Zoek naar getuigenissen van ecologisch bouwen in "Weberhaus-stijl".

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
Looien
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 26/04/06, 20:09
Plaats: Est

Zoek naar getuigenissen van ecologisch bouwen in "Weberhaus-stijl".




par Looien » 26/04/06, 20:46

We zijn op zoek naar getuigenissen van mensen die ecologische huizen hebben gebouwd met Duitse bouwers in Frankrijk.
Wij wonen in het oosten van Frankrijk en zullen binnenkort aan dit project beginnen.
Hun prijzen zijn zeer correct, de huizen zijn uitgerust met zonnepanelen, recuperatie. regenwater, aardwarmte, grote erker in de woonkamer en plaatsing van de kamers en de woning ten opzichte van de zon. Echt geweldig! : Lol: (de Duitsers liggen super voor op Frankrijk, nog steeds ver achter!)
De 2 dingen die ons doen twijfelen:
~ het is de keuze van de fabrikant, er zijn er zoveel (weberhaus, bodenseehaus, massa haus...!) :?
~En dat alles is administratief, contract in het Duits, garanties, vertragingen of allerlei problemen...Duitse of Franse wetten? :?
Alle tips of ervaringen zijn welkom, alvast bedankt.
Looien
0 x
Boogschutter
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 05/08/06, 18:23




par Boogschutter » 06/08/06, 00:27

In Ain, meer bepaald in het Pays de Gex, zijn er wel
- een schwörerhaus (met de niedrigenergienorm 65 kWh/m².jaar): vrienden
- minimaal één weberhaus (erg mooi) en één in uitvoering van Eric, zeer vriendelijke blogger van: http://yapluka.wordpress.com/

De kwaliteit van de productie is in-du-bi-table omdat alles vooraf is ontworpen (en goed ontworpen). En de procedures op de bouwplaats lijken goed te worden gerespecteerd (ik zag hoe het Weberhaus werd gebouwd). Het is goed om te zien.
Ga gerust de grens over naar Duitsland. Weberhaus heeft zijn modellen.

Voor Schwörer is het probleem dat zij niet officieel vertegenwoordigd zijn in Frankrijk, tenzij ik mij vergis, terwijl Weberhaus zeer officieel gevestigd is. Vanuit juridisch oogpunt van garantie verdient het dus ongetwijfeld de voorkeur aan Weberhaus, aangezien de CCMI verplichte clausules heeft die de fabrikant moet respecteren.
0 x
Looien
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 26/04/06, 20:09
Plaats: Est




par Looien » 06/08/06, 11:32

Hartelijk dank voor de informatie! :D
0 x

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 104-gasten