Survey machines von Unruh en Hans Coler

Innovaties, ideeën of patenten voor duurzame ontwikkeling. Vermindering van het energieverbruik, vermindering van vervuiling, verbetering van opbrengsten of processen ... Mythes of realiteit over uitvindingen uit het verleden of de toekomst: de uitvindingen van Tesla, Newman, Perendev, Galey, Bearden, koude kernfusie ...
Christophe68
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 29
Inschrijving: 27/06/15, 12:55
Plaats: Elzas




par Christophe68 » 24/07/15, 20:52

izentrop schreef:Hallo,
christophe68, heb je iets concreets te bieden, want tot die tijd ??

Op dit moment is er bij mijn weten niets concreets in het publieke domein met betrekking tot IR-fotovoltaïsche cellen. Gebrek aan belangstelling van de kant van de industrie en openbaar onderzoek. Wat ik persoonlijk jammer vind.
Bovendien is onderzoek op dit gebied over het algemeen geclassificeerd, IR-halfgeleiders zijn al lang gereserveerd voor militair gebruik.

Er is nog een andere manier van onderzoek gericht op het terugwinnen van thermische energie uit de omgevingslucht, die is onderzocht door een Franse uitvinder:
http://www.energythic.com/view.php?node=270
Zijn reis is vrij representatief voor de omgevingstoestand.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13701
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1517
Neem contact op met:




par izentrop » 25/07/15, 02:33

Er is nog een andere manier van onderzoek gericht op het terugwinnen van thermische energie uit de omgevingslucht, die is onderzocht door een Franse uitvinder:
http://www.energythic.com/view.php?node=270
Zijn reis is vrij representatief voor de omgevingstoestand.

Een pretentieuze COP en onduidelijke experimenten.
Ik zie hier niets concreets ;)
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554




par moinsdewatt » 25/07/15, 13:03

Christophe68 schreef:......
Op dit moment is er bij mijn weten niets concreets in het publieke domein met betrekking tot IR-fotovoltaïsche cellen. Gebrek aan belangstelling van de kant van de industrie en openbaar onderzoek. Wat ik persoonlijk jammer vind. ......


Omdat geconcentreerde zonnewarmte nu werkt.

Beeld

en omdat we het wonderbaarlijke halfgeleidermateriaal voor infrarood niet bij de hand hebben.

Voor silicium in het zichtbare is het al ongeveer een halve eeuw geleden.
0 x
Christophe68
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 29
Inschrijving: 27/06/15, 12:55
Plaats: Elzas




par Christophe68 » 25/07/15, 14:25

izentrop schreef:Een pretentieuze COP en onduidelijke experimenten.
Ik zie hier niets concreets ;)

Er is geen sluitende ervaring omdat er helemaal geen ervaring is, bij gebrek aan politieke wil. We zullen weten of de COP pretentieus is als we hebben geëxperimenteerd.

@lesswatt
Zonnethermie is interessant, maar we raken een beetje uit het onderwerp "onconventionele energieën".
Het nadeel is dat we afhankelijk blijven van de grillen van de zon, wat we ook aan warmte kunnen opslaan, maar dat kost geld.
Er zijn veel mogelijkheden om temperatuurverschillen te benutten door de carnotcyclus te volgen, maar het is vermeldenswaard dat warmte ook direct kan worden omgezet in elektriciteit.

De heilige graal zou zijn om een ​​goedkoop industrieel fabricageproces te realiseren.
Er bestaan ​​halfgeleiders met een lage valentieband (tingrijs bijvoorbeeld), maar hun praktische toepassingen moeten nog worden ontwikkeld, dus investeer in onderzoek.
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554




par moinsdewatt » 25/07/15, 15:12

Christophe68 schreef:....
Er is nog een andere manier van onderzoek gericht op het terugwinnen van thermische energie uit de omgevingslucht, die is onderzocht door een Franse uitvinder:
http://www.energythic.com/view.php?node=270
Zijn reis is vrij representatief voor de omgevingstoestand.


Het riekt naar wetenschappelijke bullshit.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13701
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1517
Neem contact op met:




par izentrop » 26/07/15, 03:19

moinsdewatt schreef:
Christophe68 schreef:....
Er is nog een andere manier van onderzoek gericht op het terugwinnen van thermische energie uit de omgevingslucht, die is onderzocht door een Franse uitvinder:
http://www.energythic.com/view.php?node=270
Zijn reis is vrij representatief voor de omgevingstoestand.


Het riekt naar wetenschappelijke bullshit.
Humbug, het is duidelijk, als het wetenschappelijk is, moet het nog worden bewezen;)
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554




par moinsdewatt » 26/07/15, 11:44

Ik bedoelde dat het riekt naar pseudo-wetenschappelijke bullshit.
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 27/07/15, 00:00

moinsdewatt schreef:Ik bedoelde dat het riekt naar pseudo-wetenschappelijke bullshit.
Zeker met verwachtingen als deze:
De COP, berekend op basis van een redelijke aanname van lekstromen, zou rond de 500 liggen.
Je moet nog steeds "wangen" hebben om zoiets groots te schrijven zonder ruzie te maken...

In ieder geval zou het bijna onbruikbaar zijn voor een individu...
Stel je een machine voor die je zou starten met een vermogen van 1 Watt en die aan de output 500.000 Watt zou produceren die onmogelijk te verbruiken is...
Wetende dat de meeste elektriciteitsmeters zijn gekalibreerd op 6 tot 9000 Watt, zou deze "uitvinding tussen de 50 en 100 keer het maximale vermogen produceren dat door individuen wordt getrokken ...
0 x
Christophe68
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 29
Inschrijving: 27/06/15, 12:55
Plaats: Elzas




par Christophe68 » 27/07/15, 07:57

moinsdewatt schreef:Ik bedoelde dat het riekt naar pseudo-wetenschappelijke bullshit.

Kun je ontwikkelen?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 27/07/15, 12:15

Christophe68 schreef:Er is geen sluitende ervaring omdat er helemaal geen ervaring is, bij gebrek aan politieke wil. We zullen weten of de COP pretentieus is als we hebben geëxperimenteerd.
Op dit moment kunnen we niet eens zeggen of het basisprincipe werkt, het is (zeer) voorbarig om over COP te praten...

Laat de uitvinder beginnen met enkele experimenten die aantonen dat het basisprincipe van het systeem werkt, zelfs terwijl het veel minder energie produceert dan het verbruikt, en de "politieke wil" zal komen :!:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Innovaties, uitvindingen, patenten en ideeën voor duurzame ontwikkeling"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 165-gasten