Passief huis

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 23/05/06, 00:10

Willaupuis schreef: maar het idee van het huis ondergronds, het dak zou niet van aarde zijn...


Wat ik wilde zeggen is dat dit soort huis (begraven met aarden dak) al bestaat.

Een glazen dak, waarom niet? maar is er geen risico op problemen met thermische lekken, onderhoud, enz.?
0 x
Avatar de l'utilisateur
pluesy
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 291
Inschrijving: 26/11/04, 22:39
Plaats: 88 Saint Dié Vogezen
x 1




par pluesy » 23/05/06, 01:07

je maakt een grote dubbelwandige glazen fles van 15 m in doorsnee en tien meter hoog de dubbele wand wordt gevuld met stro je begraaft de helft van de fles de andere helft bedek je met de gewonnen grond om het eerste deel te begraven je plaatst een lift of een trap in de nek van het water verwarmd door de zon op de achtergrond tussen de twee die je inricht zoals je wilt heb je een super onzichtbaar quazi-huis dat zeker 1000 jaar meegaat... : Cheesy:
0 x

"Er zijn slechts twee dingen oneindig, het universum en de menselijke domheid ... maar voor de wereld, ik heb geen absolute zekerheid."
[Albert Einstein]
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 23/05/06, 10:55

: Idee: Bin here, er valt meer te patenteren :D
0 x
Avatar de l'utilisateur
pluesy
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 291
Inschrijving: 26/11/04, 22:39
Plaats: 88 Saint Dié Vogezen
x 1




par pluesy » 23/05/06, 11:06

te laat ...

door dit hier te plaatsen werd het vrij van rechten... : Cry:

laat maar, ik vind wel iets anders en ik zal het patenteren voordat ik het open... :D
0 x

"Er zijn slechts twee dingen oneindig, het universum en de menselijke domheid ... maar voor de wereld, ik heb geen absolute zekerheid."
[Albert Einstein]
Avatar de l'utilisateur
Willaupuis
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 83
Inschrijving: 02/08/05, 22:03
Plaats: regio Doornik




par Willaupuis » 23/05/06, 18:34

christine schreef:
Een glazen dak, waarom niet? maar is er geen risico op problemen met thermische lekken, onderhoud enz.?:


Uh, ik weet op dit moment niet echt hoe ik je moet antwoorden, maar ik ben op land dat van mijn familie is en als ik het niet te duur kan kopen, ga ik naar een architect om de kosten van het werk te bekijken, ,,(mijn zwager is aannemer dus ik kon profiteren van wat materiaal- en arbeidsprijzen zeg maar tegen democratische prijzen,,,)

Ik zal u op de hoogte houden van de gegevens van de architect als dit werkelijkheid wordt
0 x
als iedereen het erover eens is dat mensen dachten
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 23/05/06, 19:55

Willaupuis schreef:Ik ga naar een architect om de kosten van het werk te zien,,,

welkom
gebruik je gezond verstand en doe het zonder de boog en je hebt al 50/100 besparing :P
@
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Avatar de l'utilisateur
Willaupuis
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 83
Inschrijving: 02/08/05, 22:03
Plaats: regio Doornik




par Willaupuis » 23/05/06, 22:05

ja vermoed ik, maar er zijn zoveel dingen om aan te denken in een huis, om nog maar te zwijgen over de weerstand van de materialen, hoewel mijn beauf me kan helpen gezien zijn baan,,,, en de plannen niet door architect moeten worden ondertekend?

eindelijk zal ik het zelfs zonder proberen en kijken of ik het kan. Ik heb een vriend van een technisch tekenaar en een teamleider van een zwager Macon, we moeten erheen

oeps ik realiseer me dat ik het doel hiervan afleid forum over het passiefhuis nou kom op ik stop met praten over het huis in de kelder,
0 x
als iedereen het erover eens is dat mensen dachten
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6930
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870




par gegyx » 23/05/06, 22:47

Verplichting via een architect, vanaf een oppervlakte van 150 m2.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 23/05/06, 23:01

het begraven huis is geweldig voor de wijnkelder !! heupen : Mrgreen:

Ik ben het eens met Zak. teken zelf je huis. Waarvoor ? want een architect zal een huis willen maken volgens de gevel, in plaats van het te maken volgens uw manier van leven, als dat is waar het om gaat. Ze houden met name geen rekening met verplaatsingen door het huis die moeten worden gemaakt voor de was, boodschappen, enz., en proberen ze niet te verminderen.

Ga daarna bij hen langs voor de berekeningen, ventilatie enz... en eventueel de vergunning.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Willaupuis
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 83
Inschrijving: 02/08/05, 22:03
Plaats: regio Doornik




par Willaupuis » 24/05/06, 19:11

Morgen heb ik een afspraak om de prijs van de grond te bekijken of deze klopt (eindelijk binnen mijn budget) Ik begin met het ontwerpen van de bouwplannen (zeker omdat ik er al maanden over nadenk en het interne ontwerp heb ik al bijna klaar, het blijft alleen om het te tekenen), als dat klaar is, open ik een forum over dit onderwerp (anders zou ik mijn huidige huis blijven verbeteren,,,
allemaal bedankt voor het advies
0 x
als iedereen het erover eens is dat mensen dachten

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 91-gasten