde er een massa omheen (zelfgemaakte terracotta, mijn vrouw is pottenbakker) en die zal de warmte eromheen afvoeren, aangezien ik dacht (voorlopig denken we veel : Idee: ) bouw er het gefacetteerde huis (yurt-stijl) omheen en maak in of achter de terracotta een spoel voor warm water in de winter

voor de vloer zal ik nog over al jullie oplossingen nadenken alhoewel ik beton graag wil vermijden
Maar als het het beste is, ga ik :frons:

Een+ en bedankt
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 26/01/10, 14:31

aerialcastor schreef:
En dan is het voor traagheid voldoende om te kiezen voor isolatie met hoge dichtheid, houtwol, cellulosewatten.


Verwar traagheid en faseverschuiving niet.

Ja, goed gezien, je hebt gelijk. Desondanks zal dichte isolatie, vanwege de aanzienlijke faseverschuiving, indirect bijdragen aan de traagheid van het huis.
0 x
aerialcastor
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 865
Inschrijving: 10/05/09, 16:39
x 21




par aerialcastor » 26/01/10, 15:25

Ben het er nog steeds niet mee eens...
De faseverschuiving draagt ​​bij aan het zomercomfort omdat het voorkomt dat de hittegolf te snel door de muur gaat. Zo komt de warmte 12 uur later in huis, dus als de buitentemperatuur is gedaald, zodat we kunnen overventileren om voor koeling te zorgen.

In geen geval neemt het deel aan de traagheid van het huis, omdat het geen energie kan opslaan.

Dit is de reden waarom zelfs een huis met een superisolerende en faseverschuivende schil zonder traagheid geen goed zomercomfort kan garanderen. Er zullen altijd interne inputs zijn, en als er geen plaats is om deze op te slaan, zal de interne temperatuurstijging onmiddellijk zijn.
Terwijl in een huis met traagheid het huis overdag oplaadt, maar de temperatuur weinig varieert en 's nachts leegloopt dankzij overventilatie. Het is hetzelfde principe als de zonne-energie in de winter: als je deze niet kunt opslaan, heb je last van oververhitting.
0 x
Sparen een boom, eet een bever.

Het heeft geen zin om te slagen in het leven, wat er nodig is om zijn dood te missen.
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 26/01/10, 15:33

Ja oke want je denkt zomerse faseverschuiving maar je ziet ook de faseverschuiving aan de binnenzijde, in die zin dat het in de winter de overdracht van warmte van binnen naar buiten vertraagt. In die zin neemt het dus deel aan de traagheid van het gebouw.
Nog steeds niet mee eens?
0 x
aerialcastor
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 865
Inschrijving: 10/05/09, 16:39
x 21




par aerialcastor » 26/01/10, 15:55

bham schreef:Nog steeds niet mee eens?


Gagné : Cheesy:
Maar ik denk dat het gewoon een woordprobleem is. Dit zijn 2 verschillende begrippen (en die met elkaar in verband kunnen worden gebracht, want we kunnen zeggen dat inertie een faseverschuiving veroorzaakt, maar niet het tegenovergestelde), die elk hun eigen definitie hebben.


Thermische traagheid is het vermogen om energie op te slaan.
http://www.ecosources.info/dossiers/Inertie_thermique

De faseverschuiving is de tijd die de hittegolf nodig heeft om door het materiaal te gaan.
http://www.logiconfor.fr/definitions/diffusivite-thermique-dephasage-a.htm

Dus nee, de traagheid kan niet met de isolatoren worden veroorzaakt.
0 x
Sparen een boom, eet een bever.

Het heeft geen zin om te slagen in het leven, wat er nodig is om zijn dood te missen.
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 26/01/10, 16:29

aerialcastor schreef:
bham schreef:Nog steeds niet mee eens?


Gagné : Cheesy:
Maar ik denk dat het gewoon een woordprobleem is. Dit zijn 2 verschillende begrippen (en die met elkaar in verband kunnen worden gebracht, want we kunnen zeggen dat inertie een faseverschuiving veroorzaakt, maar niet het tegenovergestelde), die elk hun eigen definitie hebben.


Veel succes : Cry:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 67-gasten