ecologische afbraak en biocompatibel elektriciteit

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
atqui
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 24/01/07, 14:57




par atqui » 07/02/07, 19:26

Zoals ik schreef, staan ​​we in contact met duizend atmosferische, voedsel-, medicinale, elektromagnetische en zelfs kosmische verontreinigende stoffen, en het is de opeenhoping van een klein beetje van dit alles dat ons ziek zal maken, natuurlijk volgens ieders gevoeligheid.

Waarom zijn we hiertoe gekomen?
Omdat we geloofden in het dogma van de wetenschappelijke vooruitgang dat plaats maakte voor het dogma van winst en de kracht van God "FRICATOUTPRIX".

Naar mijn mening, als we de apocalyptische trend willen ombuigen waar we halsoverkop op afstevenen, is het om het verwaterde voedsel te weigeren dat ons tegen exorbitante prijzen wordt verkocht (fytosanitaire producten, kunstmatige versnelling van de groei van groenten en fruit - ze zijn niet geen vitamines of sporenelementen meer hebben - de grond wordt armer - we zijn kwetsbaarder en zieker geworden in geleende tijd) - waarom kweekt u uw groenten niet thuis (op uw balkon of uw tuin) - koop biologische producten voor wie het kan betalen of vermijd het kopen van overbodige producten - het is een keuze.
Weigeren GGO's te eten, deze genetische monsters die het risico lopen ons eigen DNA aan te passen - we hebben te maken met tovenaarsleerlingen die voedsel op de planeet willen monopoliseren. Weiger synthetische drugs die het fortuin van de farmaceutische industrie maken over de ruggen van arme mensen - de natuur heeft genoeg om ons te behandelen - vooral als we door een eenvoudige levensstijl in staat zijn om onszelf in volledige gezondheid te houden. We moeten de megalopolissen ontvluchten die opzwellen als tumoren en die hun inwoners zullen verstikken (vervuiling, stress, verspilling).
Weiger te luisteren naar de media die hun leugens over ons uitstorten met als enige doel ons te stressen en ons ziek te maken en daardoor gemakkelijk te beheersen. Weiger om naar deze dwaze en oninteressante shows te kijken: geen kijkcijfers meer, geen shows meer.
In feite zijn wij degenen die de macht hebben, dus laten we deze beslissingsbevoegdheid die bij ons hoort tot uitdrukking brengen, stoppen met alles te accepteren alsof het normaal is, reageren en uit deze situatie van collectieve hypnose komen.
Alles kan van de ene op de andere dag veranderen, je moet het gewoon willen: de Berlijnse Muur viel in één nacht met het communisme!!

En mijn aanpak maakt deel uit van deze logica - mijn autonomie herwinnen, mijn beslissingsbevoegdheid: mijn biologisch voedsel verbouwen en consumeren, water uit de lucht halen, profiteren van de hitte en energie van de zon. Omdat ik minder uitgaven heb, zal ik minder werken, dus minder stress...

En als ik mijn elektrische draden in een afgeschermde mantel kan stoppen om elektrische en elektromagnetische storingen te voorkomen, en als het nuttig en effectief is, dan zou ik het doen, zelfs als er meerkosten aan verbonden zijn, want wat ik bespaard zal hebben in zelfbouw, zal ik zou mezelf toestaan ​​om het uit te geven aan mijn gezondheid en veiligheid...

En voila.

: Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
ThierrySan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 406
Inschrijving: 08/01/07, 11:43
Plaats: Zuid-West




par ThierrySan » 07/02/07, 21:51

En als ik mijn elektrische draden in een afgeschermde mantel kan stoppen om elektrische en elektromagnetische storingen te voorkomen, en als het nuttig en effectief is, dan zou ik het doen, zelfs als er meerkosten aan verbonden zijn, want wat ik bespaard zal hebben in zelfbouw, zal ik zou mezelf toestaan ​​om het uit te geven aan mijn gezondheid en veiligheid...


