Een interessante studie over woningen en houtskeletbouw

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 22/11/12, 18:07

En de Canadese bron?

Wie heeft het uitgevonden he? Wie is het : Mrgreen: : Cheesy: Niet Riccola ... Niet de Chinezen : Lol:
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 22/11/12, 20:57

Obamot schreef:Eerlijk. je moet je afvragen wat de gemoedsrust op lange termijn is voor een huis van dit type. Ik heb ooit fulltime in een chalet gewoond. Ik zou daar niet meer terug willen. We horen heel snel alle buitengeluiden, vooral 's nachts. En het is behoorlijk eng en kan je nachten net zo storen als je dagen als je gevoelig bent voor geluiden of dat je in de buurt van een weg of een andere geluidsbron gaat bouwen: haan kraaien, blaffende hond, verkeer, vliegtuigen , wind, regen, werk .etc ... (en natuurlijk degenen die het dichtst bij zijn: huiselijk lawaai, vooral als we met anderen samenleven ...) Ondanks het feit dat we niet weten of in zijn vroeger zullen we altijd zo tolerant zijn ... [...]
Whoa! :schok:

Om een ​​"chalet" te vergelijken (in een keer bovendien .... Welk tijdperk?) Met een goed ontworpen moderne MOB lijkt mij wat betreft geloofwaardigheid nogal riskant ...

Anders een klein voorbeeld met enkele cijfers.
MOB in de Rhônevallei onder Montélimar, houten frame muren, vochtige gespoten watten isolatie 20 cm dik. Dakwatten ingebouwd in doos th. 30 cm. Raam met dubbele en driedubbele beglazing, frame 68 mm. => onmogelijk om de mistral of mensen buiten te horen.

Als ik me goed herinner, produceert een katoenen dak als dit geluidsreductie van 55 naar 60 dB.

Ten slotte lijkt de strijd van "Canadezen versus rest van de wereld" mij een beetje misplaatst in deze post ... :?
Wat is het onderwerp al?
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 22/11/12, 21:12

Arf ... Leg ons een beetje uit, hoe u naar 60 dBA kunt gaan wanneer de houtvezels alles bereiken 40 dBA: en producten afgeleid van hout, zoals watten cellulose. Volgens Lauber Massaal recht:

Beeld

Je kunt 60 dBA niet eens bereiken met beton !!! Bar punt.

Neem altijd de catalogi van de fabrikant en neem hun ongewogen dB-waarden - en geloof ze - en dat is wat we krijgen! : Mrgreen: : Cheesy:
Dernière édition par Obamot de 22 / 11 / 12, 21: 21, 3 keer bewerkt.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 22/11/12, 21:16

Dag

Houthakker schreef:[Ten slotte lijkt de strijd van de "Canadezen versus rest van de wereld" mij een beetje misplaatst in deze post ... :?
Wat is het onderwerp al?


+ 1 Bucheron

de houten kozijnhuizen zijn voldoende bekritiseerd om te bekritiseren, zou ik vrij slecht zeggen, ik woon in een huis gebouwd met de 1969 technologie houten kozijn en ik ben er tevreden mee zoveel isolatie, verwarming, airconditioning echter dubbele beglazing .. het is de meerderheid van de constructies die momenteel in mijn huis zijn.
Zoals Alain zegt, als ik op reis ben en ik zie iets beters, adopteer ik het, ik heb de vierkante schroevendraaier geadopteerd, de elektrische knoppen de waslijn op wielen, uit Europa heb ik de inductiekookplaat geadopteerd, bepaalde VW automobiel ect ..

Andre

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 22/11/12, 21:29

Vertel me Obamot, en zo, door puur toeval, je niet alles weten? (En ik, wat dat betreft ... 8) )

Kortom, goede nacht.
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
phil12
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 530
Inschrijving: 05/10/09, 13:58
Plaats: Occitanie
x 156




par phil12 » 22/11/12, 22:23

Bonsoir,

Yale PPE ranking op gedrag per land:

Frankrijk zesde Canada zevenendertigste.

http://epi.yale.edu/epi2012/rankings

Canadese vrienden, sorry dat je nog steeds Canadees bent. Ik weet heel goed wat er aan beide kanten van de Atlantische Oceaan wordt gedaan.

Nee, je hebt geen technologische vooruitgang en ja, je hebt Harper gekozen en herkozen, hij heeft geen staatsgreep gemaakt.

Voor mij houdt deze draad daar op, ik wilde alleen een document door collega's overleggen voor de eerste Franse toegang tot kleine budgetten om de nieuwe hervorming beter te begrijpen en een paar tips te geven.

Niet voor sommigen om te gorgelen, het doet me denken aan het USSR-tijdperk met de grootste dwergen ter wereld!

