ecologische afbraak en biocompatibel elektriciteit

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
ThierrySan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 406
Inschrijving: 08/01/07, 11:43
Plaats: Zuid-West




par ThierrySan » 09/02/07, 11:31

Het is allemaal een beetje tegenstrijdig !!

Aan de ene kant willen we terugkeren naar het stenen tijdperk, gedwongen door de natuur, en aan de andere kant willen we de kennis en de mogelijkheid behouden om de mechanismen die voortkomen uit vooruitgang te behouden ...

De mens is zo en je moet ermee omgaan. Als we terugvallen in de middeleeuwen of wanneer we zelfvoorzienend waren, ben ik er 100% van overtuigd dat de maatschappij opnieuw hetzelfde pad zou inslaan. De mens is een visionair en is nooit tevreden met wat hij heeft of meer precies met wat hij weet !! Gelukkig was er Christopher Columbus in onze samenlevingen, evenals Einstein, Planck en Freud ...
Ik zie vooruitgang als een kans en een kans voor onze mensen om beter te leven! Aan de andere kant hebben we veel tijd nodig om dit allemaal te begrijpen en aan te komen waar de mens wil aankomen: zoals je zei, zelfvoorziening, eeuwige en ecologische energie, de mogelijkheid om te reizen en te leren zonder vernielen... ... ...
We zullen echter veel tijd nodig hebben. En net als de metselaar, die in het begin, voordat hij een rechte muur bouwde en de gereedschappen kreeg die nuttig zijn voor zijn goede constructie, muren in een hoek bouwde om te leren dat de natuur niet zo eenvoudig is. De ervaring heeft hem geleerd dat je door het verkeerde te doen een goed resultaat kunt bereiken. Omdat het met de juiste tools sneller kan gaan en nog beter kan ...

Dus van mijn kant denk ik dat het helpen van de natuur het leren kennen ... En wat we ook zeggen, door slecht te doen, doen we het uiteindelijk goed. Maar daarvoor moeten we niet bang zijn om te zeggen dat we het mis hadden ... Met een fout kunnen we het beter doen! We moeten volharden !!

Anderzijds ben ik het ermee eens dat bepaalde industriëlen niet willen zien dat ze ongelijk hebben gehad uit angst hun buit en hun fortuin te verliezen. Zodra we zien dat er een fout is, moeten we snel handelen om dit tegen te gaan !! (voorbeeld: asbest)

Dit is de reden waarom, met de capaciteit van de mannen van Auj en hun kennis, bepaalde problemen moeten kunnen worden overwonnen voordat een product wordt vrijgegeven! Alleen als we voor eens en voor altijd besloten om ALLE voordelen EN ALLE nadelen TE BEPALEN !! Maar het is anti-commercieel om te zeggen dat ons product nadelen heeft ... Het is dus onze cultuur dat je moet weten hoe je je moet aanpassen ... En verder niets!

Maar zoals u zegt, als het niet eerder verandert, zal het gebeuren!
0 x
atqui
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 24/01/07, 14:57




par atqui » 09/02/07, 11:50

Wie zei dat verandering nodig was om terug te gaan naar het stenen tijdperk?

Laat ons precies profiteren van onze ervaringen en onze kennis om een ​​rechtvaardige wereld te herbouwen die zal voorzien in de ECHTE behoeften van ieder mens. Werk voor ons plezier omdat we ons werk gekozen hebben en het met passie, gezonde vrije tijd om plezier te hebben, geluk voor iedereen hebben, het lijkt me niet erg ingewikkeld !!!

Wanneer alle behoefte aan winst is geëlimineerd, alle behoefte aan macht, omdat alles voor iedereen toegankelijk zal zijn, overvloed geen leeg woord is, ware aard is uitbundig en gericht op onbeperkte overvloed, het is aan ons om het te temmen en om het zonder uitzondering met iedereen te delen.

Het leven kan heel eenvoudig zijn ....
0 x
ThierrySan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 406
Inschrijving: 08/01/07, 11:43
Plaats: Zuid-West




par ThierrySan » 09/02/07, 14:46

Daar kom ik bij je! : Wink:
0 x
paotop
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 139
Inschrijving: 15/11/05, 11:35
Plaats: zuidwesten




par paotop » 10/02/07, 09:00

Het is alleen in nood waar de mens zichzelf vindt en zijn eigen ...

ah, ik dacht dat er ook een aperitief was : Cheesy:
0 x
atqui
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 24/01/07, 14:57




par atqui » 10/02/07, 09:57

AH AH AH te grappig : Mrgreen: : Mrgreen:
Het is waar dat het in nood pastis kan helpen om te vergeten ... :P :P
Maar dan moet je je mouwen oprollen :schok:
0 x

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 165-gasten