U spreekt goed over wat "nuttig en effectief" is... Precies, daar proberen we onze kritiek op door te voeren. Doe dan wat je wilt...

Maar u moet weten dat het consumeren van metaal waar het niet per se nodig is, ook een van de oorzaken is van het opdrogen van de reserves van onze planeet. Want net als olie worden metalen schaars... Het was maar om ruzie te maken, hehe!! : Mrgreen: : Mrgreen: :onheil:
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 07/02/07, 23:32

atqui schreef:Hallo allemaal.

Mijn huis zal "bio-klimatisch" zijn omdat het zal profiteren van passieve zonne-energie, actieve zonne-energie (zonnewarm water en fotovoltaïsche productie) die ik hoop te financieren dankzij een krediet van 0% van het Gewest,

Ik geef de voorkeur aan de Canadese bron, te complexe implementatie (loopgraven, diepte, lengte van leidingen, resultaten niet gegarandeerd, en als PB en dat het huis is gebouwd, hoe ga je het allemaal repareren!).

Door nadelen zou ik graag willen weten wie dit CMV-dak ontwerpt ...
[Edit Modo Targol] Fixed quotes [/ bewerken Modo Targol]


Om een ​​constructie te maken zonder Canadese put, is het jammer, als de resultaten gegarandeerd zijn... (slechts 2000 jaar dat deze techniek zich heeft bewezen).
Je hebt vaak een graaflaadmachine nodig voor de funderingen, de aankomsten (water, elektriciteit, telefoon...), de evacuaties (riolering, regenwater...) er gebruik van maken om een ​​extra sleuf te maken is geen grote kost. Vaak veel lager dan de prijs van een double flow vmc (tussen 900 en 1800€)!!! Hierdoor profiteert u zowel in de WINTER als in de ZOMER van grote energiebesparingen en een hoog thermisch comfort!!!

Fotovoltaïsche zonne-energie is onzin waar u nooit voor zult betalen. Je zult gewoon het genoegen hebben subsidies van de gemeenschap (onze belastingen) te hebben gekregen om ze onmiddellijk terug te geven aan de bankier. Houd jezelf niet voor de gek, zeer dure superplannen betalen alleen uit aan degenen die ze aan jou verkopen en aan degenen die je het geld lenen om ze te kopen...
Fotovoltaïsche zonne-energie is alleen redelijk voor een huis op een afgelegen locatie met een laag elektriciteitsverbruik (klein oppervlak aan panelen) in combinatie met een windturbine, een paar batterijen...
Zonnethermie is veel rationeler door het bestaan ​​van zeer hoog rendement betaalbare collectoren (vacuümbuizen).
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 08/02/07, 00:31

atqui schreef:Zoals ik schreef, staan ​​we in contact met duizend atmosferische, voedsel-, medicinale, elektromagnetische en zelfs kosmische verontreinigende stoffen, en het is de opeenhoping van een klein beetje van dit alles dat ons ziek zal maken, natuurlijk volgens ieders gevoeligheid.

Waarom zijn we hiertoe gekomen?
Omdat we geloofden in het dogma van de wetenschappelijke vooruitgang dat plaats maakte voor het dogma van winst en de kracht van God "FRICATOUTPRIX".

: Lol:

atqui schreef:Naar mijn mening, als we de apocalyptische trend willen ombuigen waar we halsoverkop op afstevenen, is het om het verwaterde voedsel te weigeren dat ons tegen exorbitante prijzen wordt verkocht (fytosanitaire producten, kunstmatige versnelling van de groei van groenten en fruit - ze zijn niet geen vitamines of sporenelementen meer hebben - de grond wordt armer - we zijn kwetsbaarder en zieker geworden in geleende tijd) - waarom kweekt u uw groenten niet thuis (op uw balkon of uw tuin) - koop biologische producten voor wie het kan betalen of vermijd het kopen van overbodige producten - het is een keuze.
Weigeren GGO's te eten, deze genetische monsters die het risico lopen ons eigen DNA aan te passen - we hebben te maken met tovenaarsleerlingen die voedsel op de planeet willen monopoliseren.

