Mijn huis project BBC

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
Nimoi62
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 18/02/10, 17:38
Plaats: 62- Calais




par Nimoi62 » 13/03/10, 10:23

bernardd schreef:Het is niet de absolute productie waar je naar moet kijken, het is de verhouding tussen productie en geïnstalleerd vermogen, die je het aantal uren zonneschijn geeft dat gelijk is aan vol vermogen.


Ok, ik begrijp het beter, aan de andere kant hadden ze allemaal hetzelfde vermogen geïnstalleerd op + of - 10%. Dus ik moet ongeveer dezelfde resultaten verwachten als zij.

bernardd schreef:Als u in dit geval een fornuis met waterwisselaar neemt.


Ik heb moeite om er een te vinden die zuinig en stijlvol is! En bovendien aarzel ik om er een te nemen met hout of houtpellets. Het is uiteindelijk maar een detail maar uw oplossing is prettig!

bernardd schreef:Ja, dat is het doel.

Overigens vertelde de persoon die ik aan de telefoon kreeg me over een maximale temperatuur van 40 ° voor het water van een verwarmd plafond.


Aan de andere kant weet ik niet zeker (nou ja, ik ben nieuw in de econologie!) dat 40°C voldoende is om de 2 verdiepingen voldoende te verwarmen door middel van straling? wat denk je ?

Bewerken: als je naar de link kijkt die ik onderaan heb toegevoegd, zie je dat de vereiste temperatuur slechts 32°C is!!!

We zijn in ieder geval al aardig opgeschoten en ik zie het al veel duidelijker ^^

PS: ik vond net deze link voor het stralingsplafond, het is best interessant: http://www.travaux.com/dossier/chauffage/165/Le-plafond-rayonnant-platre-%28PRP%29.html
0 x
huichelarij
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 11/03/10, 00:16
Plaats: geen calais




par huichelarij » 13/03/10, 20:41

Hallo,

Sorry dat ik geen bericht meer heb achtergelaten, ik dacht van wel, maar ik moet iets verkeerd hebben gedaan.

Mijn huis is eenvoudig van vorm, rechthoekig met een lichte uitval, het is helemaal geen ecologisch model.
Bij verwarming denk ik niet dat een pelletkachel of inzethaard (mogelijkheid om de warmte naar boven te verdelen) voldoende zou zijn.
Voor sanitair warm water ging ik op een thermodynamische ballon, maar ik ging gewoon naar de vastgoed- en energiebeurs in Lille. En gezien mijn beperkte budget werd mij een simpele elektrische ballon geadviseerd!!
Regenwatercollector ook gepland.
Ik zal mezelf herhalen maar alles is afhankelijk van de bouwkosten en ik wacht ongeduldig op de offertes om te kijken wat wel of niet haalbaar is en eventueel verder met u te kunnen overleggen.

Als het mogelijk is om persoonlijk over de projecten te communiceren, waarom zou dat dan niet interessant zijn? (kaart eerst)

Dankjewel. Tot binnenkort
0 x
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 13/03/10, 21:21

Nimoi62 schreef:
bernardd schreef:Het is niet de absolute productie waar je naar moet kijken, het is de verhouding tussen productie en geïnstalleerd vermogen, die je het aantal uren zonneschijn geeft dat gelijk is aan vol vermogen.


Ok, ik begrijp het beter, aan de andere kant hadden ze allemaal hetzelfde vermogen geïnstalleerd op + of - 10%. Dus ik moet ongeveer dezelfde resultaten verwachten als zij.


Het resultaat in aantal uren, ja. Wanneer u het aantal uren van het jaar of van de maand hebt, vermenigvuldigt u dit met het thermisch vermogen dat u gaat installeren om uw geschatte zonneproductie te krijgen.

Het ideaal zou ook zijn om dagelijkse statistieken te hebben om de verdeling van het aantal opeenvolgende dagen zonder zon te schatten, maar dit is zeldzamer als statistiek.

Hieruit kunt u de grootte van de benodigde collectoren en de grootte van uw warmwatervoorziening inschatten.

Nimoi62 schreef:Aan de andere kant weet ik niet zeker (nou ja, ik ben nieuw in de econologie!) dat 40°C voldoende is om de 2 verdiepingen voldoende te verwarmen door middel van straling? wat denk je ?