Kom op, goedenavond lieve neven, ik waardeer je nog steeds heel erg. Ik ben dol op de goedaardige kant van Quebecers, jammer dat ze net als hun Noord-Amerikaanse kloon een superioriteitscomplex maken ten opzichte van een van deze 4 op de set of voor een poutine aan de kant van Quebec !
0 x
Duurzaam energie consulting voor bouw
http://www.philippeservices.net/
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 22/11/12, 22:40

Nou phil12 NEE, ik hoop dat het daar niet stopt ...

Want anders wordt elke keer dat iemand wiens werk wordt gedaan opnieuw ingepakt door amateurs (zoals ik en sommige anderen in de houtbouw) en goed, het schmilblick zal niet vooruitgaan!

Dus geloof dat zelfs als je het niet eens was met wat ik schreef, ik je opmerkingen zeer op prijs stelde ...

Dus bedankt voor het blijven! Het betekent niet dat we zo snel de handdoek in de ring moeten gooien, huh ... : Lol:

Houthakker schreef:Vertel me Obamot, en als, bij toeval, "TUWist niet alles? (en ik ook niet ... 8) )

Kortom, goede nacht.

... laat ze zich een beetje uitdrukken over de structuurvragen, degenen die dit in de klas hebben gezien, een beetje respect alstublieft (zelfs als dit soort tegenstrijdigheid een beetje 'historisch' is in de constructie tussen de verschillende beroepen, dat het een dosis begrip vereist en niet meteen jezelf op de jas stelen) ja we respecteren elkaar allemaal en het zal beter worden ....
0 x
Avatar de l'utilisateur
vinzman
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 193
Inschrijving: 01/07/09, 16:35
Plaats: Quebec




par vinzman » 23/11/12, 04:02

Hallo, ik weet zeker dat huizen voor de rijke middenklasse wonderen van thermische isolatie zijn in Quebec. In termen van geluidsisolatie, als de buren ver weg wonen en hun wordt geleerd om honden te trainen niet te blaffen zodat het anderen stoort, waar dient het dan voor?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 23/11/12, 07:19

Absoluut ... Behalve om te bewijzen dat het een bewijs zou zijn van een "bonne"geluidsisolatie!

Puur paralogisme. omdat het als thermische isolatie is: geval per geval! Let op, niets persoonlijks, maar laten Quebecers hun honden buiten in het koude seizoen!?! Als dat zo is, moeten ze elke winter een flink aantal bevriezen ...

Maakt dat ze hotdogs voor de zomer? : Mrgreen: (slechte sleutels, ga ... : Roll: )
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 23/11/12, 08:51

phil12 schreef:Bonsoir,

Yale PPE ranking op gedrag per land:

Frankrijk zesde Canada zevenendertigste.

http://epi.yale.edu/epi2012/rankings

Canadese vrienden, sorry dat je nog steeds Canadees bent. Ik weet heel goed wat er aan beide kanten van de Atlantische Oceaan wordt gedaan.

Nee, je hebt geen technologische vooruitgang en ja, je hebt Harper gekozen en herkozen, hij heeft geen staatsgreep gemaakt.

Voor mij houdt deze draad daar op, ik wilde alleen een document door collega's overleggen voor de eerste Franse toegang tot kleine budgetten om de nieuwe hervorming beter te begrijpen en een paar tips te geven.

Niet voor sommigen om te gorgelen, het doet me denken aan het USSR-tijdperk met de grootste dwergen ter wereld!

Kom op, goedenavond lieve neven, ik waardeer je nog steeds heel erg. Ik ben dol op de goedaardige kant van Quebecers, jammer dat ze net als hun Noord-Amerikaanse kloon een superioriteitscomplex maken ten opzichte van een van deze 4 op de set of voor een poutine aan de kant van Quebec !



Nog steeds geen antwoord op de vooruitgang van onze thermische thuistechnologie of we zijn zeker vooruit en het is gemakkelijk om te bewijzen, maar je schaatst over andere onderwerpen uit de context om jezelf te verdedigen, maar hey, breng het teerzand terug dat we doe niet, doe niet, doe niet, doe niet en draag hem ook niet.

Ik herinner u eraan dat ik op uw onderzoek heb geantwoord dat een waarheidsgetrouwe kopie van onze constructies is voor meerdere jaren en dat het een twijfelachtig onderwerp is, vooral als we de grote gelijkenis van constructie vergelijken en ik beleefd blijf, u lijkt er niet in toegeven !!!


We hebben geen superioriteitscomplex zoals u zo goed zegt, omdat we weten dat we wel moeten toegeven dat er dingen op voorhand zijn op het oude continent, maar niet in die periode!


Voor poutine, dat de lach van de hele wereld is geweest, wordt het nu verkocht in New York en in Europa!


Blijf alstublieft over het onderwerp dat u bent begonnen en als u het oliezand wilt bespreken, begin dan een ander onderwerp en u zult zien dat we het op dit punt eens zijn en André zal het ook zijn en om u een beetje te bespotten zullen we u niet stoppen niet het feit dat u uw elektriciteit produceert op 80% van de kernbom omdat uw PPE-ranglijst een grote hit zou worden na een nucleair ongeval!
8)
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 109-gasten