Tot zover ben ik het er 100% mee eens...
atqui schreef:Weiger synthetische drugs die het fortuin van de farmaceutische industrie maken over de ruggen van arme mensen - de natuur heeft genoeg om ons te behandelen - vooral als we door een eenvoudige levensstijl in staat zijn om onszelf in volledige gezondheid te houden.

Daar, als ik je principieel volg, is de realiteit niet zo eenvoudig. Een werknemer kan bijvoorbeeld pas "officieel" ziekteverlof opnemen als een door het systeem erkende arts dit heeft ondertekend. Zo'n stop resulteert in een recept dat meestal veel meer bevat dan alleen kruiden. Wat betreft degenen die in de stad wonen, om planten te vinden... maar precies, we komen naar de steden...
atqui schreef: We moeten de megalopolissen ontvluchten die opzwellen als tumoren en die hun inwoners zullen verstikken (vervuiling, stress, verspilling).

Persoonlijk 100% mee eens. maar helaas kan "iedereen op het platteland" om vele redenen niet werken:
1) Oppervlakte: we weten nu dat de aarde niet oneindig is en dat de installatie van "villatains" op het platteland ten koste zou gaan van landbouwgrond.
2) Energie: De individuele voorstad is veel meer energievreter dan collectieve sets (waar de verwarming van sommigen hun buren verwarmt).
3) De organisatie: of je het nu leuk vindt of niet, we leven in een enorm gecentraliseerd systeem en deze centralisatie gaat door de steden. Je zult het systeem of de steden lange tijd niet wissen. Aan de andere kant, als het gaat om het herdenken van steden
  • Met de auto maar niet voor de auto: eerste stap voor "zonder auto"
  • Met meer groen, minder vervuiling
  • betrouwbaar en gratis openbaar vervoer...

atqui schreef:Weiger te luisteren naar de media die hun leugens over ons uitstorten met als enige doel ons te stressen en ons ziek te maken en daardoor gemakkelijk te beheersen. Weiger om naar deze dwaze en oninteressante shows te kijken: geen kijkcijfers meer, geen shows meer.
In feite zijn wij degenen die de macht hebben, dus laten we deze beslissingsbevoegdheid die bij ons hoort tot uitdrukking brengen, stoppen met alles te accepteren alsof het normaal is, reageren en uit deze situatie van collectieve hypnose komen.

Oke!
atqui schreef:Alles kan van de ene op de andere dag veranderen, je moet het gewoon willen: de Berlijnse Muur viel in één nacht met het communisme!!

De Berlijnse Muur is als de bestorming van de Bastille: het is de symbolische gebeurtenis die de omschakeling markeert. In de 2 gevallen (Berlijn / Bastille) zijn deze "spontane" volksdemonstraties de vrucht van een geleidelijke versterking van de onvrede waarvan ze het hoogtepunt zijn. Wellicht versneld door een verzwakking van de grip van het systeem. Vandaag merk ik dat het de greep van het systeem verbrijzelt. Nee?
atqui schreef:En mijn aanpak maakt deel uit van deze logica - mijn autonomie herwinnen, mijn beslissingsbevoegdheid: mijn biologisch voedsel verbouwen en consumeren, water uit de lucht halen, profiteren van de hitte en energie van de zon. Omdat ik minder uitgaven heb, zal ik minder werken, dus minder stress...


Nou, als je het kunt, ga ervoor!!!
  • Als u niet gebonden bent aan deadlines, contracten, verplichtingen,
  • Als je weet wat je wilt faire en niet alleen wat je wilt ontvluchten (we bouwen iets blijvends op een project, niet op een afwijzing. Veel ex-achtenzestigers die in de Larzac verbannen waren, ontdekten het op hun kosten)
  • als je het huis en de netwerken hebt waarmee je dit project kunt uitvoeren,
  • Of gewoon als je het lef hebt om zonder dat alles aan de slag te gaan : Wink:
[utopie-modus AAN]
Voor mij, Degrowth is op de lange termijn voor iedereen de enige uitweg. Het is aan elke persoon om te kiezen of hij er de voorkeur aan geeft het allemaal tegelijk te ondergaan of dat hij er de voorkeur aan geeft zich er geleidelijk op voor te bereiden door materiële rijkdom te vervangen door sociale rijkdom.
[utopie-modus AAN]

