Een bericht (vervormde) op warmtepompen en koelkasten machines

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 07/09/06, 01:17

Hallo Bolt

en het is net als dieselmotoren, als ze minder dan vollast worden gebruikt, neemt hun efficiëntie verder af

Je hebt een schelp uitgegleden om te weten of de lezer van de forum zijn aan het slapen?

Op een diesel
In tegenstelling tot wat er in de explosiemotor gebeurt, is het rendement bij lage belasting beter dan bij vol vermogen.
Het specifieke verbruik neemt dus af met het motortoerental tot een toerental waarbij de wrijving een groter relatief belang krijgt, waardoor deze toeneemt.
dit is een van de redenen dat het panton op een diesel geen goede prestaties levert bij lage toeren, de reactor heeft zijn betekenis daar waar de diesel zijn slechte prestaties ingaat.. sterke injectie slechte verbranding..
en dit gaf ons de verkeerde indruk dat het alleen de
gebrek aan warmte, dat leerde ik door vergelijking op de benzinemotor..

Wat betreft het pompen in een holle put, het is waar op voorwaarde dat er een hermetische lus van vloeistof wordt gemaakt die in de diepte wordt uitgewisseld
Toen ik mijn eerste putten voor de warmtepomp maakte, had ik hetzelfde bedacht: water op 4 meter in het grondwater pompen en op 20 meter in het grondwater lozen nadat ik als een wilde de lange buis had geduwd toen ik begon het pompen op 4 meter was makkelijk maar het lozen op 20 meter was moeilijker dan pompen (aard van het zand of de laag die niet communiceert? makkelijk pompen of water overbrengen van een hogere naar een lagere grond, het was mooi op papier dit principe van communicerende vaten..
De minst energie verbruikende pompen zijn de oude DURO plunjerpompen met een 1/4 pk motor, ze verpompen hetzelfde volume als een goede 1/2 pk centrifugaalpomp, maar daar zit meer onderhoud aan.
Bij bepaalde centrifugaalpompen voor putten dieper dan 7 meter wordt een venturi neergelaten en met water wordt de bodem versneld, ten nadele van het debiet.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 07/09/06, 08:56

zoals wat we geluk hebben in de Elzas, het water is ongeveer 4 meter, in een bodem die voornamelijk uit grind bestaat. je moet veel pompen om het niveau aanzienlijk te laten dalen. Desondanks zijn PAC's nog steeds zeldzaam, ze beginnen pas bekend te worden!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 07/09/06, 08:58

Bolt schreef:
Philippe Schutt schreef:Als je het water weer injecteert op dezelfde diepte als waar je het hebt opgepompt, en je leidingen zijn groot genoeg om niet te veel drukval te hebben, dan zou het verbruik van je pomp niet zo slecht moeten zijn...



Bekijk daarom met welk vermogen de warmtepomp kan draaien, bijvoorbeeld 3 m3/h bij 11°C vanaf
of 3 m3/h bij 17°C start

wat denk je van Capt_Maloche?

bout


Antwoord voor Philippe: het zou waar zijn voor putten van minder dan 9 m diep, anders een hoog vermogen.

Antwoord voor Bolt: 11°C startbronwater?
In verwarmingsmodus
3m3/uur = ca. 0.83 kg/sec
Houd rekening met een ideale verdampingstemperatuur van +7°C en een goede COP van 4 voor condensatie bij 35°C, d.w.z. een verdamper-uitlaattemperatuur van +3°C (thermostaatklep ingesteld op +3, kans op bevriezing in het circuit indien lager)

Met water van 11°C, P.Verwarming mogelijk = 0.83x4.18x(11-3)= 27 KW leveren 20KW
Met water van 17°C, P.Verwarming mogelijk = 0.83x4.18x(17-3)= 48 KW leveren 35KW

daar ga je, ik hoop dat ik je vraag heb beantwoord, vriend
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
bout
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 357
Inschrijving: 01/02/06, 20:44
Plaats: Pas-de-Calais




par bout » 10/09/06, 17:54

Bedankt Capt_Maloche

Dus in het eerste geval (11°C) hebben we 20 kw/COP 4 = 5 kw voor de compressor
+ een waterpomp van 0,37 kw (ca. 3 m3/h bij 2,5 bar) = 5,37 kw
De COP van 4 wordt: 20/5.37 = 3,72
Het daalt met 7%: het is jammer maar redelijk, en je kunt pompen tot een kleine 25 m., zie een kleine 35 m. diepte met een heraanzuiging in een 2e boorgat (niet te dichtbij, dit laatste, om het bemonsterde water overigens niet af te koelen, op welke afstand moet het 2e boorgat zijn om de T° van het monsterboorgat na een lange winter niet meer dan bijvoorbeeld 0,5°C te laten dalen, als bijvoorbeeld het grondwater in de tegenovergestelde richting zou circuleren (van de 2e naar de eerste)?)

