aangestampte aarde constructie

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
Arnaud M
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 132
Inschrijving: 31/08/05, 18:34
x 2




par Arnaud M » 23/07/12, 13:07

In de jaren '70 werd de donkergrijze betonnen pleister onderaan gedaan, lichtgrijze bovenaan gewoon omdat het mooi was, in de Lot werd dezelfde pleister op stenen muren gedaan zodat de oude huizen eruit zien als de mooie nieuwe in beton blokken (andere tijden andere mores...). We hebben de decoratie van linosteen geplateerd...

Voor het lemen huis van mijn grootouders (St. Marcellinus in Isère) is het de zuidkant die in de jaren 70 niet gepleisterd is, gewoon omdat het vanuit het dorp niet te zien is, en zeker ook voor bijzaken aangezien het het grootste gebied is.

Die betonnen pleister die het stijgende water niet door de grond laat ademen, daar ben ik niet zo'n fan van...

Anders heeft de aangestampte aarde traditioneel geen gips, de overige schuren hebben er geen.

Ook geen riemen voor deze huizen, het is het raamwerk dat alles vasthoudt, het is bovendien op dit niveau dat het loslaat (het is eikenhout dus niet al te veel problemen met insecten, maar het raamwerk is gesneden om moderne landbouwmachines te passeren, slecht ontworpen, ondermaats , of aardverschuivingen, enz.).

Voor mijn grootouders zijn er notariële geschriften op het huis sinds 1630, maar met aanvullingen door de generaties heen.
0 x
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2




par denis » 24/07/12, 10:44

aarden huis is niet noodzakelijkerwijs van pizé (Marokko), ik ken het principe, maar er zijn veel valse pizé (limoenmengsel), voor de pizé weet ik van een nieuwe constructie (onderverdeling van de chabeaudiere in st antoine, die van cyril , hier is het, nou ik ben weg (gebrek aan tps)
0 x
Wit zou niet bestaan ​​zonder het donker, maar toch!


http://maison-en-paille.blogspot.fr/

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 107-gasten