Video van een "eeuwigdurende" veermotor

Innovaties, ideeën of patenten voor duurzame ontwikkeling. Vermindering van het energieverbruik, vermindering van vervuiling, verbetering van opbrengsten of processen ... Mythes of realiteit over uitvindingen uit het verleden of de toekomst: de uitvindingen van Tesla, Newman, Perendev, Galey, Bearden, koude kernfusie ...
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Video van een "eeuwigdurende" veermotor




par izentrop » 14/03/17, 15:21

We komen tot dezelfde conclusies, maar het is een gebied dat mij meer interesseert dan dialectiek. Reeds als kind haalde ik het speelgoed van mijn broertjes en zusjes uit elkaar om te kijken wat ze in hun maag hadden... niet altijd naar de smaak van anderen :(

In jouw voorbeeld is het duidelijk goochelen, de kijker weet wat hij kan verwachten. Voor "gratis energie" is het de bedoeling om te misleiden. Het verschil is de grootte.

De auteur moet de video van Robert33 kennen, omdat hij hetzelfde proces gebruikte: een ogenschijnlijk perfecte machine die hij vanuit alle hoeken presenteert om de "afwezigheid van tuigage" te ondersteunen. Alleen liet hij de exploded view niet zien en daar was een goede reden voor : Wink:
https://www.youtube.com/watch?v=bssBAb6EzM4&playnext=1&list=PLE8E854061C1E0E0F
Ik heb zelfs het beeld behouden dat hij achteraf had gegeven, maar dat de fans niet accepteerden.
robert33.jpg
robert33.jpg (9.8 KiB) 4652 keer bekeken
0 x
Opale2sang
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 57
Inschrijving: 27/03/16, 22:40
x 14

Re: Video van een "eeuwigdurende" veermotor




par Opale2sang » 14/03/17, 16:40

Janic schreef:het is altijd jammer dat vooroordelen in veel gevallen de boventoon voeren omdat ze niet overeenkomen met de algemeen aanvaarde criteria. Met dit soort discours zouden we nog steeds in de Middeleeuwen zijn.
[*] zeker, in het Frans betekent dat het zeker is, maar gezien de omstandigheden kan dit niet worden gezegd. : Roll:


Om helemaal eerlijk te zijn heb ik deze video al in het algemeen bestudeerd, en naar mijn mening is het slechts een vliegwiel, en "zeker" is niet het juiste woord je doet er goed aan om het te benadrukken, maar als we deze weg inslaan kunnen we zeggen dat er praktisch niets aan de hand is er zijn zelfs sommigen die Pythagoras in twijfel trekken, terwijl het een bewezen stelling is. : Mrgreen:

Voor de a priori, ik begrijp uw standpunt, maar van mijn kant, na het bekijken van veel van dit soort video's, kreeg ik een acute apriorinitis, en mijn excuses... : Lol:

Van harte.
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Video van een "eeuwigdurende" veermotor




par Janic » 14/03/17, 18:50

Eerlijk gezegd heb ik deze video al grofweg bestudeerd, en naar mijn mening is het slechts een vliegwiel, en "zeker" is niet het juiste woord, je doet er goed aan om erop te wijzen, maar als we deze weg inslaan, kunnen we zeggen dat praktisch niets zeker is

Bij het bekijken van een video is het natuurlijk onmogelijk om er zeker van te zijn dat de gebruikte techniek zelfs maar levensvatbaar is, vandaar het feit dat ik zei dat het misschien maar een gimmick is, aangezien de boom in een vacuüm draait. Maar nogmaals, niets geeft recht om te zeggen dat het vals spelen is.
er zijn er zelfs die Pythagoras in twijfel trekken, ook al is het een bewezen stelling.

deze stelling is geldig in de Euclidische meetkunde die algemeen wordt onderwezen en gebruikt. Echter:
Om de huidige criteria van logische strengheid te verifiëren, ondergaat de axiomatische definitie grondige veranderingen, terwijl het wiskundige object niettemin hetzelfde blijft;
Om niet langer beperkt te blijven tot de dimensies twee en drie en om de ontwikkeling van een krachtigere theorie mogelijk te maken, wordt een algebraïsch meetkundemodel overwogen. Euclidische ruimte wordt nu gedefinieerd als een eindig-dimensionale reële vector of affiene ruimte met een inwendig product;
Ten slotte is de Euclidische geometrische structuur niet langer de enige mogelijke; het staat vast dat er andere consistente geometrieën zijn.