Philippe Schutt schreef:zoals wat we geluk hebben in de Elzas, het water is ongeveer 4 meter, in een bodem die voornamelijk uit grind bestaat. je moet veel pompen om het niveau aanzienlijk te laten dalen.

dat klopt, maar in dit geval moet je een geschikte pomp vinden met de beste prestaties voor de gegeven flow en druk: standaard moeilijk te vinden

misschien bieden de fabrikanten van warmtepompen ze aan

of zie de suggestie van André: zuigerpomp
of zelfs een membraanzuigerpomp van het sproeiertype, maar ontworpen voor zeer lage drukken


André schreef: Je hebt een schelp uitgegleden om te weten of de lezer van de forum zijn aan het slapen?

Op een diesel
In tegenstelling tot wat er in de explosiemotor gebeurt, is het rendement bij lage belasting beter dan bij vol vermogen.
Het specifieke verbruik neemt dus af met het motortoerental tot een toerental waarbij de wrijving een groter relatief belang krijgt, waardoor deze toeneemt.


Ben jij het niet die wil controleren of de lezers van forum slaap :?

De prestatie (specifiek brandstofverbruik) (hoeveelheid brandstof die nodig is voor een bepaalde taak) van een dieselmotor is altijd beter naarmate u dichter bij de maximale lading en tegelijkertijd niet te hoge toeren vaak zeggen we bij het maximale koppeltoerental

Dit heb je vast al gezien:
Onthoud: de mestpaarden (je moet ze allemaal laten werken om niet te verspillen)

https://www.econologie.com/forums/public2/essaiconsojd4255.xls

vooral niet bij lage belasting :onheil:
0 x
MBenoit
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 22
Inschrijving: 22/08/07, 17:18




par MBenoit » 24/05/08, 19:20

nonoLeRobot schreef:
Daarvoor heeft hij gelijk, dat gezegd hebbende een elektrische kachel verbruikt 5 keer minder dan een elektrische kachel dus is het voordeliger...

...kan nauwelijks worden terugverdiend gezien de investering... Dat gezegd hebbende, als u hiermee energie kunt besparen, zie ik niet in waarom het schandalig zou zijn om het te ontlasten



Dit bespaart energie, ... Ik denk niet dat het zoveel doet:

Het grootste deel van de elektriciteitsproductie in Frankrijk is inderdaad afkomstig van kernenergie. Het rendement van een reactor is ongeveer 30%
Berekening voor een warmtepomp met een COP van 3:
1kwh thermisch vermogen geleverd door de splijtstof
0,3kwh wordt teruggewonnen in elektriciteit en verbruikt door de warmtepomp
De warmtepomp wint 0,3kwh x 3 = 0,9kwh thermisch vermogen terug

Economie = negatief !! en nogmaals, ik tel de verliezen als gevolg van het transport van elektriciteit niet mee, die verre van te verwaarlozen zijn.

Om echt geld te besparen, zou je een COP van minimaal 4 nodig hebben, en nogmaals, als we rekening houden met de levensduur van de warmtepomp (10 jaar, sommigen zeggen 15 jaar), dus de energie die nodig is om het product te vervaardigen en te transporteren...

De warmtepomp maakt het dus mogelijk om het rendement van een elektrische verwarmingsinstallatie te verhogen... maar het is verre van de ideale oplossing.

Te vergelijken met de beste gas- of houtketels die rendementen van meer dan 90% laten zien
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 24/05/08, 22:07

Een warmtepomp is erg goed, maar erg duur

de zorg is dat de investering pas gaat renderen als de energie nog duurder wordt, maar ik voel dat het eraan komt
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 112-gasten