Lambda van een verlijmde hele buis rietplank?

Innovaties, ideeën of patenten voor duurzame ontwikkeling. Vermindering van het energieverbruik, vermindering van vervuiling, verbetering van opbrengsten of processen ... Mythes of realiteit over uitvindingen uit het verleden of de toekomst: de uitvindingen van Tesla, Newman, Perendev, Galey, Bearden, koude kernfusie ...
Avatar de l'utilisateur
Hic
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 995
Inschrijving: 04/04/08, 19:50
x 5

Lambda van een verlijmde hele buis rietplank?




par Hic » 05/11/15, 11:04

Lambda van een verlijmd rietpaneel met hele buis (vervanging van polyst.)?

Het lijkt erop dat de lambda van riet niet bestaat!!!!!


De lambda van een baal stro van 40/70 kg is 0,045,
gemaakt van gebroken stro, met gebroken buizen
vandaar verlies aan isolatie en toename van het gewicht


daarom is de Lambda van een gelijmd rieten paneel met hele buizen minder dan 0,045 voor maximaal 40 kg/m3
en meer dan 0,032 0,039 en 20 kg/m3 polyst. )




Om te kunnen concurreren met lichtgewicht kunststofpanelen zoals polyst.
0 x
"Laat voeding uw medicijn zijn en uw medicijn uw voedsel" Hippocrates
"Alles heeft een prijs heeft geen waarde" Nietzche
Marteling voor Dummies
Verbied om het idee uit te drukken dat het veld acceleratie (magnetische en zwaartekracht)
En u krijgt uw octrooi geestelijke marteling optie beul succes
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 05/11/15, 12:05

Ik weet niet of ik deze studie nog eens terug zal vinden, maar als we de belichaamde energie meetellen, heeft geëxpandeerd/geëxtrudeerd polystyreen een levensduur >50 jaar.

Het doet je denken !
0 x
Avatar de l'utilisateur
Hic
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 995
Inschrijving: 04/04/08, 19:50
x 5




par Hic » 05/11/15, 12:28

Obamot schreef:Ik weet niet of ik deze studie nog eens terug zal vinden, maar als we de belichaamde energie meetellen, heeft geëxpandeerd/geëxtrudeerd polystyreen een levensduur >50 jaar.

Het doet je denken !

Hallo Obamot
De levensduur van een rieten dak is 50 jaar, of zelfs 80 jaar
voor stro blootgesteld aan alle wind met verdichting en onderhoud

Dus hoe zit het met een paneel dat beschermd is tegen slecht weer?
0 x
"Laat voeding uw medicijn zijn en uw medicijn uw voedsel" Hippocrates
"Alles heeft een prijs heeft geen waarde" Nietzche
Marteling voor Dummies
Verbied om het idee uit te drukken dat het veld acceleratie (magnetische en zwaartekracht)
En u krijgt uw octrooi geestelijke marteling optie beul succes
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 05/11/15, 13:18

Ik geef mijn tong aan de kat : Cheesy:

Wees echter voorzichtig: wie zegt dat thermische isolatie een perfecte luchtdichtheid vereist, hoe kan dit worden gegarandeerd met een rieten dak?

Merk op dat rieten dak een dak is, toch? In dit geval is het bijzonder zuinig! En niets belet tijdens de bouw om voor de duur ruimte te voorzien om achteraf isolatie onder het dak aan te brengen... En ook voldoende ruimte om reparaties van onderaf te kunnen uitvoeren.

Je hebt professionals nodig die het materiaal kennen om zoals gewoonlijk een goede pose uit te voeren, maar als het zijn beloften nakomt, is het inderdaad beter.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 05/11/15, 22:27

Riet is geen dak, maar het materiaal zelf; Hic vergelijkt hier riet dat in een laars is samengeperst met een paneel dat is samengesteld uit riet dat is gebonden door een additief, extrapolerend vanuit een beter isolerend vermogen... Ik ben er niet zeker van dat de compressie van de laarzen (die afhangt van het type pers en de instelling ervan) is voldoende om deze parameter aanzienlijk te wijzigen.

De levensduur van het beschermde riet kent nauwelijks een grens, aangezien het een bestanddeel was van het mengsel (kolen) waarmee de vakwerkhuizen werden gevuld en die nog steeds in grote aantallen overeind staan...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 06/11/15, 02:00

De maïsmuren spreken tot mij! Nu is het net zo isolerend als EPS, ik heb nog steeds mijn twijfels.

Zijn de hogere coëfficiënten realistisch voor riet? De thermische geleidbaarheid van de aangestampte aarde bedraagt ​​0,8 watt per m/K (λ)

Dus goede coef, dit soort ontwerp lijkt mij bijzonder interessant voor warme landen. Alles is gemakkelijk ter plekke te vinden (rijststro bijvoorbeeld) en relatief betaalbaar voor de bevolking.

