Lambda van een verlijmde hele buis rietplank?

Innovaties, ideeën of patenten voor duurzame ontwikkeling. Vermindering van het energieverbruik, vermindering van vervuiling, verbetering van opbrengsten of processen ... Mythes of realiteit over uitvindingen uit het verleden of de toekomst: de uitvindingen van Tesla, Newman, Perendev, Galey, Bearden, koude kernfusie ...
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 06/11/15, 21:28

Wouawooh, je hebt waarschijnlijk net de oplossing gevonden voor mijn gedachten sinds deze zomer Ahmed!

Dit papercrete ziet er geweldig uit voor mij: (samentrekking van papier/papier en beton/beton) gewoon uitstekend, heel erg bedankt:
https://fr.wikipedia.org/wiki/Liant_papier

Dit geeft me meteen het idee om het proces te verbeteren ( : Lol: )
Ik denk aan een broodje:
De "chaumbeton", met grote limonade en een frietje! (zetmeel als bindmiddel, en limonade om tussen de partijen door te leggen) ontbreekt meer dan de milkshake!

hier:
http://www.escales-construction.com/ind ... &Itemid=10

...aardappelzetmeel wordt gebruikt als bindmiddel in een coating voor afwerkingen (mengsel):

— fijn gezeefd zand (4 delen)
— gezeefde klei (1 deel)
— aardappelzetmeel (0,1 deel) gekookt in 1 deel water
— water (2 volumes).

Dit alles opent nieuwe wegen...
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 06/11/15, 22:14

Ik heb wat tests gedaan met blokken papierbeton en het is waar dat het interessant is...
Een vriend paste dit proces op volledige schaal toe: hij goot een mengsel van papier/kalk/zand tussen het raamwerk van een werkplaatsuitbreiding; hij hield de plankenbekisting binnen voor de indeling en de buitenkant bleef ruw. Hij gaf er de voorkeur aan om zand toe te voegen voor een betere weerstand tegen slecht weer, omdat hij geen coating wilde aanbrengen. De belangrijkste drijfveer waren de lage kosten.

Ik vraag me af hoe het zit met zetmeel en de relevantie ervan voor limoen?
Op een gegeven moment praat je over waterdichting, maar waterdampdoorlaatbaarheid is een belangrijke troef...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Hic
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 995
Inschrijving: 04/04/08, 19:50
x 5




par Hic » 07/11/15, 10:14

Dit is de NUTTIGE THERMISCHE GELEIDBAARHEID (l)
in W/(mK) samengeperst stro 0,052

Behalve dat mijn paneel niet is gecomprimeerd
Dus wat is de lambda van ongecomprimeerd, gelijmd stro?



het zal een paneel zijn met een gewicht van minder dan 40kg/m3




samengeperst stro
- dwars op de richting van de lovertjes
- in de richting van het rietje
80 r 120
0,052
*** http://www.legifrance.gouv.fr/affichTex ... rieLien=id ***
0 x
"Laat voeding uw medicijn zijn en uw medicijn uw voedsel" Hippocrates
"Alles heeft een prijs heeft geen waarde" Nietzche
Marteling voor Dummies
Verbied om het idee uit te drukken dat het veld acceleratie (magnetische en zwaartekracht)
En u krijgt uw octrooi geestelijke marteling optie beul succes
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 07/11/15, 11:21

Volgens de RT2000 zou de thermische geleidbaarheid van een luchtspleet daarom lager zijn:

Dikte (mm)/ Weerstand ( (m²·K)/W)
5 / 0.11
7 / 0.13
10 / 0.15
15 / 0.17
25 / 0.18
50 / 0.18
100 / 0.18
300 / 0.18

Het interessante punt is om op te merken dat vanaf een bepaalde dikte de coef een plafond bereikt, nou... nou...

Zoals al gezegd, als het niet luchtdicht is, is het een beetje alsof je een wollen trui op je rug hebt, met een windvlaag gaat de opgeslagen warmte weg, en het werkt zolang er een constante toevoer van semi-gevangen warmte in zit de lucht...

Het verdient het te zijn vergevorderd (niet normaal dat de luchtspleet beter is dan een isolator... gezien het verlies aan convectie dat ook moet worden berekend voor een baal stro, neem ik aan...), er is absoluut geen reden om te denken dat het niet zou kunnen zijn! (Maar zonder dat blijft de coëfficiënt erg theoretisch).

