Huis- en houthuis zelfbouwproject

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
Avatar de l'utilisateur
minguinhirigue
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 447
Inschrijving: 01/05/08, 21:30
Plaats: Straatsburg
x 1




par minguinhirigue » 28/12/08, 15:45

Ok voor autonomie, het is een aanpak die me erg interesseert.

Er is nauwelijks dat ik voor de kwestie van "lijfrente" het belang zie om professionals aan te spreken. En persoonlijk vind ik het leuk om financiële steun te krijgen als het niet gaat om al te restrictieve contracten en als ik de opgewekte elektriciteit op het landelijke net wil doorverkopen.

In feite waren de verschillende schakels rond uw idee om het zonnepotentieel van uw dak te huren. Als u fotovoltaïsche zonne-energie wilt, kunt u geen fotovoltaïsche panelen huren, maar installeren, met een lening van 5 tot 10 jaar en waarvan de maandelijkse betalingen lager zijn dan het voordeel van de zonne-installatie (verkochte elektriciteit). je moet noodzakelijkerwijs een contract doorlopen en de installatie van een meter door een externe professional ... Als je daarentegen gewoon een autonome productie van elektriciteit wilt, kun je overwegen om tot aan de sensor te produceren (parabolische sensor en motor externe warmte)

Voor thermische sensoren zag ik dat je ze zelf begon te maken en als je de vaardigheden of vindingrijkheid hebt om het te doen, is het duidelijk de goedkoopste oplossing.
Dernière édition par minguinhirigue de 28 / 12 / 08, 17: 21, 2 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
didoule
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 16
Inschrijving: 13/12/08, 18:11
Plaats: gers (32) 80 km van toulouse




par didoule » 28/12/08, 16:59

"financiële hulp als het geen al te restrictieve contracten betreft": ja waarom niet, maar in de huidige wereld is niets "gratis", op dit niveau: natuurlijk informeerde ik voordat ik op deze positie daar aankwam: bijvoorbeeld de belastingverminderingen worden terugbetaald op factuur van vakmensen ... (dus in zelfbouw niets, ook al is men zeer bekwaam in het veld, ... tenzij valse facturen natuurlijk!). Ik hou niet van "verstandig" advies, ik verknoei het liever en leer alleen.
en bovendien, dat iemand die de neus in mijn projecten zou steken, om een ​​bestand te maken om hulp te krijgen, voor mij is het al te "beperkend" ...
Je zult het begrijpen, ik ben een beer, die liever verdrinkt dan om hulp te vragen, ... hoewel ik dankzij mijn dikke buik heel goed drijf ...
in ieder geval bedankt voor uw standpunt, dat ook interessant is en dat ik respecteer.
0 x
rennen en geen mos verzamelen heeft geen zin.
http://forge-de-bel-air.over-blog.com/
Avatar de l'utilisateur
minguinhirigue
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 447
Inschrijving: 01/05/08, 21:30
Plaats: Straatsburg
x 1




par minguinhirigue » 28/12/08, 17:20

Oki, het is waar dat het altijd lastig is om hulp te krijgen, en dat je soms zelf heel goed bediend wordt ... Ik volg het project met interesse ...

PS: ik ben een beer in mijn vrije tijd ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
minguinhirigue
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 447
Inschrijving: 01/05/08, 21:30
Plaats: Straatsburg
x 1




par minguinhirigue » 28/12/08, 17:22

Uw "fles" thermische sensor, is de vloeibare lucht of water?
0 x
Avatar de l'utilisateur
didoule
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 16
Inschrijving: 13/12/08, 18:11
Plaats: gers (32) 80 km van toulouse




par didoule » 28/12/08, 18:08

hello,
voorlopig zijn er alleen de flessen, maar het project is om water achter te laten. Ik had gedacht in een zwarte plastic buis voor drinkwater van 20 mm, zoals ik die op het dak van een schuur (50 meter lang) zette, maar achter de flessen zou het te kort zijn ... ik dacht een radiator van herstel ?? om te testen, maar hey, ik heb andere prioriteiten, we zullen zien deze zomer!
0 x
rennen en geen mos verzamelen heeft geen zin.