ThierrySan schreef:Maar u moet weten dat het consumeren van metaal waar het niet per se nodig is, ook een van de oorzaken is van het opdrogen van de reserves van onze planeet. Want net als olie worden metalen schaars... Het was maar om ruzie te maken, hehe!! : Mrgreen: : Mrgreen: :onheil:


Ik ben het beslist met iedereen eens vanavond.
: Cheesy:

Dat iedereen die dit zeer mooie exemplaar van HS tot nu toe heeft gelezen contact met mij opneemt via MP: ze zullen een goed punt hebben : Lol:
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
ThierrySan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 406
Inschrijving: 08/01/07, 11:43
Plaats: Zuid-West




par ThierrySan » 08/02/07, 06:39

Tof, leuk! ik heb een goed punt... : Mrgreen:
0 x
atqui
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 24/01/07, 14:57




par atqui » 09/02/07, 08:20

Zonder visionair of utopisch te zijn, ben ik er zeker van dat we aan het begin staan ​​van een grote verandering. Aangezien we deze verandering niet kunnen bewerkstelligen, zal onze goede oude planeet ervoor zorgen. Het heeft de middelen om zichzelf te "reinigen" en de 4 elementen van de natuur zullen het helpen, bovendien is het al begonnen dankzij de mens:
- Water: stortregens, tsunami's, vloedgolven
- de aarde: aardbevingen, vulkanische activiteit, ...
- Lucht: cycloonstormen, orkanen, ...
- het "zuiverende" vuur: niet alleen branden veroorzaakt door mensen, maar ook door bliksem, vulkaanuitbarstingen, ...

De "klimaatcatastrofes", dat is wat ons zal redden, die zijn er
geen andere keuze, aangezien de domheid van de mens grenzeloos is!!!
Er zal natuurlijk schade zijn, maar oorlogen hebben hetzelfde gedaan, hongersnoden, epidemische ziekten,...

En het "Systeem" waarover je Targol spreekt, zal vanzelf instorten zoals de Berlijnse muur, behalve dat het daar niet de wil van de mens is, maar een opstand van de natuur.
En het centrum van het systeem, de beroemde kern die ALLES overziet: de VS waarvan het wereldwijde economische systeem afhankelijk is!!!
Ik wed dat het als een kaartenhuis in elkaar stort. In het tempo waarin deze beroemde "natuurrampen" zullen volgen: steeds vaker voorkomende orkanen, catastrofale overstromingen (denk aan Louisiana) verwachten we een laatste catastrofe die een einde zal maken aan Uncle Sam: we hebben al gesproken over de gigantische tsunami die zal waarschijnlijk breken aan de oostkust van de VS na de mogelijke en verwachte uitbarsting (we weten maar wanneer ???) van Cumbre Vieja en de ineenstorting van de hele vulkanische keten van de Canarische Eilanden. Amerika zal er niet van herstellen, faillissement van de verzekeringsmaatschappijen, algemeen faillissement voor de paniek, ineenstorting van de dollar en zeer waarschijnlijk van alle wereldvaluta's.

Uil, geld heeft geen waarde meer!!!
Trouwens, het waren slechts virtuele, vulgaire stukjes papier, stukjes schroot die zwaar wogen in de zak, een min of meer lange reeks cijfers op een bankafschrift (wie zag echt de kleur van dit geld dat zogenaamd door deze cijfers werd vertegenwoordigd? ??).

