Lekkage op Gardena pompuitlaatmondstuk

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Kristo
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 24/06/20, 12:17

Lekkage op Gardena pompuitlaatmondstuk




par Kristo » 24/06/20, 12:40

Hallo,
Ik sta mezelf toe om je om hulp te vragen omdat ik echt moeite heb met mijn waterpomp.

Dit is een gardena (merk dat niet als booster moet worden gekozen, maar ik ben het niet die het heeft gekozen ^^) de motor is in orde, het probleem komt van het vullen.
De afleverpijp sluit aan op een plastic draad (^^) en ik had een koperen punt die ik had geschroefd ... en meerdere keren had losgeschroefd. Maar vorig jaar begon het op dat niveau te lekken. Ik heb herhaaldelijk teflon aangetrokken, zegels aangebracht ... kortom niets helpt. Ik kocht een plastic tip om op het plastic aan te sluiten ... en het is hetzelfde als het lekt. Wat kan ik doen. Gardena heeft geen reparateur als het nodig is om het mondstuk te vervangen, het moet naar hen worden teruggestuurd ... stel je de kosten voor voor een pomp die vandaag 200 € waard moet zijn. Ik kan het lichaam niet bestellen (bij gardena worden de pomp en de tank natuurlijk in een plastic koffer genomen). Als ik de twee uiteinden die schroeven, afdicht, zit ik vast met de onzekerheid dat het niet werkt.
Zou je zo vriendelijk willen zijn mij te verlichten? (Ik voeg eraan toe dat ik geen geld heb om terug in een pomp te stoppen ...)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359

Re: Lekkage op pompuitlaatmondstuk




par Forhorse » 24/06/20, 12:45

Heb je geen foto van de bazaar in kwestie? want daar is het niet duidelijk
0 x
Kristo
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 24/06/20, 12:17

Re: Lekkage op pompuitlaatmondstuk




par Kristo » 24/06/20, 16:14

Ik denk dat het van de bewakingsdraad komt

IMG0019A.jpg
IMG0019A.jpg (275.05 KIO) 11558-tijden bekeken
0 x
Kristo
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 24/06/20, 12:17

Re: Lekkage op pompuitlaatmondstuk




par Kristo » 24/06/20, 16:16

Ik denk dat het gaar is en ik moet snel water pompen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Lekkage op pompuitlaatmondstuk




par GuyGadebois » 24/06/20, 16:20

Het lijkt erop dat je thread in de war is. Test met een sleep of vast (lijm, stopverf) zeker een wateraansluiting van dit type:
Beeld
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
jean.caissepas
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 660
Inschrijving: 01/12/09, 00:20
Plaats: R.alpes
x 423

Re: Lekkage op pompuitlaatmondstuk




par jean.caissepas » 24/06/20, 16:24

kristo schrijft:Ik denk dat het gaar is en ik moet snel water pompen.


Twee mogelijkheden voor mij (maar die demontage verbiedt):
- Zelfvulkaniserende elastiekjes die je zou aanbrengen nadat je het andere uiteinde hebt vastgeschroefd (opgelet, weerstaat niet te sterke druk)
- Een shot lijmpistool onder de punt om alles af te dichten (erg moeilijk te verwijderen)

In alle gevallen mag de draad niet te beschadigd zijn.

Ik weet het, het is niet de taak van PRO, maar als het helpt ...
0 x
Verleden gewoonten moet veranderen,
omdat de toekomst mag niet sterven.
Kristo
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 24/06/20, 12:17

Re: Lekkage op pompuitlaatmondstuk




par Kristo » 24/06/20, 17:01

Hallo, wat bedoel je met te sterke druk? omdat het tot 4 maten kan gaan denk ik ...
Ik heb wat touw met epoxyhars ... maar ik durfde niet te veel na het passen dat je een spijkerbroek laat zien het is klein, bij de pompuitlaat moet je een aanvoerpijp plaatsen van "tenminste 25 zo niet 30, dit is wat wordt aanbevolen, vooral als we verschillende tips hebben, zo lijkt het. Bedankt! Als je nog andere opmerkingen hebt ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Lekkage op pompuitlaatmondstuk




par GuyGadebois » 24/06/20, 17:22

kristo schrijft: na de aanpassing die je laat zien jean :schok: het is klein, bij de pompuitlaat moet je een persleiding plaatsen van "minimaal 25, zo niet 30, dit is wat aangeraden wordt vooral als je meerdere leidingen hebt zo lijkt het.

Het spreekt voor zich dat de tip bij jouw draad moet passen, ik heb een foto geplaatst om je een idee te geven.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359

Re: Lekkage op pompuitlaatmondstuk




par Forhorse » 24/06/20, 18:57

Lijm een ​​mannelijke / vrouwelijke tepel van dezelfde diameter op de originele draad met geschikte lijm (PVC-lijm als het lichaam PVC is en dus ook PVC-tepel) of epoxylijm. Het reinigen en voorbereiden van oppervlakken is van groot belang voor het slagen van deze reparatie.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359

Re: Lekkage op pompuitlaatmondstuk




par Forhorse » 24/06/20, 19:02

Als het geen andere oplossing is, tik dan op de binnenkant van de uitlaatfitting om een ​​geschikte tepel te schroeven (mannelijk / mannelijk geslacht met reductie om dezelfde draad te vinden als bij de oorsprong)
De reparatiefitting kan dan het beste worden verlijmd met een geschikt waterdichtingsproduct.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 141-gasten