Voorbeeld van "onafhankelijke woning"

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 12/06/06, 18:14

Logan schreef:Bah, het probleem is niet moraliseren of niet financieren van een vereniging.
Het probleem is enerzijds de dubbelzinnigheid (ecokapitalist) en anderzijds het plunderen van de werken van de gemeenschap die hen gratis ter beschikking worden gesteld.
Deze heer gebruikt het werk van anderen (zonder het te vermelden) om zijn vereniging te financieren, hij is het probleem.
In het hypocriete en woekeraarsgenre doen we het niet beter.
En helaas is hij niet de enige.


Perfect en niets toe te voegen!
0 x
Avatar de l'utilisateur
pollux
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 164
Inschrijving: 07/05/06, 23:08
Plaats: Parijs
x 1




par pollux » 12/06/06, 18:15

er is iets dat me stoort... heol is een associatie? normaal gesproken is het heel anders dan een bedrijf toch? vooral op het "winst" niveau...
dat gezegd hebbende, ik heb de statuten van heol niet gezien.
Het zou me niet verbazen als de vereniging een echt bedrijf wordt.

Ik heb het boek van Baronnet gelezen, daar heb ik het een en ander geleerd, maar ik zag veel dingen die ik elders had gelezen, met name op het net.
te weinig technisch en oppervlakkig naar mijn smaak (een boek over dit onderwerp zou zijn 500 pagina's waard zijn (maar reken niet op mij, ik heb noch de tijd noch de kennis...)), en ik vond dat het wetenschappelijke nauwkeurigheid ontbeerde. maar het moet een misvorming van een technische student zijn. :D
wat betreft de moraliserende kant of de menselijke aspecten, ik stopte daar niet, ik had toen dorst om "ecologische" technieken te leren en ik las dit boek voor dit doel. Sindsdien ben ik hem kwijt en ik mis hem niet. :|
Dernière édition par pollux de 12 / 06 / 06, 18: 26, 1 keer bewerkt.
0 x
kritiek is nodig, maar de uitvinding is van vitaal belang, omdat in een uitvinding is er kritiek op het verdrag ...
Kairos
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 05/12/05, 21:59




par Kairos » 12/06/06, 18:24

Ik begrijp niet wat het verband daartussen is www.hel.org/ et http://www.ecodomaine.org/ ? De eerste vereniging is gevestigd in Loire-Atlantique en de andere in Yonne.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 12/06/06, 18:28

Pollux schreef:er is iets dat me stoort... heol is een associatie? normaal gesproken is het heel anders dan een bedrijf toch? vooral op het "winst" niveau...
dat gezegd hebbende, ik heb de statuten van heol niet gezien.
Het zou me niet verbazen als de vereniging een echt bedrijf wordt.


Officieel ja, alles staat op naam van een vereniging... maar het was Baronet zelf die me vertelde wat ik hierboven zei...

En het is voor een bedrijf best makkelijk om via een vereniging uit te besteden, toch? Op die manier hebben we de boter en het geld van de boter (de goede reputatie)...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 12/06/06, 18:36

Kairos schreef:Ik begrijp niet wat het verband daartussen is www.hel.org/ et http://www.ecodomaine.org/ ? De eerste vereniging is gevestigd in Loire-Atlantique en de andere in Yonne.


Er is geen link (behalve mentaal) het is een beetje een partnervereniging... Ik stuur jullie klanten... uh, bezoekers, sorry : Cheesy: ..en je stuurt me terug...
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 13/06/06, 00:21

:schok: De Baronnets worden vaak voorgesteld als pioniers...
Maar ik moet zeggen dat ik verrast ben (maar niet verrast) door de toespraak.
Hun communicatie is goed ingeburgerd, ze zijn tegenwoordig erg bekend, van daar tot cynisch...
We verlaten het terrein van de definitie van econologie.
Deze zoektocht naar welzijn voor onze planeet, dat gaat door delen, toch?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 13/06/06, 00:23

Ik was de eerste (maar zeker niet de laatste) die verrast werd door zoveel minachting van mensen die zichzelf "groen" noemen...maar de feiten zijn de feiten en ik had liever gezien dat hun gedrag anders was... :|
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 102-gasten