vloer plafond temperatuurverschil

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
airsp
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 50
Inschrijving: 11/05/10, 22:04

vloer plafond temperatuurverschil




par airsp » 07/12/10, 10:36

Hallo,

In mijn huis is de vloertemperatuur ongeveer 18 ° C en aan het plafond (2,70 m) bereikt deze 38 ° C.

De zolder is "geïsoleerd" met 20 cm steenwol (4 jaar oud).

De vloer is van natuursteen.


Hoe dit temperatuurverschil vermijden?

dank u
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 07/12/10, 11:04

plaats een ventilator aan het plafond of maak een kanaal in vmc-stijl dat de lucht aan de bovenkant van het plafond naar de bovenkant van de vloer ademt.
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 07/12/10, 12:28

In mijn huis is de vloertemperatuur ongeveer 18 ° C en aan het plafond (2,70 m) bereikt deze 38 ° C.
De zolder is "geïsoleerd" met 20 cm steenwol (4 jaar oud).
De vloer is van natuursteen.
Hoe dit temperatuurverschil vermijden?


Isoleer de grond zowel in steen als het plafond en de zolder.
Alvast tapijt op de vloer zou goed zijn om het verschil te verkleinen.
Zo niet, waarmee verwarmt u ???
Elektriciteit met radiatoren die de lucht niet roeren ???
Gebruik in dit geval goedkope luchtverhitters die de lucht vooral laten circuleren door ze naar boven te richten, een effectieve oplossing.
Ces radiatoren waait 10 tot 20 € kan werken als niet-verwarmende ventilatoren, sommige op lage snelheid zonder geluid.
Tropische fans zouden leuk zijn.
Als u radiatoren voor centrale verwarming heeft, activeren ze de natuurlijke convectie niet, waardoor de lucht in de hete, lichte lus omhoog stroomt waar de koelere lucht afkoelt.
In jouw geval wordt de warme lucht bovenaan niet gekoeld en blijft daardoor bovenaan geblokkeerd.
http://en.wikipedia.org/wiki/Rayleigh-B ... convection
http://convection.ifrance.com/
Dus ook niet je ventileert zachtjes, of jij isoleer de grond, of jij koel enkele delen van het plafond af, (je hebt geen thermische brug en daarom, als je er een maakt, zal je convectie initiëren) om convectierollen te hebben die de warme lucht naar beneden brengen.

Als je verwarmt met een inzethaard of een kachel, kun je met een wisselaar erop de hete lucht circuleren met kanalen zoals thuis die de door de inzethaard opgewarmde lucht in hoogte blazen.
Dus nooit dit probleem.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 07/12/10, 18:09

38 ° C? Bigre ... Bedoel je niet 28 ° C? :schok: :schok:
Hoe meet je?

Bij ons hebben we een mezzanine van ongeveer 4m hoog met een houtkachel beneden (tegenover de mezzanine). We komen niet boven 25-26 ° C boven de kachel ... als het 20 ° C op de grond is.

Tegelijkertijd hebben we 22 ° C op de tussenverdieping (ongeveer 3 m hoog / grond) aan de muur tegenover de kachel.

Hoe dan ook, ik denk dat we in ons geval kunnen vertrekken een delta van 1 ° C per m hoogte ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 07/12/10, 18:31

Christophe schreef:Hoe dan ook, ik denk dat we in ons geval kunnen vertrekken een delta van 1 ° C per m hoogte ...
Het moet afhangen van het type verwarming: uw kachel moet convectie bieden die sterk genoeg is om de lucht in de kamer te roeren, maar met een ander type verwarming :?

In alle gevallen gaat de oplossing door het mengen van lucht die onder het plafond stagneert.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 07/12/10, 18:46

Welnu, een kachel straalt uit (T ° uniformer) maar hij doet ook veel convectie, vandaar de delta ...

Geen enkele verwarming kan de convectie van de lucht echt voorkomen, dus de delta volgens de hoogte.