En pas op dat u de eenheden niet door elkaar haalt, u lijkt het te hebben over de U-coëfficiënt, die het omgekeerde is, uitgedrukt in W/(m²·K)

@Ahmed: inderdaad, zetmeel zou niet gebruikt/aangeraden worden in deze mix, het is bovendien wat het de moeite waard zou zijn om te vermijden aangezien suiker xylofagen aantrekt, daarom is papercrete best briljant, ik dacht liever rode aarde te gebruiken met bauxiet erin, om de waarheid vertellen (ter plaatse gevonden materiaal ... dat het zand geheel of gedeeltelijk zou vervangen, en daar kan het zetmeel mogelijk het cement vervangen, aangezien het het papier lijmt en dat 'we gebruiken het in de plaatselijke kolf, zoals vermeld door de link... Maar dat houdt in dat je voor de fundering moet zorgen om muren te hebben die "droog" blijven. Ik neig naar het opgeven van zetmeel... Vooral omdat bauxiet van nature aluminium bevat (terug naar Romeins cement, kalkmortel? Dat bevat meer aluminium dan silicium, d.w.z. papierbeton met een basis van ...). Kijk hoe deze aarde kan ingrijpen in de mix: vervang de vulkanische slak van de originele puzzolana, of kijk ter plaatse hoe ze deze aanpassen aan het papierbeton (testen is verplicht en sterk aanbevolen! ^^) zoek een goede mix om portland niet te gebruiken cement zou de kers op de taart zijn wat veel belichaamde energie zou besparen, kijk of het mogelijk is met papercrete!
Is daar puzzolaan (er zijn vulkanen), ik weet het niet, waarschijnlijk, aan de andere kant is er al zeewater...^^

Wat de afdichting betreft, daar moet het duidelijk zijn, dit is niet totaal (we zien het met de dampschermen die net voldoende filter overlaten... ze zijn van verschillende typen). Dus ja, ik bevestig, ad hoc hermeticiteit, maar niet absoluut: gecontroleerd!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Hic
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 995
Inschrijving: 04/04/08, 19:50
x 5




par Hic » 07/11/15, 14:54

Obamot schreef:Volgens de RT2000 zou de thermische geleidbaarheid van een luchtspleet daarom lager zijn:

Dikte (mm)/ Weerstand ( (m²·K)/W)
5 / 0.11
7 / 0.13
10 / 0.15
15 / 0.17
25 / 0.18
50 / 0.18
100 / 0.18
300 / 0.18

Het interessante punt is om op te merken dat vanaf een bepaalde dikte de coef een plafond bereikt, nou... nou...

Hallo Obamot

Versimpelen

de beste isolator, na vacuüm, is lucht zonder convectie

De beste isolator is dus een aerogel van 2 kg/m3
samengesteld uit 1 kg lucht gescheiden in microbolletjes en 1 kg aerogel

En de beste lambda is altijd de lichtste isolator met de kleinste luchtbellen.

Is het niet eenvoudiger zo?


De lambda van de strobundel heel, ongecomprimeerd en gelijmd bestaat niet!
0 x
"Laat voeding uw medicijn zijn en uw medicijn uw voedsel" Hippocrates
"Alles heeft een prijs heeft geen waarde" Nietzche
Marteling voor Dummies
Verbied om het idee uit te drukken dat het veld acceleratie (magnetische en zwaartekracht)
En u krijgt uw octrooi geestelijke marteling optie beul succes
franslim
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 02/04/16, 23:13

Re: Lambda van een verlijmde volle buis rieten plaat?




par franslim » 02/04/16, 23:34

Hallo,
Ik heb me net aangemeld om op dit topic te reageren.

Afhankelijk van de bronnen zijn er verschillende lambda's voor riet. De landelijke vereniging van rieten dakdekkers spreekt van een lambda van 0,065 (interne post), die moet overeenkomen met "Andere isolatoren op basis van plantaardige vezels" met een dichtheid tussen 60 en 200 kg/m3 in bijlage IX van het besluit van 28 december 2012 (https://www.legifrance.gouv.fr/affichTexte.do?cidTexte=JORFTEXT000026871753&dateTexte=20160402)
In de recensie Ekologic n°39, juni/juli 2014 pp. 40-48 E. Karolyi spreekt in zijn artikel Building in Thatch, Thatching in three technologies van een lambda van 0.056.

Achteraf is er zeker een verschil tussen het gebruik van rogge en riet, maar ik denk niet dat het ver zal zoeken.

Bovendien worden al "rieten panelen" gebruikt, bijvoorbeeld op het gebouw van het Loire-Atlantique Development-bureau (ik ken de fabricagetechniek niet). Evenzo deurmatten (http://www.pailleetpaillon.fr/le-paillasson) werden gebruikt om de muren van sommige huizen in de Camargue te maken. Ik heb ook gehoord van mensen die het als dunne isolatie binnenshuis hebben gebruikt.

Franz
0 x

Ga terug naar "Innovaties, uitvindingen, patenten en ideeën voor duurzame ontwikkeling"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 124-gasten