Bewerken: als je naar de link kijkt die ik onderaan heb toegevoegd, zie je dat de vereiste temperatuur slechts 32°C is!!!


40°C is de maximale temperatuur: niet te overschrijden. De gipsplaten steunen erboven slecht.

Overigens zou het interessant zijn om te zien of houten platen geschikt zouden kunnen zijn, maar misschien werken ze. En je mag niet testen ;-)

Wanneer het verwarmingsvermogen enorm is in vergelijking met het oppervlak van wandverwarmers: daarom is een lage temperatuur voldoende.

Nimoi62 schreef:We zijn in ieder geval al aardig opgeschoten en ik zie het al veel duidelijker ^^


Dit plafond wordt niet alleen warm, maar verlicht ook jou? Heb je diodes geplaatst :-?

Nimoi62 schreef:PS: ik vond net deze link voor het stralingsplafond, het is best interessant: http://www.travaux.com/dossier/chauffage/165/Le-plafond-rayonnant-platre-%28PRP%29.html


Ja, interessante beschrijving, maar deze is met elektrische platen. Degene waar we het over hadden is warm water.

Het lijkt erop dat de gipsplaten hetzelfde zijn. De gesprekspartner van het andere bedrijf vertelde me over platen die iets meer temperatuur vasthouden, placowatt geloof ik, we vinden de referentie. Maar het lijkt erop dat het verschil niet enorm is.

In een houten huis zouden houten platen homogener zijn: maar kunnen we hout vinden dat 30% lang kan vasthouden?
0 x
Tot ziens!
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 13/03/10, 21:31

vlam schreef:En gezien mijn beperkte budget werd mij een simpele elektrische ballon geadviseerd!!


En ja, dat is vaak de conclusie, maar dan betalen we belasting om de bewaking van nucleaire straling te organiseren en energiecentrales toe te voegen...

Mijn ouders, grootouders, overgrootouders en nog veel meer zijn moe van het planten van wijnstokken voor mij, mijn kinderen en hun kinderen.

We planten kerncentrales voor hen op krediet, en zij zijn degenen die alles zullen betalen...

Het voordeel van het voorzien van warmwaterverwarming is dat u dan gebruik kunt maken van zonnecollectoren.

Maar wanneer het budget ontbreekt, kan er wellicht een vooruitstrevende strategie bedacht worden, door de nodige reserveringen te maken op de constructie: doorgangen van leidingen, locaties,...
0 x
Tot ziens!
Nimoi62
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 18/02/10, 17:38
Plaats: 62- Calais




par Nimoi62 » 14/03/10, 10:25

vlam schreef:Hallo,

Sorry dat ik geen bericht meer heb achtergelaten, ik dacht van wel, maar ik moet iets verkeerd hebben gedaan.

Mijn huis is eenvoudig van vorm, rechthoekig met een lichte uitval, het is helemaal geen ecologisch model.
Bij verwarming denk ik niet dat een pelletkachel of inzethaard (mogelijkheid om de warmte naar boven te verdelen) voldoende zou zijn.
Voor sanitair warm water ging ik op een thermodynamische ballon, maar ik ging gewoon naar de vastgoed- en energiebeurs in Lille. En gezien mijn beperkte budget werd mij een simpele elektrische ballon geadviseerd!!
Regenwatercollector ook gepland.
Ik zal mezelf herhalen maar alles is afhankelijk van de bouwkosten en ik wacht met ongeduld op de offertes om te kijken wat wel of niet haalbaar is en eventueel verder met u te kunnen overleggen.

Als het mogelijk is om persoonlijk over de projecten te communiceren, waarom zou dat dan niet interessant zijn? (kaart eerst)

Dankjewel. Tot binnenkort


Ik begrijp uw compromis tussen economie en ecologie! Je hebt het over een simpele elektrische ballon maar als je een houtpelletketel plaatst heb je die niet nodig, kijk bijvoorbeeld naar deze link: http://www.chauffage-discount.fr/index.php/produits/biomax-25_44 Zeker, deze ketel kost 4500€, maar je hebt een belastingvermindering van 40% en je profiteert van een redelijk zuinige verwarmingsmodus die je later grote besparingen zal opleveren, gezien het hoge rendement van deze ketel en de lage prijs van pellets;)

40°C is de maximale temperatuur: niet te overschrijden. De gipsplaten steunen erboven slecht.

