Groene collectieve constructie

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
yensial
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 25/09/07, 23:04
Plaats: Houilles (78)

Groene collectieve constructie




par yensial » 25/09/07, 23:36

Bedankt aan alle "verlichte" van forum, groen bouwen (en architectuur) behoren tot mijn interesses.

Ik woon in een regio waar grond duur is, maar soms een aanzienlijke bouwcapaciteit biedt (bouwbare SHON). Dat is in ieder geval wat vastgoedadvertenties suggereren, op grond die niet snel verkoopt, wat een mysterie blijft (te klein voor ontwikkelaars en te groot voor particulieren?)

Ik heb het idee dat de bouw van kleine collectieven (het collectief is op zichzelf ook een ecologische manier van wonen!) mogelijk zou zijn, door de vereniging van meerdere mensen met hetzelfde doel, en in het bijzonder dat van ecologisch bouwen.

Ik zou dit absurde idee willen bespreken (maar onder verlichte mensen...), misschien hebben sommigen dit soort operaties meegemaakt. En eventueel in contact komen met mensen in de regio die in ieder geval geïnteresseerd zijn in het idee (78, Boucle de Montesson en de regio).
:|
0 x
Avatar de l'utilisateur
A2E
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 235
Inschrijving: 15/12/04, 11:36
Plaats: de hal deur 16




par A2E » 26/09/07, 08:57

Hallo en welkom Yensial!
Bedankt aan alle "verlichte" van forum
Ik zal je nu tegenhouden! :frons: de leden van de econologie zijn geenszins "verlicht" maar inderdaad onderzoekers, onderzoekers wat! en bovendien met hele kleine middelen die hun best doen om verschillende systemen te begrijpen en te verbeteren die zowel ecologisch als economisch zijn, wat niets met verlichting te maken heeft! : Mrgreen:
Wat de econologische constructies betreft, zult u zeker vinden wat u zoekt door te bladeren in de verschillende relevante onderwerpen op de forum ! Vergeet de "zoek"-functie niet om je te helpen. : Mrgreen:
0 x
yensial
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 25/09/07, 23:04
Plaats: Houilles (78)




par yensial » 26/09/07, 09:54

"Enlightened", tussen aanhalingstekens, iedereen zal de aanhankelijke kant van het citaat begrijpen. En per definitie zijn de verlichte mensen briljante mensen ...

Bedankt voor het warme welkom.

:?
0 x
Avatar de l'utilisateur
A2E
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 235
Inschrijving: 15/12/04, 11:36
Plaats: de hal deur 16




par A2E » 26/09/07, 10:30

"Enlightened", tussen aanhalingstekens, iedereen zal de aanhankelijke kant van het citaat begrijpen. En per definitie zijn de verlichte mensen briljante mensen ...
zo gezien vind ik het niet zo warm als je het laat zijn! als bewijs mijn tussenkomst! en de verlichte mensen van briljante mensen :oja sommige zijn dat echt! : Cheesy:
Bedankt voor het warme welkom.

Sorry als ik je pijn heb gedaan:
Ik bied mijn excuses aan jou aan.
0 x
yensial
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 25/09/07, 23:04
Plaats: Houilles (78)




par yensial » 26/09/07, 14:19

Ik was op geen enkele manier gekwetst, het welkom was erg warm ("welkom + wat advies... niets te zeggen).

Dus laten we elke onduidelijkheid wegnemen: : Cheesy: : Mrgreen: : Lol:

Toegegeven, in 2007 beginnen we geloofwaardig te worden als we het hebben over groen bouwen, passiefhuis, houtverwarming, enz.
Maar het is nog niet zo lang geleden dat het onderwerp duurzame ontwikkeling in de media in een stroomversnelling kwam (een paar prime-time shows, zoals Yann Arthus-Bertrand, of rapporten van "huizen als geen ander" op zondagavond in E = M6)
Dus er zijn nog 2 - 3 jaar, het zou kunnen lijken op de zaak van een "verlichte"


Ik kom dus terug op mijn vraag over de bouw van verschillende kleine collectieven. Want eerlijk gezegd hebben we vandaag weinig keus:
- of u koopt een appartement of een huis (oud, of nieuw en erg duur, en zelden van groene constructie),
- ofwel bouwen we individueel, en als we willen bouwen we groen.

: Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Kyos
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 31/03/07, 15:53
Plaats: Rhone




par Kyos » 02/11/07, 10:28

Dag

Het is waar dat collectieven potentieel groener zijn omdat ze voor dezelfde leefruimte minder interface tussen exterieur en interieur hebben.

Een van de problemen van een "kleine groene collectieve" benadering is, zoals u aangeeft, het vormen van een groep mensen met dezelfde verwachtingen op dit gebied. Van mijn kant vind ik het bijna een mission impossible, in ieder geval "hier en nu" : Cheesy: .

Misschien zou het in de geest en beweging van Castors mogelijk zijn, in een
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 02/11/07, 16:13

Kyos schreef:Dag

Het is waar dat collectieven potentieel groener zijn omdat ze voor dezelfde leefruimte minder interface tussen exterieur en interieur hebben.

Een van de problemen van een "kleine groene collectieve" benadering is, zoals u aangeeft, het vormen van een groep mensen met dezelfde verwachtingen op dit gebied. Van mijn kant vind ik het bijna een mission impossible, in ieder geval "hier en nu" : Cheesy: .

Misschien zou het in de geest en beweging van Castors mogelijk zijn, in een

Bondjou uit België ooit,
Niet lang geleden... Een week geleden zag ik op TV...
Een familie die een strohuis bouwt (in Frankrijk)
Maar ze krijgt hulp voor zijn constructie, en daarnaast laat ze mensen betalen die voor hem komen werken.... : Cheesy: Ja ja
Hij laadt op, zodat de mensen die hem komen helpen, leren bouwen met stro.De maaltijden zijn bij de prijs inbegrepen, neem ik aan.
Maar hey.. we moeten die man vinden.. en thuis leren.
En er waren mensen aan het werk..ja,ja
Het bestaat dus in Frankrijk (als de journalisten de waarheid spreken... :| )
0 x
Avatar de l'utilisateur
Kyos
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 31/03/07, 15:53
Plaats: Rhone




par Kyos » 02/11/07, 17:45

Dag

Ik heb deze voorstelling gezien. Mensen die betalen komen eigenlijk om te leren. Niet dom man...
0 x
yensial
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 25/09/07, 23:04
Plaats: Houilles (78)




par yensial » 04/11/07, 22:15

De grote moeilijkheid is inderdaad om "co-gemotiveerd" te vinden, en ik durf me niet voor te stellen wat er daarna komt... de meningsverschillen over de constructie, de financiële bijdragen, wie neemt het appartement op het oosten? enz en het hoofd van de banken?? Een beetje utopie in mijn idee, maar dat gezegd hebbende, ik heb een of twee experimenten in handen gekregen die lijken te hebben gewerkt, en dan is er het voorbeeld van oude fabrieken die zijn omgevormd tot lofts, het principe is hetzelfde, mensen komen samen in SCI om een ​​operatie uit te voeren.

Anders gaat mijn project niet echt over zelfconstructie, ook al vind ik al deze strohuisachtige experimenten leuk. Van mijn kant zal ik nooit de tijd hebben... En ik denk liever dat er in het "economische" aspect van duurzame ontwikkeling bedrijven zijn die zich ontwikkelen op groen bouwen, met gezonde concurrentie en normale prijzen...

:|
0 x
Avatar de l'utilisateur
DELAIR
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 46
Inschrijving: 31/10/07, 15:51
Plaats: CHATEAUBOUDUN




par DELAIR » 05/11/07, 16:29

Ja, eerlijk gezegd, zelfbouw is rijden zonder remmen.... Ik zei niet parachutespringen zonder parachute...

: Mrgreen:
0 x
de mannen gaan het woud voor, de woestijnen volgen hen "CHATEAUBRIANT

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 120-gasten