magisch product voor buiten schoonmaken !!!

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
pieroxy
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 55
Inschrijving: 14/04/07, 14:43

magisch product voor buiten schoonmaken !!!




par pieroxy » 09/10/10, 13:17

Iemand kwam naar mijn huis met een "magisch" product om de muren van mijn huis, de zichtbare stenen van mijn muren, mijn terras, enz. Te reinigen. Ik rook duidelijk de directe zwendel.

Dus ik zei hem dat hij in sommige hoeken van het huis een kleine test moest doen om erachter te komen. Zie de onderstaande foto's, u kunt zien waar het product is gebleven. Wat me opviel:
* Het product werkt vrijwel direct. Voor de test hebben we na 5-10 minuten gespoeld.
* Het stinkt naar chloor
* Alle dieren rennen weg (spinnen, regenwormen, enz.)

De man garandeert me een 95% biologisch afbreekbaar en niet-toxisch product...

Mijn vraag: Is het pure chloor of zo? Zo ja, wat is het nadeel van het op uw terrassen strooien, voor zover het een "nikkel" uiterlijk krijgt? Waar de buitenmuren?

Beeld
Beeld
Beeld
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 09/10/10, 13:26

Nou, hij heeft niet gelogen: het maakt goed schoon, zo lijkt het : Mrgreen:

Het moet een op zuur gebaseerd product in Cillit Bang-stijl zijn, wat chemische gruwelen zijn ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 09/10/10, 16:09

Afgezien van elleboogvet is er geen magisch product: je moet bijtmiddelen, zuren of basen gebruiken, en dus verontreinigende stoffen.

Nu neutraliseren sommige producten zichzelf ... door je stenen op te eten : Mrgreen:
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
pieroxy
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 55
Inschrijving: 14/04/07, 14:43




par pieroxy » 09/10/10, 16:25

Dat, om niet te liegen, hij loog niet over de reinigingskracht.

Aan de andere kant, aan de 95% biologisch afbreekbare en de "niet-giftige" deed mijn neus 2 uur pijn na het snuiven van het ding!!!!

Samengevat (correct me if i'm wrong):

A) Deze producten bestaan
B) Het is op zijn zachtst gezegd niet ecologisch
C) Het zal alles verpesten

Ik was voor 97% overtuigd, nu is het 110%. Dus ik wacht tot hij terugkomt ;-)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 09/10/10, 19:44

pieroxy schreef:Ik had een zere neus voor 2 uur na het snuiven van het ding!!!!


Je bent een beetje verder hier: https://www.econologie.com/forums/breaking-b ... t9997.html
: Cheesy: : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:

pieroxy schreef:Samengevat (correct me if i'm wrong):

A) Deze producten bestaan
B) Het is op zijn zachtst gezegd niet ecologisch
C) Het zal alles verpesten

Ik was voor 97% overtuigd, nu is het 110%. Dus ik wacht tot hij terugkomt ;-)


3 keer in overleg... Je wacht tot hij terugkomt om hem wat te vertellen?
0 x
pieroxy
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 55
Inschrijving: 14/04/07, 14:43




par pieroxy » 09/10/10, 21:30

Christophe schreef:
pieroxy schreef:Ik had een zere neus voor 2 uur na het snuiven van het ding!!!!


Je bent een beetje verder hier: https://www.econologie.com/forums/breaking-b ... t9997.html
: Cheesy: : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:

Nou, ik ken de serie niet. Ik zal kijken. Hier voor de lol, nog een serie waar ik van hou: Zes voet onder de grond. Niets met ecologie te maken, maar iets meer met drugs ;-)

pieroxy schreef:Samengevat (correct me if i'm wrong):

A) Deze producten bestaan
B) Het is op zijn zachtst gezegd niet ecologisch
C) Het zal alles verpesten

Ik was voor 97% overtuigd, nu is het 110%. Dus ik wacht tot hij terugkomt ;-)


Christophe schreef:3 keer in overleg... Je wacht tot hij terugkomt om hem wat te vertellen?


Om hem kwaad te maken ;-)
Naaan, ik maak een grapje. Maar ik denk niet dat hij terugkomt. Na de demo zei hij tegen me: "Dus het is goed? Doe ik het huis?". Het is het soort ding dat zwendel op volle toeren schreeuwt. Als zijn spullen zouden werken, zou hij mensen niet zo hoeven lastig te vallen.

Uiteindelijk bood hij me 1500€ aan om mijn hele huis te schilderen. Ik ga hem uitleggen dat een vat chloor niet zo veel kost, maar dat al het gips opnieuw aanbrengen hem misschien meer kost.
0 x
pieroxy
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 55
Inschrijving: 14/04/07, 14:43




par pieroxy » 09/10/10, 21:33

Het is eigenlijk grappig, maar als mensen me zien knutselen en ze komen me hun ding verkopen, weet ik dat ik niets te winnen heb, maar ik moet aan het touw trekken om er zeker van te zijn dat ik de manier waarop ze me voor de gek proberen te houden. Ik weet niet waarom, het amuseert me om te zien dat ze me voor een duif houden en me uitleggen dat chloor niet giftig is, recyclebaar en dat het mijn leven zal veranderen... Ga maar na.
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 10/10/10, 00:13

De Breaking Bad scheikundeleraar hoeft niet met zijn fosforhydride het gips en de stenen van hun mal te ontdoen.

Je neemt van bleekmiddel in karton concentraat licht verdund en het doodt en verkleurt door de kleur van de steen te herstellen. Heel praktisch voor het schoonmaken van een vervallen grafsteen, platen of stenen!!
Bovendien ecologisch, want er blijft alleen zeezout achter en geen afbraak op kalksteen. !!

Vaak voegen ze wasmiddelen toe die minder ecologisch zijn dan bleekmiddel (of geëlektrolyseerd zeewater in wisselstroom)!!

Zuren zijn niet beter in het aanvallen van stenen.

Een goede truc om heel duur bleekmiddel te verkopen!!
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 10/10/10, 00:15

Bovendien maak je geen gaten in het plafond zoals met een sterk zuur in de badkuip dat het oplost!!!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 10/10/10, 09:51

dedeleco schreef:Bovendien maak je geen gaten in het plafond zoals met een sterk zuur in de badkuip dat het oplost!!!


Ah ah, zie ik een 1st Walter White-fan aan de horizon? : Cheesy: : Cheesy:

Voor uw indrukken: https://www.econologie.com/forums/breaking-b ... t9997.html
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 80-gasten