Overigens zou het interessant zijn om te zien of houten platen geschikt zouden kunnen zijn, maar misschien werken ze. En je mag niet testen ;-)

Wanneer het verwarmingsvermogen enorm is in vergelijking met het oppervlak van wandverwarmers: daarom is een lage temperatuur voldoende.


Alles is mogelijk, maar ik denk dat het beste de esthetische kwestie van gipsplaat zou zijn, want zelfs als het huis een paneel van plantaardige vezels zal zijn, zal het uiterlijk van het huis volkomen gewoon zijn, afgezien van de buitenbekleding die mogelijk van hout zal zijn. Ik dacht er ook aan om de niet-zichtbare kant van het pleisterwerk onder het plafond te bekleden met stukken aluminiumfolie om de warmteverspreiding te verbeteren en direct contact met de gipsplaat te vermijden, wat denk jij?

Dit plafond wordt niet alleen warm, maar verlicht ook jou? Heb je diodes geplaatst :-?


Eh eh! +1 voor de diodes je hebt me zojuist een idee van verlichting gegeven!

Ja, interessante beschrijving, maar deze is met elektrische platen. Degene waar we het over hadden is warm water.

Het lijkt erop dat de gipsplaten hetzelfde zijn. De gesprekspartner van het andere bedrijf vertelde me over platen die iets meer temperatuur vasthouden, placowatt geloof ik, we vinden de referentie. Maar het lijkt erop dat het verschil niet enorm is.

In een houten huis zouden houten platen homogener zijn: maar kunnen we hout vinden dat 30% lang kan vasthouden?


Ik zal een beetje op het net zoeken wat er mogelijk is, want we zouden ons zelfs een spanplafond kunnen voorstellen, toch?? Als het canvas goed tegen hitte bestand is en niet te isolerend is, zou het naar mijn mening een interessante oplossing blijven, zeker bij een probleem bij reparaties!



Ik moet je verlaten, ik moet gaan stemmen voor ecologie :)
0 x
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 14/03/10, 12:10

Nimoi62 schreef:Ik begrijp uw compromis tussen economie en ecologie! Je hebt het over een simpele elektrische ballon maar als je een houtpelletketel plaatst heb je die niet nodig, kijk bijvoorbeeld naar deze link: http://www.chauffage-discount.fr/index.php/produits/biomax-25_44 Zeker, deze ketel kost 4500€, maar je hebt een belastingvermindering van 40% en je profiteert van een redelijk zuinige verwarmingsmodus die je later grote besparingen zal opleveren, gezien het hoge rendement van deze ketel en de lage prijs van pellets;)


Deze ketel is niet slecht. in de vorm van een kachel zou hetzelfde nodig zijn om in een verwarmde kamer te blijven, de pelletschroef die door een muur komt ...

Nimoi62 schreef:Alles is mogelijk, maar ik denk dat het beste de esthetische kwestie van gipsplaat zou zijn, want zelfs als het huis een paneel van plantaardige vezels zal zijn, zal het uiterlijk van het huis volkomen gewoon zijn, afgezien van de buitenbekleding die mogelijk van hout zal zijn.


Uiterlijk was niet bekend :-)

Ik ken een houten huis waar het plafond is gemaakt van wit geverfde houten panelen: ook heel goed.

Maar in warmte-outfit, ik weet het niet.

Nimoi62 schreef: Ik dacht er ook aan om de niet-zichtbare kant van het pleisterwerk onder het plafond te bekleden met stukken aluminiumfolie om de warmteverspreiding te verbeteren en direct contact met de gipsplaat te vermijden, wat denk jij?


Als je het hebt over de bovenkant van de gipsplaat onder de leidingen, denk ik dat dat vooral een obstakel zou zijn, omdat het aluminium de infrarode straling zou spiegelen.

Het zou eerder boven de leidingen moeten worden geplaatst om het infrarood naar beneden te sturen.

Nimoi62 schreef:Ik zal een beetje op het net zoeken wat er mogelijk is, want we zouden ons zelfs een spanplafond kunnen voorstellen, toch?? Als het canvas goed tegen hitte bestand is en niet te isolerend is, zou het naar mijn mening een interessante oplossing blijven, zeker bij een probleem bij reparaties!