Maar hoe gaan we leven?
Maar het is heel eenvoudig, we zullen solidariteit opnieuw leren, de waarde van echte beroepen, de uitwisseling van diensten vertegenwoordigd door deze vaardigheden die heel goed kunnen dienen als een authentiek relationeel weefsel tussen alle mannen (overlevers).
We praten veel over ecodorpen, ecogehuchten. Hier zal het geen utopie meer zijn: door individuen met dezelfde gevoeligheid samen te brengen, elk met een vaardigheid die hij zou leren door smaak en niet door verplichting, zal elk dorp zijn metselaar, zijn timmerman, zijn bakker, zijn dokter, zijn kruidenier, zijn boeren (biologisch natuurlijk!!!), en het leven wordt niet langer door geld geregeld, maar gewoon door de uitwisseling van diensten!
iedereen zal zijn huis hebben, zijn brood, de zorg van de dokter, alles, zonder ook maar één Kopek te betalen! ECHTE LEVEN in het kort...

Maar daarvoor de grote SCHOONMAAK: raak vooral niet in paniek, gebruik geen onnodige stress, laten we kalm zijn, het juiste gedrag aannemen en ons kleine innerlijke stemmetje zal ons kunnen begeleiden bij de juiste beslissingen.

MORGEN IS WEER EEN DAG...
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 09/02/07, 08:36

atqui zei:

Maar hoe gaan we leven?
Maar het is heel eenvoudig, we zullen solidariteit opnieuw leren, de waarde van echte beroepen, de uitwisseling van diensten vertegenwoordigd door deze vaardigheden die heel goed kunnen dienen als een authentiek relationeel weefsel tussen alle mannen (overlevers).
We praten veel over ecodorpen, ecogehuchten. Hier zal het geen utopie meer zijn: door individuen met dezelfde gevoeligheid samen te brengen, elk met een vaardigheid die hij zou leren door smaak en niet door verplichting, zal elk dorp zijn metselaar, zijn timmerman, zijn bakker, zijn dokter, zijn kruidenier, zijn boeren (biologisch natuurlijk!!!), en het leven wordt niet langer door geld geregeld, maar gewoon door de uitwisseling van diensten!
iedereen zal zijn huis hebben, zijn brood, de zorg van de dokter, alles, zonder ook maar één Kopek te betalen! ECHTE LEVEN in het kort...


Geloof je echt? Ik geloof dat dit voor de meeste burgers de wet van de jungle zal zijn.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
atqui
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 24/01/07, 14:57




par atqui » 09/02/07, 08:59

Je moet erin geloven, dat is alles!
De Mad Max-universums zijn nog steeds een geprefabriceerde visie op het systeem (Hollywood, VS), ze geloven niet in de mens maar alleen in geld.

Wat deden we voordat er geld bestond?
Ruilhandel, uitwisseling van diensten, delen van middelen...

Er is hoop, aangezien het concept van ecodorpen bestaat, aangezien de SEL's bestaan, aangezien het concept van zelfbouw aan kracht wint, vooral sinds we houtbouw herontdekken, aangezien we ons houden aan het ecologische pact van Nicolas Hulot, aangezien josé bové bestaat , aangezien de mens geen "schaap" is, dus laten we wakker worden uit deze zware slaap die ons is opgelegd...

Laten we handelen en scheppers van ons leven zijn.

Ik ga het goede voorbeeld geven, ik ga zelf bouwen op het platteland, ik ga Parijs ontvluchten, ik ga mezelf zo onafhankelijk mogelijk maken, ik ga toch profiteren van het systeem zolang het bestaat (EDF als mijn panelen niet meer genoeg produceren, waterstad als mijn regenwateropvangtank leeg is, enz...) maar als het instort, sta ik nog!

Ik zal slagen omdat IK HET WIL!!!

