Pellets of aardgas in plaats van stookolie?

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 02/06/06, 10:00

Dat is prettig, het stelt mij gerust te weten dat ik de komende twintig jaar niet met handen en voeten aan GDF gebonden ben. Ik neem aan dat je om over te schakelen op methaan of waterstof alleen maar de brander(s) hoeft te vervangen?
Hoewel het op een ketel als deze (vol elektronica) ook nodig kan zijn om het programma te "patchen"... ingewikkelder nog.

Trouwens, over elektronica gesproken: toen ik voor gas koos, was het kort na de storm van 99 toen half Frankrijk zonder verwarming zat omdat er geen elektriciteit was. Ik zei tegen mezelf "met een gasboiler zou ik tenminste verwarming en warm water hebben, zelfs als ik geen elektriciteit meer heb"... TUUUUUUT... Verkeerd antwoord. Toen hij werd geïnstalleerd, ontdekte ik dat mijn ketel een voeding nodig had (weliswaar zwak - 10A) om te kunnen werken. Resultaat: zelfs met een gasboiler zitten we bij een EDF-uitval zonder warm water :onheil:
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 02/06/06, 11:09

Targol schreef: Resultaat: zelfs met een gasboiler zitten we bij een EDF-uitval zonder warm water :onheil:

welkom
: Idee: geïnvesteerd in een omvormer en met de accu van uw auto kunt u uw boiler starten. : Lol:
@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 02/06/06, 11:19

Bedankt Zac, daar had ik nog niet aan gedacht. Ik had aan een generator gedacht, maar niet aan de 12Vcontinu->220V wisselomvormer. En gezien de prijs van een groep vond ik de rekening een beetje hoog...
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2

Pellets of aardgas in plaats van stookolie?




par denis » 02/06/06, 12:49

herstel een computeromvormer, gooi vaak omdat de batterij hs, je voedt met een auto-accu, en voila!
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 02/06/06, 13:27

Nog een geweldig idee Dennis. Nog beter dan thuis, vanwege permanente micro-uitval moest ik een low-end omvormer aanschaffen (€ 69).
Voor deze prijs denk ik niet dat hij lang meegaat.
Ik zal moeten controleren wanneer de batterijen leeg zijn, of ze daadwerkelijk 12V leverden.
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79289
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11025

Re: Pellets of aardgas in plaats van stookolie?




par Christophe » 02/06/06, 13:34

denis schreef:herstel een computeromvormer, gooi vaak omdat de batterij hs, je voedt met een auto-accu, en voila!


Weet je zeker dat het omkeerbaar is? Een 220 V alt-omvormer. -> 12 V maakt geen omvormer 12 = -> 220 V alt....of heb ik kkchoz gemist...?
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6979
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2903




par gegyx » 02/06/06, 18:19

En is laagspanning niet genoeg?
Op de oude mijn, met een permanent controlelampje, een lampje op de aan/uit-knop, die een 220V-circulatiepomp activeert...
Het zou mogelijk moeten zijn om een ​​basisomvormer te gebruiken, speciaal voor hem, of zelfs een 12 of 24 V circulatiepomp te installeren.
0 x
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2

Pellets of aardgas in plaats van stookolie?




par denis » 02/06/06, 18:22

ja, ja, de computeromvormer. is een 12v omvormer :pijl: 220v, hij houdt de 12v-accu constant opgeladen, de voeding via 12v/220v-omvormer wordt alleen aangesloten als er een CUT is, op dat moment schakelt een relais over naar batterij/220v-omvormer: deze is autonoom voor 15 tot 30 mm.
Ik werd voor de gek gehouden, ik heb ook microcuties.
het is eenvoudig: de stroom gaat direct, zolang er geen problemen zijn : Cheesy: (daarom is het nutteloos bij micro-onderbrekingen) tenzij de omschakelvertraging erg kort is, maar wel te horen is klikken + er is een alarm (pieptoon)) + indicatielampje; als je dat niet doet, gebeurt het niet deze indicaties heeft, staat de stroomvoorziening onder spanning : Lol:
er zou een voeding van 220 V nodig zijn die alleen afkomstig is van de omvormer en de 12 V-accu, en de accu moet voortdurend onafhankelijk worden opgeladen, maar met een dergelijk systeem zijn er meer verliezen. lampen van 100w zakt naar een licht van 60w, ik had gemeten - van 200v (ik kwam tot 180!) ABNORMAAL! wij betalen, ik geloof voor 210/240v, wie bevestigt dit? Bovendien ben ik vervuild door abnormale 20V-straling :onheil: het abonnement zou in dit geval gratis moeten zijn!
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2

Re: Pellets of aardgas in plaats van stookolie?




par Targol » 02/06/06, 18:45

denis schreef:(daarom is het nutteloos bij micro-onderbrekingen) tenzij de omschakelvertraging erg kort is, maar wel te horen is klikken + er is een alarm (pieptoon)) + indicatielampje; als je dat niet doet, gebeurt het niet deze indicaties heeft, staat de stroomvoorziening onder spanning : Lol:


Luister, ik had meer geluk dan jij met mijn eersteklas omvormer: hij moet sneller reageren, want thuis werkt hij: ik hoor "clac-clac", de lichten flikkeren, maar mijn computer blijft op zijn plaats draaien om te stoppen zoals voorheen
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2

Pellets of aardgas in plaats van stookolie?




par denis » 02/06/06, 19:08

zoals wat, merli.. geri.. maar toch leider!
0 x

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 79-gasten