Hoe behandelen om ongedierte te voorkomen?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Hic
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 995
Inschrijving: 04/04/08, 19:50
x 5




par Hic » 06/11/15, 17:44

Ahmed schreef:Riet is geen dak, maar het materiaal zelf; Hic vergelijkt hier riet dat in een laars is samengeperst met een paneel dat is samengesteld uit riet dat is gebonden door een additief, extrapolerend vanuit een beter isolerend vermogen... Ik ben er niet zeker van dat de compressie van de laarzen (die afhangt van het type pers en de instelling ervan) is voldoende om deze parameter aanzienlijk te wijzigen.

De levensduur van het beschermde riet kent nauwelijks een grens, aangezien het een bestanddeel was van het mengsel (kolen) waarmee de vakwerkhuizen werden gevuld en die nog steeds in grote aantallen overeind staan...

Hallo Ahmed

Al het stro “uit strobalen” is stro dat tot gehakt wordt vermalen. (in 5cm doorsnede met geplette buis, klaar om te rotten)
Bij het riet van een dak is het stro heel en wordt het in een schoof samengedrukt zonder het te breken, anders verliezen we de isolatie.


dus het stro in schoof is anders dan het gemalen stro in gehakt

strobaal van 100kg/m3 lambda 0,1
riet 0,054
baal stro van 40/70kg/m3 0,045
polyst. 20kg/m3 0,032 0,039



Het lijkt erop dat de lambda van hele buis- en schoofriet niet bestaat!!!!!
Alsof het toeval is


mijn paneel zou bestaan ​​uit heel stro, opgeslagen en gelijmd zonder compressie,
en die moet natuurlijk nog uitgevonden worden! : Mrgreen:
0 x
"Laat voeding uw medicijn zijn en uw medicijn uw voedsel" Hippocrates
"Alles heeft een prijs heeft geen waarde" Nietzche
Marteling voor Dummies
Verbied om het idee uit te drukken dat het veld acceleratie (magnetische en zwaartekracht)
En u krijgt uw octrooi geestelijke marteling optie beul succes
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 06/11/15, 19:09

Ja, maar je kunt nog steeds geen lambda van het stro tellen zonder rekening te houden met de lambda van het stro+aarde die bijvoorbeeld voor de kolf is ingesteld... in dat geval is je coef niet langer 0,045... (nou, zo is het Ik zie het en misschien heb ik het mis...)

Voor het riet heb ik moeite, want aangezien het geheel mij niet erg waterdicht lijkt, moeten de verliezen bestaan. We kunnen niet zomaar een "theoretische lambda" van een materiaal nemen, zonder als zodanig te beoordelen hoe het in de bouw zal worden geïmplementeerd. Anders zal ik ergens iets gemist hebben.

Om dit idee te laten werken (en in de praktijk echt een lambda van 0,045 te hebben) heb je stukken stro nodig van dezelfde lengte (bijvoorbeeld 30 cm), die evenwijdig gemonteerd zijn en ingeklemd tussen twee coatings die de uiteinden aan weerszijden blokkeren. en andere, de natuurlijke holtes van het rietje (bestaande uit hun buisvormige uitsparing) om de lucht binnenin opgesloten te houden zonder dat deze kan circuleren. Ik weet niet of het bestaat, maar ja, het zou geweldig zijn!

Het andere nadeel van stro is dat het heel, heel goed brandt. Niet zo goed voor de brandveiligheid.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 06/11/15, 19:48

Dit paneel moet nog uitgevonden worden, zegt u... Dat betekent dat er een hoop problemen moeten worden opgelost.
Heeft u al eens gedacht aan papierbeton, dat toch heel eenvoudig te implementeren blijft?
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 06/11/15, 20:04

Ja, uitvinden, dat is precies wat er nog moet gebeuren, en ik denk niet dat het moeilijk is, het zou voldoende zijn om de zwaartekracht te gebruiken, dus naar beneden gericht zouden de strofakkels vanzelf in het water zinken. om het te laten drogen. Ga dan terug en maak het andere uiteinde in het oppervlak parallel aan de reeds gemaakte voorgrond! Ik denk dat een polyurethaanschuimcoating van een paar mm voldoende zou zijn, ideaal zou zijn (en ja je moet zulke mengsels durven gebruiken, daar is het volkomen terecht). En de coef zou monsterlijk zijn als er maar heel weinig schuim nodig was!

En dan denk ik natuurlijk aan rijststro voor tropische landen...

Rest ons nog een substraat te vinden dat niet door ongedierte kan worden gepenetreerd (momenteel gebruiken ze boor) en dat ook nog eens “duurzaam” is!

Ik weet niet waar je het over hebt, maar ik dacht er ooit aan om kartonnen dozen te nemen die we in een oplossing zouden laten weken om ze waterdicht te maken. Maar de prijs van karton is hoger dan die van glaswol voor dezelfde dikte.

Het voordeel van bovenstaand idee is dat je zelf isolatiepanelen kunt maken! Het kost zeker wat tijd, maar de prijs is uiterst concurrerend.
0 x

Ga terug naar "Innovaties, uitvindingen, patenten en ideeën voor duurzame ontwikkeling"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Majestic-12 [Bot] en 189 gasten