http://forge-de-bel-air.over-blog.com/
greg
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 40
Inschrijving: 31/07/07, 08:57
Plaats: 46




par greg » 02/01/09, 16:53

welkom
om in te spelen op de verhuur van oppervlakken voor pv, heb ik verschillende projecten gezien:
900 tot 2000 euro per hectare en per jaar voor goed belichte grondoppervlakken. Dit interesseert de gemeente (fiscus), de grondeigenaar (huur) en EDF evenals zijn dochteronderneming omdat het terugkooptarief van 30 cent, kostbare versterking van de lijn in een landelijke afdeling ...

voor daken, met een terugkoopprijs van 57 cent, zijn er aanbiedingen van bedrijven voor 6-8 euro per jaar en per m2 voor grote oppervlakten (meer dan 1000m). anderen maken het gebouw zelfs, maar een goede grote monopente op het zuiden is niet per se ideaal voor een boer.
je moet voorzichtig zijn, want er zijn veel onbeantwoorde vragen (erfenis, verzekering, onroerende voorheffing ...) wetende dat het huurcontract voor 20 jaar geldt
a+
greg
0 x
Avatar de l'utilisateur
minguinhirigue
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 447
Inschrijving: 01/05/08, 21:30
Plaats: Straatsburg
x 1




par minguinhirigue » 02/01/09, 17:50

Greg, heb je namen van mensen die dit soort projecten hebben opgezet, dozen die dat wel doen?
0 x
greg
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 40
Inschrijving: 31/07/07, 08:57
Plaats: 46




par greg » 05/01/09, 09:02

voor verhuur op het land is het edf die in contact kwam met de gemeenten: salviac en cahors in de 46

voor de verhuur van daken: ik kon geen enkel geldig contract zien en daarom raadde ik de agri af om het te doen, er wordt geen dak zo direct bij ons verhuurd.
er zijn verhuur door SA's, opgezet door agri, met als doel alleen een verbindingsaanvraagbestand te maken, maar het is niet helemaal hetzelfde. dit zijn SA4R en SA CASELI

voor de oprichting van een gebouw met verhuur van het dak, er is er een in het noorden van de tarn et garonne, ik zal de coördinaten krijgen.
A+
greg
0 x
Avatar de l'utilisateur
renaud67
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 638
Inschrijving: 26/12/05, 11:44
Plaats: Marseille
x 8




par renaud67 » 05/01/09, 11:30

Hallo,
we boden een lid van mijn familie € 3500 (per hectare denk ik en per jaar) aan in 04 en na 20 jaar werd ze de eigenaar van de installatie ... zonder twijfel de ontmanteling toen de PV seaient HS ... een beetje zoals FT die de minitels gaf ... Wees dus voorzichtig bij het ontmantelen :frons:
0 x
De absurditeiten van gisteren zijn de waarheden van vandaag en morgen banaliteiten.
(Alessandro Marandotti)
Avatar de l'utilisateur
renaud67
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 638
Inschrijving: 26/12/05, 11:44
Plaats: Marseille
x 8




par renaud67 » 05/01/09, 11:34

Anders in verband met de titel van het onderwerp, bezocht ik een jaar geleden een huis in zelfbouw met een Provençaalse putframe drinkbak rietjes ... thermisch zonnepaneel ... bij Jarjatte (lees het hoge kruis) daar was er een aangrenzende schuur het was een zuivelfabriek die werd opgezet en bewoonde ze in een yurt terwijl ze wachtten op het einde van het werk.
0 x
De absurditeiten van gisteren zijn de waarheden van vandaag en morgen banaliteiten.

(Alessandro Marandotti)

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 113-gasten