Verwijder de twijfels, de angsten, de angsten die ons zijn ingeprent om ons beter te domineren, en onze innerlijke kracht, ons onderscheidingsvermogen zal het overnemen en we zullen weten wat we moeten doen, want wij zijn het die beslissen...
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 09/02/07, 09:56

elephant schreef:atqui zei:

Maar hoe gaan we leven?
Maar het is heel eenvoudig, we zullen solidariteit opnieuw leren, de waarde van echte beroepen, de uitwisseling van diensten vertegenwoordigd door deze vaardigheden die heel goed kunnen dienen als een authentiek relationeel weefsel tussen alle mannen (overlevers).
We praten veel over ecodorpen, ecogehuchten. Hier zal het geen utopie meer zijn: door individuen met dezelfde gevoeligheid samen te brengen, elk met een vaardigheid die hij zou leren door smaak en niet door verplichting, zal elk dorp zijn metselaar, zijn timmerman, zijn bakker, zijn dokter, zijn kruidenier, zijn boeren (biologisch natuurlijk!!!), en het leven wordt niet langer door geld geregeld, maar gewoon door de uitwisseling van diensten!
iedereen zal zijn huis hebben, zijn brood, de zorg van de dokter, alles, zonder ook maar één Kopek te betalen! ECHTE LEVEN in het kort...


Geloof je echt? Ik geloof dat dit voor de meeste burgers de wet van de jungle zal zijn.


Ik denk dat we een mix zullen hebben tussen de 2. Aan de ene kant zullen er mensen zijn die de tijd hebben genomen om na te denken en zich voor te bereiden op de ineenstorting van het systeem (door hun zelfvoorziening op het gebied van voedsel en energie zoveel mogelijk te organiseren, door zich te groeperen in ecogehuchten of -dorpen) en aan de andere kant zullen er mensen zijn die geweigerd hebben de borden te zien en die tot het einde aan hun 4x4 en hun thuisbioscoop vastgeklampt hebben.
Voor degenen daar, die nog steeds baden in het waanzinnige individualisme dat hen sinds hun geboorte is bijgebracht, zal het ontwaken wreed zijn en het zou me niet verbazen om bepaalde scènes van barbarij te zien.

Ik weet niet meer welke denker van degrowth zijn visie op de dingen in deze vorm gaf (in het idee zijn de termen niet exact): degrowth is onvermijdelijk. Ofwel bereidt de mens zich erop voor en op het post-consumententijdperk volgt een relatief korte periode van instabiliteit, ofwel wachten we tot het over ons heen komt en gaan we weer op weg naar hele eeuwen Middeleeuwen.

atqui schreef:De Mad Max-universums zijn nog steeds een geprefabriceerde visie op het systeem (Hollywood, VS), ze geloven niet in de mens maar alleen in geld.

Ik zou over dit onderwerp niet zo zeker zijn als jij: ik herinner je eraan dat onze verre voorouders zich door hun agressiviteit aan hun neven en nichten opdrongen. Deze agressiviteit zit nog steeds in de menselijke genen. Bovendien wordt het al jaren versterkt door het systeem dat solidariteit ver achter het individuele welzijn delegeert (“welzijn” zou in dit geval trouwens beter passen).
Ik denk dat in de moeilijke tijden die voor ons liggen een bepaald aantal niet zal nalaten de cro-magnon die in hen zit aan het woord te laten. Helaas voor de anderen, in onze tijd, en zolang er patronen zullen zijn, heeft de cro-magnon zijn club geruild voor een machinepistool Beeld
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
atqui
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 24/01/07, 14:57




par atqui » 09/02/07, 10:22

Na al deze geweldige SCHOONMAAK weet ik niet of er veel wapens zullen zijn die werken, of wapenfabrikanten wat dat betreft, ...

Laten we niet vergeten dat tijdens de grote Parijse stakingen, deze golf van solidariteit die carpoolen mogelijk maakte, buurtrelaties, ..., de tsunami in Thailand die de grootste golf van vrijgevigheid ooit veroorzaakte...

Het is alleen in nood waar de mens zichzelf vindt en zijn eigen ...

Laten we dus ophouden onszelf bang te maken met Mad Max.
Ik heb niets tegen Mel Gibson, maar ik vind dat hij de show en de smaak van bloed een beetje te leuk vindt nu hij naar de andere kant van de camera is verhuisd...
0 x

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 137-gasten