Ja, maar ik weet niet hoe goed het canvas bestand is tegen hitte. Sommige plastic doeken worden uitgerekt door hitte...

Ik had ook voorgesteld om gespannen canvas te zoeken om de buitenmuren te bedekken: dat zou een grote arbeidsbesparing opleveren. En dat zou een markt openen voor het inrichten van huizen :-)

Ik heb een vraag voor u: zou u uw huisleverancier kunnen vragen wat de prijs per m2 dakbedekking is? Ik zou graag willen weten hoeveel we kunnen besparen door tijdens de bouw thermische of fotovoltaïsche zonnecollectoren rechtstreeks in het dak te integreren, aangezien we in dit geval niet eerst het dak hoeven op te zetten en het dan af te breken.
Dernière édition par bernardd de 14 / 03 / 10, 12: 12, 1 keer bewerkt.
0 x
Tot ziens!
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 14/03/10, 12:12

Wat pelletketels betreft, is het absoluut noodzakelijk om een ​​verticale warmtewisselaar te hebben en indien mogelijk met automatische reinigers. Er komt inderdaad veel as vrij die door de lucht wordt opgewekt en waar mogelijk wordt neergeslagen.
In een horizontale warmtewisselaar bekleedt het de wanden totdat de doorgang is afgesloten. Bij een verticale wisselaar valt het terug in de aslade.
Dit is ook de reden waarom het monteren van een pelletbrander op een olieketel oplichterij is.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 14/03/10, 16:14

Goed, er is hier en op andere forums ("futura") bijvoorbeeld enkele tientallen pagina's of zelfs honderden op pelletketels.

Degene die ik hier net zag (ik ben een beetje laat met deze thread) is wat ik een "koekoek" noem: een ketel ontworpen voor hout en "getransformeerd" voor pellets (zoals je kunt zien).

75% efficiëntie is de handtekening van "alles" - u hoeft niet te kijken.

Een goede pelletketel heeft vandaag rendementen van minstens 90% (ook bij verlaagd toerental, dus trage werking om zich aan te passen aan lage behoeften). Het rendement bij nominaal vermogen zal 93% zijn...

Maar het is waar dat ze een prijs hebben!

Ze hebben geen automatische reiniging van de wisselaars zoals Philippe Schutt zojuist schreef. Handmatige reiniging is daarom noodzakelijk om de 15 dagen tijdens het stookseizoen. 20 jaar is lang!

Ze hebben ook geen vermogensmodulatie.

Het voeren gebeurt alleen automatisch binnen de grens van de bijsilo, die regelmatig moet worden gevuld... uit zakken met pellets (duurder dan bulk om te kopen)...

Kortom, het is de 3e divisie van de pelletketel.

Ik wil niet alles herschrijven, maar doe je onderzoek goed voordat je 4000 of 5000 € hebt verspild... (omdat een goedkoop object, als het niet de verwachte service biedt, het altijd duur is! Bovendien verloor bijna 20% opbrengst en pelletprijzen ongeveer 20%, berekend over de levensduur van de ketel - je verspilt 2 of 3 keer de "winst" op de investering, terwijl je alle klusjes hebt!)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 14/03/10, 18:01

bernardd schreef:
Wat betreft vloerverwarming, heb ik in mijn jeugd getest: slecht geheugen ...


Van mijn kant heb ik er momenteel een op beide verdiepingen en ik vind het nogal interessant en comfortabel en schoon...

Met de nieuwe "lage temperatuur" vloeren zijn onze voeten een beetje warm. Grote temperatuuruniformiteit; vermindering van verliezen omdat we een gevoel van warmte hebben bij lagere luchttemperaturen (bij 20°C op de thermometer thuis heb ik hetzelfde gevoel als bij 22/23°C op kantoor - ik ben onder behandeling na een hartaanval en heb daarom permanent "koude" voeten en handen).

Aan de andere kant zorgt dit bij platen voor veel traagheid en maakt het moeilijker om de temperatuur te moduleren vanwege deze thermische traagheid.

Ik ken geen verwarmde vloeren zonder tegels, dus ik zie niet in hoe je het gaat doen op de 1e verdieping.
0 x
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 14/03/10, 18:35

Daarom hadden we het over stralende plafonds :-)
0 x
Tot ziens!

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 75-gasten