Zoek gevonden 25 resultaten

par django
17/10/08, 17:57
Forum : Hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ...
onderwerp: Brandhout en eenheden, energie van een Stere?
antwoorden: 11
views: 13713

Re: Brandhout en eenheden

I Hoe bied je 1.4 kubieke meter met 1 m3 zichtbaar hout als 1 m3 massief hout 1.3 kubieke meter oplevert? . Sorry, ik vergat dit punt. Dit is inderdaad helemaal niet duidelijk. "1m3 schijnbaar" is stere. Het "massieve hout", dus het "in blokjes gesneden volume van een blok", dus...
par django
08/10/08, 20:37
Forum : Hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ...
onderwerp: Brandhout en eenheden, energie van een Stere?
antwoorden: 11
views: 13713

Het is ingewikkelder dan dat. Uit uw antwoord begrijp ik dat u, uitgaande van M3, zoveel mogelijk kubieke meters wilt hebben. Deze redenering is echter onjuist, aangezien er geen strikte correlatie bestaat tussen deze twee eenheden. Vergeleken met een aanvankelijk volume gemeten in m3 geldt: hoe rechter het hout, hoe minder...
par django
08/10/08, 16:14
Forum : Hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ...
onderwerp: Brandhout en eenheden, energie van een Stere?
antwoorden: 11
views: 13713

Dat is wat ik al zei, als 1 echte m3 1.3 steres oplevert, is het niet mogelijk dat 1 schijnbare m3 1.4 steres oplevert.
par django
08/10/08, 14:52
Forum : Hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ...
onderwerp: Plan ketels Vigas hout log 25S
antwoorden: 29
views: 75985

Hallo, hallo tegen jou. Fijn dat je installatie werkt. Ik hoop dat mijn documenten nuttig voor u zijn geweest. Ik ben het eens met bovenstaande meningen en kan je uit ervaring vertellen (aangezien ik dezelfde ketel heb) dat de houtbesparing aanzienlijk is bij gebruik van de kamerthermostaat. Ik spaar er gemakkelijk 3...
par django
08/10/08, 13:50
Forum : Hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ...
onderwerp: Brandhout en eenheden, energie van een Stere?
antwoorden: 11
views: 13713

Brandhout en eenheden, energie van een Stere?

Het wordt geaccepteerd en veel officiële sites getuigen dat de maateenheid voor brandhout de stere is, d.w.z. een stapel houtblokken van 1 meter lang x 1 meter breed x 1 meter hoog, of zelfs een schijnbaar volume van één kubieke meter. Er wordt nog steeds toegegeven dat het hout van 1 meter opnieuw is gezaagd ...
par django
25/04/08, 22:17
Forum : Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ...
onderwerp: houtketel mening buche
antwoorden: 120
views: 144231

Hier is het plan dat mij werd toegestuurd voor de montage. Alles wat je op het plan ziet, maakt deel uit van het pakket http://www.labelbuche.com/vigashydro.pdf :P Voor de pluspunten van dit type montage: 1-Ik zie niet echt waar ik een bypass moet plaatsen om te verwarmen de tank voor warm water voor huishoudelijk gebruik op. Na de ba...
par django
24/04/08, 10:21
Forum : Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ...
onderwerp: houtketel mening buche
antwoorden: 120
views: 144231

Zoek niet verder, ik ging naar de solarbayer-site. De HVS 25s is identiek aan de mijne (vigas 25s). Enige verschil: de kleur (rood) van de beschermkap van de ventilator en....... de prijs 1900 euro ipv 2600 euro bij Briesco (België). Jammer dat ik de informatie niet eerder kreeg...
par django
24/04/08, 10:01
Forum : Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ...
onderwerp: houtketel mening buche
antwoorden: 120
views: 144231

Jc-tergal, Gefeliciteerd dat je de sprong hebt gewaagd. Heb jij het verschil geleerd tussen de 25s en de HVS 25s? Heeft uw ballon een dubbele spoel? Heb je via PayPal of bij de receptie betaald? Weet je zeker dat er bij Vigas een HVS-model is? Ik zou graag een vergelijking willen maken met de kenmerken van mijn verwarming...
par django
24/04/08, 08:04
Forum : Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ...
onderwerp: houtketel mening buche
antwoorden: 120
views: 144231

bij HS-Christansen (zoek op ebay.de met vigas) De bal en alles wat je op het plan ziet, is bij de prijs inbegrepen, het transport ook!) Bal van 1000 liter, goede koop, gefeliciteerd en welkom bij de club. Ik neem aan dat je hem pas volgende winter in gebruik zult nemen. Hoe dan ook,...
par django
23/04/08, 20:50
Forum : Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ...
onderwerp: houtketel mening buche
antwoorden: 120
views: 144231

Dat is alles, ze is besteld. Hier is het plan dat mij werd toegestuurd voor de montage. Alles wat je op het plan ziet, maakt deel uit van het pakket: 2749€ bij mij afgeleverd. http://www.labelbuche.com/vigashydro.pdf Ik houd je op de hoogte van eventuele verrassingen die ik tegenkom. Maar goed, ik ben me ervan bewust en ik...

Zoek Geavanceerd zoeken