20 ° C delta op 2.7m hoogte, geïsoleerd plafond, het lijkt echt onrealistisch ... maar hey zoals je zegt hangt het af van de configuratie ... maar toch ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Zorglub
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 501
Inschrijving: 24/11/09, 10:12




par Zorglub » 07/12/10, 21:20

Toen ik dit onderwerp zag, nam ik mijn "thermoflash" en deed wat metingen in het midden van de kamers
in de woonkamer met het plafond 20.5 °, op de vloer op parket bedekt met tapijt 19.1 °
in de keuken met het plafond 21.2 °, op de vloer op tegels zonder onderliggende isolatie 17 °
naar de verwarmingsbron (brandstofkachel) in een gang aan het plafond 34.2 °, op de vloer 24.8 ° 1.5 m van de kachel
Merk op dat ik een "huis" dubbele CMV heb geïnstalleerd met circulatie van hete lucht en recycling / naverwarming van de gedeeltelijk nieuwe en gerecyclede lucht. de nieuwe en gerecyclede lucht wordt opgewarmd tussen 8 ° en 25 ° afhankelijk van de buitentemperatuur door voorverwarming op een fan coil (verzamelde lucht) + warmteterugwinning in de schoorsteenpijp (koperen buisspoel). dit systeem verwarmt ook mijn SWW voor
sinds deze installatie is de warmteverdeling aanzienlijk verbeterd
0 x
elke ochtend je naakt uitzien in een grote ijs na 3 minuten zult u zien dat uw huis en uw slechtste foto ......
airsp
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 50
Inschrijving: 11/05/10, 22:04




par airsp » 12/12/10, 11:07

Merci pour vos réponses.

Ik warm op met een houtkachel.

Plots denk ik dat ik een systeem voor het verspreiden van hete lucht serieus neem.

Bemonstering bij de kachel, verdeling in de kamers.

Welke producten beveel je aan?

Op praktische wijze zou ik de warme lucht door het plafond afwijzen.
Is het beter om het ter plekke af te wijzen?

Tot slot, wat zijn de producten van goede kwaliteit (stroomverbruik, lawaai ...)

Is het nemen van een VMC-motor voldoende?

dank u
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 12/12/10, 11:44

Zorglub schreef:naar de verwarmingsbron (brandstofkachel) in een gang aan het plafond 34.2 °, op de vloer 24.8 ° 1.5 m van de kachel


Dus je hebt een hoge T ° aan het plafond maar slechts 10 ° C delta ... Ik blijf daarom geloven dat 20 ° C echt veel is, maar wat het ook is, het is niet het debat.

airsp schreef:Is het beter om het ter plekke af te wijzen?


Helemaal

Ja, een VMC simple flow (50 €) zou voldoende zijn, maar pas op voor de prijs dat 1er echt luidruchtig is, dus als u het niet in een onbemande ruimte kunt plaatsen, houdt u rekening met dit feit.

Anders kunt u de 1 eenvoudige grote luchtafvoerventilator gebruiken (ten minste 125mm).

Om te beginnen kun je testen met een waaiervoetventilator die op de kachel zou blazen ...

We gaan hier verder https://www.econologie.com/forums/kit-distri ... 10259.html
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 12/12/10, 12:18

Elke verwarmingshandel verkoopt kachels en inserts met de mogelijkheid om de warme lucht naar de kamers en de woonkamer te laten circuleren met kanalen en krachtige circulatiepomp, bruikbaar zonder de kachel te veranderen door de hete lucht uit het plafond te halen. Soms, maar dat zal goed werken voor u met de hete lucht vast aan het plafond.

Ik gebruik het met inserts en wisselaar in de insert. We verwarmen erg snel.
Een elektrische radiator die op 10 € blaast gebruikt in ventilatorstand alleen zonder verwarming maakt vooral een goede fan dicht bij het plafond neergezethet zal effectief zijn om te standaardiseren !!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google [Bot] en 412 gasten