Warmtepomp aangedreven door fotovoltaïsche panelen

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 11/10/07, 19:22

Ik dacht dat je dit zou hebben gebruikt:

http://www.reservoirsouples.com/particu ... r-seul.htm

in een kruipruimte te plaatsen
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79313
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11040




par Christophe » 11/10/07, 19:25

Hu :schok:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 11/10/07, 22:45

wat Hu?
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 12/10/07, 07:14

Ik geef zelf toe dat ik moeite had met het begrijpen van het principe van de zoutwatermachine. : Lol:
In feite wordt het zout van het water gescheiden door koken in de zonnecollectoren, de waterdamp wordt vervolgens gecondenseerd in een warmtewisselaar (condensor) waarna het zout naar een asborbeur wordt geleid waarin het zout en het water opnieuw worden gecombineerd.
De aantrekkingskracht van het water voor het zout maakt het mogelijk om een ​​onderdruk te creëren in de verdamper die zich net voor de absorber bevindt. Dit zorgt voor een afkoeling van de lucht bij 7-8°C dankzij de verandering van de toestand van het water.

Kleine vraag Christophe (off topic).
Zou het naar uw mening niet voldoende zijn om voor uw plaat "Sykalatex" in uw cement toe te voegen en het hiermee opnieuw te egaliseren om het aan elke kant waterdicht te maken?

Ik heb eindelijk een item gevonden waar ik al een tijdje naar op zoek was. Het blijft meer bij het basisonderwerp.
Er zijn inderdaad fotovoltaïsche zonnecellen met een rendement van 40%.
Astrolab (een dochteronderneming van Boeing) ligt aan de oorsprong.
Het zijn "multijunction"-cellen die zijn samengesteld uit galium, induim en germanium.
Ze concentreren zonlicht van infrarood naar ultraviolet met spiegels en lenzen.
Met dit soort panelen zal de wereld van fotovoltaïsche zonne-energie een enorme sprong voorwaarts maken. Wat denk je ?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79313
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11040




par Christophe » 12/10/07, 09:18

Capt_Maloche schreef:wat Hu?


Ben Hu? = Ik begrijp helemaal niet wat ik tegen je moet zeggen...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79313
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11040




par Christophe » 12/10/07, 09:31

PITMIX schreef:Kleine vraag Christophe (off topic).
Zou het naar uw mening niet voldoende zijn om voor uw plaat "Sykalatex" in uw cement toe te voegen en het hiermee opnieuw te egaliseren om het aan elke kant waterdicht te maken?


Het is goed dat je dit punt behandelt, want ook al is het niet het onderwerp van het onderwerp, ik heb er al een tijdje aan "gewerkt".

In feite zijn er 2 bronnen van vochtigheid:
a) de buffer
b) de kruipruimte en de kelder

Tegen de vochtigheid van de kruipruimte kunnen we niet veel doen. Integendeel, laat hem "ademen"...

Voor de buffer: het is duidelijk al aan minstens 5 van deze zijden verzegeld (het is bijna een kubus, de bodem is alleen niet vlak maar laten we het benaderen tot een kubus). Maar eigenlijk ben ik al een tijdje aan het nadenken om deze afdichting van bovenaf te verbeteren (want ik wil de buffer niet legen) Op dit moment weet ik niet eens of ze de onderkant van de bovenste plaat hebben omhuld...

Eén ding is zeker: de verschillende gaten voor het doorvoeren van de waterleidingen zijn niet afgewerkt (boren niet gecementeerd) en er moet iets gebeuren, maar als de bovenste plaat niet is omhuld, is deze daarom poreus voor vocht, het is vooral degene die moet worden behandeld.

Hiervoor heb ik de volgende producten "gevonden":

- Sikalatex (of equivalent: hydraulische mortel) precies (het is een i) maar het is te duur in vergelijking met het te behandelen oppervlak (20 m²)
- Vloeibare teer om aan te brengen is de goedkoopste oplossing en ik denk dat het de minst chemische stof is, maar de teer is gemaakt om de regen van bovenaf af te dichten en niet om vocht van onderaf te weerstaan, zodat het na verloop van tijd mogelijk niet standhoudt!
- Mineralizer is ook vrij duur (€20 per liter voor 4 tot 5m²) maar het is de oplossing die mij het meest duurzaam lijkt!

PITMIX schreef:Er zijn inderdaad fotovoltaïsche zonnecellen met een rendement van 40%.
Astrolab (een dochteronderneming van Boeing) ligt aan de oorsprong.
Het zijn "multijunction"-cellen die zijn samengesteld uit galium, induim en germanium.
Ze concentreren zonlicht van infrarood naar ultraviolet met spiegels en lenzen.
Met dit soort panelen zal de wereld van fotovoltaïsche zonne-energie een enorme sprong voorwaarts maken. Wat denk je ?


Nou, ik denk dat we het er al over hadden gehad om de fabricagekosten te zien: het gebruik van zeldzame en edele metalen (germanium is bovendien radioactief geloof ik) levert geen redelijke "publieke" prijs op...
0 x
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 12/10/07, 12:45

hi Christophe

Voor uw afdichtingsprobleem tegen een gereduceerde prijs
Er is een additief om te mengen met mortel (cement + zand 0.5 of 0.2) waarmee u een waterafstotende coating kunt maken
De verhouding is redelijk en erg zuinig, als je de tijd die je besteedt aan het verspillen van de mortel en het troffelen niet meetelt
Voor een grote hoeveelheid is het beter als je een betonmixer hebt (vooral minder vermoeiend)
Het product is gemakkelijk te vinden op de materialenafdeling van bouwmarkten

Bon moed

A+
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79313
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11040




par Christophe » 12/10/07, 13:13

Looping bedankt voor de info!

Ja, ik heb ook al 1 doos gekocht... (om de gaten te vullen, niet om de plaat van 20 m² te behandelen). Het is ook gemaakt door Sika, het heet SikaLite en 1 kg kost € 5 voor 50 kg cement. Het is gemarkeerd om te mengen met 2%, dus 0.02.

Anders lag er ook nog een ander product in de kamer: SikaTop 122 is een tweecomponenten....

Het bericht dateert uit ...1983 maar lijkt nog veel op het huidige: http://www.sika.fr/construction/document/nt/nt6200.pdf

Ik weet niet of dat is wat werd gebruikt om de behuizing te maken, maar het is mogelijk...

Ik realiseer me dat we daar volledig off-topic zijn ... dus heb ik dit onderwerp gemaakt: https://www.econologie.com/forums/etancheifi ... t4146.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 12/10/07, 15:49

Christophe schreef:
Capt_Maloche schreef:wat Hu?


Ben Hu? = Ik begrijp helemaal niet wat ik tegen je moet zeggen...


Dat je dit type dekzeil (waarvan ik de link hierboven heb gezet), tot 30m3, had kunnen gebruiken om in een kruipruimte te plaatsen in een geïsoleerde casco om je buffervolume te maken

het is goedkoop, stevig en gegarandeerd voor 3 jaar en het is temperatuurbestendig
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79313
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11040




par Christophe » 12/10/07, 15:52

Maïs de stempel die we al hebben...dat is wat ik had begrepen dat jij niet had begrepen (of dat ik het slecht had uitgelegd) : Mrgreen: dus ik bevestig mijn "Hu?"

Zie de foto's op de link...maison ecolo...

Aan de andere kant kan het een goed idee zijn voor degenen die nog geen postzegel hebben om te zien de verliezen en vooral hoe de wattages te recupereren...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 156-gasten