Verbazingwekkend verbruik van stookolie!

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6931
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870




par gegyx » 06/06/06, 17:47

jean63 schreef:Het is een supergoed idee: daar moeten onze daklozen in de winter verblijven: goed ingedeeld en door een paar ramen te plaatsen, kan het eruit zien als een stacaravan.
Het wordt al gebruikt door ISP's (ongedocumenteerde immigranten)
: Cheesy:
Sommige containers ruiken naar vis?
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 06/06/06, 18:35

jean63 schreef:Wat is de grootte van een externe / interne gekoelde container?
1000 euro is de prijs van de 4? vind je dat in havens als Le Havre of Marseille?

welkom
een 40ft is 12x2.40x2.50ext
een 20ft is 6x2.40x2.50ext
binnenkant brengt je ongeveer 20 cm weg. er zijn jumbo + hoog maar ik weet niet of het in de koelkast bestaat?

je vindt ze overal waar expediteurs zijn (alle grote steden) Je vindt ze ook op veilingen.
1000 € is een stuk, maar 6000 € voor een huis zonder water en super geïsoleerd wordt gegeven.

nee, ik woon niet in een container tijdens de bijeenkomst, maar ik heb meegewerkt aan de ontwikkeling van een huis van 8 in Bretagne; in die tijd namen alle buren de man voor een binnenschip. Nu bloeit het overal : Lol:
De man van toen had dat gedaan omdat hij geen bouwvergunning kon krijgen, dus had hij een treintje in cirkels gemaakt met de tuin in het midden; de gemeente heeft hem 2/3 jaar boos gemaakt en voor 10 jaar is hij weg haar alleen : Lol:
@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 06/06/06, 23:33

De man van toen had dat gedaan omdat hij geen bouwvergunning kon krijgen, dus had hij een treintje in cirkels gemaakt met de tuin in het midden; de gemeente heeft hem 2/3 jaar boos gemaakt en voor 10 jaar is hij weg haar alleen


Voor "mobiele" woningen zoals caravans en stacaravans is namelijk geen bouwvergunning nodig: deze wordt veel gebruikt op het Ile de Ré en op veel plaatsen langs de kust. Geen eigendomsbelasting of huisvestingsbelasting, dat is geweldig, maar ze gaan met een wet komen om dat allemaal te belasten.
Een container mag niet als leefgebied worden voorzien! Het probleem is dat er een toegang nodig is die het mogelijk maakt om zo'n kubus over de grond te vervoeren met een vrachtwagen met oplegger!!

Ik heb meegewerkt aan de ontwikkeling van een huis van 8 in Bretagne; in die tijd namen alle buren de man mee voor een schip. Nu bloeit het overal

Het is waar dat het vanuit esthetisch oogpunt niet de beste zou moeten zijn in een mooi Bretons dorp, maar je kunt de buitenkant altijd "aankleden" om ze aangenaam te maken om naar te kijken.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 07/06/06, 19:42

Dag
in steden en dorpen zijn speciale plaatsen voor dit soort stacaravans. in principe is er een stedenbouwkundige commissie en beslissen de gekozen gemeenteambtenaren over de plaatsen om deze huizen te groeperen, hierdoor worden straten van dit type bebouwing voorzien van riolering en alle voorzieningen van de andere huizen, sommige worden niet (mobieler) en goed ingericht ziet het eruit als een klein huis met gras en bloemen eromheen.

Andre
0 x
meeshell2001
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 22/10/06, 11:20




par meeshell2001 » 22/10/06, 11:44

Hallo,

"Ik heb meegewerkt aan de ontwikkeling van een huis van 8 in Bretagne; in die tijd namen alle buren de man voor een schip. Nu bloeit het overal in de stad"


Ik woon in Bretagne en ben geïnteresseerd in prefab/containerwoningen, waar is het dorp waar je het over hebt en kunnen we contact opnemen met de bewoners van deze containerwoningen?


Het is waar dat het vanuit esthetisch oogpunt niet de beste zou moeten zijn in een mooi Bretons dorp, maar je kunt de buitenkant altijd "aankleden" om ze aangenaam te maken om naar te kijken.


Helaas is de stijl van de Bretonse huizen die tegenwoordig gebouwd worden verre van de traditionele stenen huizen (pen-ty).
Nu zijn er woonwijken van "kippenkooi" -huizen die zich kilometers ver uitstrekken over het platteland, zeker mooi maar die ze bijdragen aan het vervormen. De containerhabitat kan naar mijn mening - op voorwaarde dat het doordacht is - niet slechter zijn, en het is verwijderbaar.

Michel
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 23/10/06, 12:29

Hé Jji! Ik vond je bericht een beetje laat.

kijk voor je brandstofverbruik eerst naar de afstelling van je brander,

Stel je rookgasafvoertemperatuur in op ongeveer 130°C

Persoonlijk, toen ik mijn hut kocht, stond de ketel er en kwamen de dampen uit op 300°C!! (brander te sterk en vuile ketel) Eens de afstelling gedaan, -30% verbruik gewoon op de prestaties!!

Anders is de beste isolatie die van buitenaf.

welkom
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 128-gasten