Wikipedia
Voor de a priori begrijp ik uw standpunt, maar van mijn kant, na het bekijken van veel van dit soort video's, kreeg ik een acute apriorinitis, en mijn excuses..
Natuurlijk wantrouwen moet worden onderscheiden van vooroordelen, aangezien deze laatste waardeoordelen vellen die alleen op gratuite veronderstellingen zijn gebaseerd.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Opale2sang
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 57
Inschrijving: 27/03/16, 22:40
x 14

Re: Video van een "eeuwigdurende" veermotor




par Opale2sang » 14/03/17, 19:31

Ja Poincaré bracht veel mee, maar er werd niet direct naar hem geluisterd van wat ik zag.

Daarna wilde ik gewoon mijn bescheiden mening geven over deze video waarvan ik zeg dat ik er enige tijd geleden overheen vlieg omdat het eerlijk gezegd een kwestie van gezond verstand is, om een ​​​​bijna eeuwigdurende beweging met veren te maken, ik zeg waarom niet, maar met zo'n eenvoudig apparaat, uh nee.

Het is gewoon mijn mening.

Van harte.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Video van een "eeuwigdurende" veermotor




par Ahmed » 14/03/17, 19:51

Of het apparaat nu eenvoudig is of niet, een veer (of een stel veren) kan alleen de hoeveelheid aanvankelijke geleverde energie herstellen (ruwweg en in negatieve zin, aangezien moleculaire wrijving optreedt in het materiaal van de veer) en zal in geen geval leiden tot eeuwigdurende beweging, zelfs niet "bijna" eeuwigdurend...
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Opale2sang
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 57
Inschrijving: 27/03/16, 22:40
x 14

Re: Video van een "eeuwigdurende" veermotor




par Opale2sang » 15/03/17, 06:40

Nou, het hangt ervan af, als we alles letterlijk nemen, zouden we heel goed kunnen zeggen dat "moleculaire wrijving" slechts de variatie is van een klein deel van een universum dat zelf "bijna eeuwigdurend" is.
Dat is waarschijnlijk verkeerd voor u, maar dat is slechts mijn mening.
Hoe dan ook, woorden spelen is niet belangrijk, wat je hier moet onthouden is dat een veermotor kan werken, maar niet eeuwig.

Van harte.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Video van een "eeuwigdurende" veermotor




par Ahmed » 15/03/17, 09:14

Omdat je daarheen wilt, is perpetuum mobile heel gewoon in het universum, maar praten over perpetuum mobile is niet praten over wat er in al dit soort groteske video's wordt getoond en wat in werkelijkheid een (zogenaamde) bron van eeuwigdurende energie is. Dit zijn twee heel verschillende begrippen en om te spreken, zoals jij doet, over "veermotor"* is een onhandige benadering van het fysieke fenomeen in kwestie, en als je dan toch bezig bent, over de "traagheidsmotor"* die wordt gevormd door het stuur van dit apparaat...

*Beide kunnen accumulatoren worden genoemd...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Video van een "eeuwigdurende" veermotor




par izentrop » 15/03/17, 10:08

Opale2sang schreef:wat hier moet worden onthouden, is dat een veermotor kan werken, maar niet eeuwig.
Het is om een ​​fysiek fenomeen te begrijpen door middel van onze beperkte, onvolledige en vaak valse intuïtie.

Zelfs als we wrijvingsverliezen vergeten, de spiraalveer van een oprolmechanisme van een stofzuiger of een hondenriem is langer dan de draad, hoe kan de lage veerweg van de bladveer het ding een volledige draai geven? :frons:
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Video van een "eeuwigdurende" veermotor




par izentrop » 15/03/17, 10:54

Ahmed schreef: perpetuum mobile is heel gebruikelijk in het universum.
Het is een kwestie van tijdschaal.
De lengte van de dag op aarde verandert bijvoorbeeld niet op de schaal van een eeuw, als we de tijd niet meten met een atoomklok, maar we weten nu dat de aarde 4.5 miljard jaar geleden werd gevormd en dat het in die tijd was dat ze haar aanvankelijke snelheid kreeg, die sindsdien steeds verder afneemt.

De wrijving van het interstellaire vacuüm is erg zwak en vertraagt ​​de rotatie ervan nauwelijks, maar het is taalmisbruik om te spreken van "perpetuum mobile". Elke beweging heeft een begin en een einde.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Video van een "eeuwigdurende" veermotor




par Ahmed » 15/03/17, 11:12

Natuurlijk! Ik plaatste mezelf duidelijk in een tijdsbestek op menselijke schaal, want waar deze onderzoekers van hersenschimmen naar op zoek zijn, is van praktische orde en heeft op geen enkele manier (en terecht!) betrekking op zorgen met betrekking tot het theoretische aspect...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Innovaties, uitvindingen, patenten en ideeën voor duurzame ontwikkeling"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 102-gasten