Een Iers bedrijf Steorn biedt gratis energie!

Innovaties, ideeën of patenten voor duurzame ontwikkeling. Vermindering van het energieverbruik, vermindering van vervuiling, verbetering van opbrengsten of processen ... Mythes of realiteit over uitvindingen uit het verleden of de toekomst: de uitvindingen van Tesla, Newman, Perendev, Galey, Bearden, koude kernfusie ...
yoananda
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 60
Inschrijving: 30/10/09, 15:32




par yoananda » 02/01/10, 05:06

Succesvolle ervaring, publiekelijk gedemonstreerd en... gereproduceerd door JL Naudin: http://jnaudin.free.fr/steorn/

Ik denk dat het de moeite waard is om te bekijken.
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 02/01/10, 08:42

Ik ben doorgaans nogal sceptisch over vrije-energiemotoren op basis van magneten, maar ik erken dat de experimenten van JL Naudin met de Steorn-motor tamelijk veelbelovend zijn.
de uitleg is in ieder geval voor één keer duidelijk genoeg.
wordt vervolgd zodra er een "belasting" op deze motor is geïnstalleerd om te zien hoeveel energie er uit kan worden gehaald en hoe efficiënt het systeem is.
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6979
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2903




par gegyx » 02/01/10, 12:40

Ah, dat is het, het Steorn-onderwerp is tot bloei gekomen op Econologie? Au..

Het moet origineel zijn, wil JLN terugkeren naar zijn eigen stijl forum, naar zijn vroegere beroepen...

We hebben inderdaad geen informatie over lege prestaties. Het is te zeggen !
Dit lijkt een mediastunt, omdat de live camera saai is, omdat er onderbrekingen zijn (vaak offline, waarschijnlijk tijd om een ​​opgeladen batterij van 1,2V en 10000mAh te plaatsen)
Ik wijs er ook op dat ze een kerstvakantie hebben genomen, die al…

De magneet wordt aangetrokken door het ferriet, wat het motoreffect (en het koppel) geeft.
Een impuls op een wikkeling rond het ferriet zou de Weiss-domeinen in de interne cirkelvormige richting van de torus omleiden, en zo de aantrekkingskracht van het ferriet vernietigen of verminderen, zodat de bewegende magneet zijn rotatie kan voortzetten.
Het elektriciteitsverbruik van deze reorganisatie zou weinig beïnvloed worden door extern magnetisme, zelfs krachtig.

Dit is een interessant fenomeen voor een nieuw motormodel.
Maar zeker niet erg koppelrijk, en de studie van de samenstelling van de torus moet worden geperfectioneerd om de inputenergie te verminderen.
Kan minder energie-efficiënt zijn dan een conventionele wikkelmotor.
Maar op unitair vlak?
Wij zijn er nog lang niet. Dus de generator raakt de mobiel!

De vaagheid van het bedrijf over dit onderwerp is nog steeds het bewijs dat het project niet is afgerond (ondanks een groot budget) en vooral een grote publiciteitsstunt.

Op Overunity praten we er veel over, en er zijn veel vroege regels op internet die het motoreffect testen.
0 x
Tom
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 56
Inschrijving: 14/09/05, 23:47
Plaats: oise




par Tom » 02/01/10, 14:16

Hallo allemaal en gelukkig nieuwjaar!
Het motoronderdeel werkt op het eerste gezicht, maar (we hebben er altijd een nodig) we weten niet of het met een generator zal werken!
De tijd zal het leren ...
0 x
chrisleblay
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 134
Inschrijving: 16/06/07, 01:35
x 4




par chrisleblay » 02/01/10, 14:33

Jean Louis Naudin legt het heel goed uit op zijn website hoe het werkt.
De truc van deze innovatie is de detectie van de magneet door een elektronisch gadget en dat is alles!
Bij deze generator is het de transformatie van de magnetische kracht in elektrische stroom, zoals men de kracht van de energie van een rivier in stroom omzet.
Er zijn talloze replicaties op YouTube, nog een laatste interessante:
750 toeren per minuut 239 Milliwatt inputverbruik http://www.youtube.com/watch?v=sdSci8CKD74
Dit is allemaal fantastisch!

Chris
Dernière édition par chrisleblay de 02 / 01 / 10, 17: 49, 4 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6979
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2903




par gegyx » 02/01/10, 14:45

de truc van detectie, ze zijn veelvoudig en simplistisch, basaal.
(gemakkelijk haalbaar)

Het probleem is de daadwerkelijke opbrengst, die niet door Steorn wordt gegeven en die daarom ondanks al dit geroezemoes niet bovenunitair mag zijn.
Momenteel proberen "netonderzoekers" een motor te laten draaien met een minimum aan inputenergie.
Ze hebben het niveau van de demonstratie van Steorn nog niet bereikt.
De Orbo machine werkt op een 1,2V/10Ah accu.
Dat we denken dat ze af en toe opladen...

Het onderzoek moet veeleer worden gedaan op de "torus" of transformatorkern, met het juiste materiaal (hoge permeabiliteit, lage verzadiging en weinig windingen in de wikkeling om inductie tegen te gaan).
Dan zullen we zien of de agent>1
:D
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16086
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5231




par Remundo » 02/01/10, 15:13

Zoals Gegyx zegt: er is reden om voorzichtig te zijn...

Geen meting van Puissance... a fortiori van input- en output-energieën, aanvankelijk en uiteindelijk opgeslagen tijdens de bedrijfstijd...

d.w.z. geen kracht/energiebalans...

Een frequentie, een spanning of een intensiteit zijn geen machten. Uit deze experimenten kan niets worden geconcludeerd...

Behalve dat ik op de video heb opgemerkt door naar de frequentie/fluit van de motor te luisteren, een systeem van volgorde 1.

Namelijk dat het wiel zijn snelheid eerst lineair verhoogt, en daarna langzaam naar een asymtoot neigt.

Als er sprake was van "overuniteit", is de asymptoot verrassend...

Mijn intuïtie is simpelweg dat op de asymptoot wrijvingsenergie + magnetisch verlies = elektrische energie die aan het systeem wordt geleverd.

De wikkelingen zijn dus zeker origineel, maar ik denk dat we niet opgewonden moeten raken : Idee:
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6979
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2903




par gegyx » 02/01/10, 15:41

Nee, in al deze replica's kan er geen sprake zijn van superuniteit, aangezien er geen generator is zoals verondersteld op de orbo (bovenste schijf).
Als het de JLN-video is waar je het over hebt, is het verre van dat, met wat het nog steeds als input moet injecteren (maar de motor is toch krachtig).

Zonder rekening te houden met overuniteit of de aan de ingang geïnjecteerde energie, zou de motor in principe al continu moeten accelereren.
Dit versnelt met de aantrekking van het ferriet.
Tijdens de inductie van de torus is er geen versnellend, blokkerend of beperkend effect op de rotor.
Na inductie versnelt dit met de aantrekking van het ferriet…
En het geheel draait rond...

En daar zal het onvermijdelijk een beetje bovenunitair zijn : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16086
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5231




par Remundo » 02/01/10, 15:54

gegyx schreef:Als het de JLN-video is waar je het over hebt, is het verre van dat, met wat het nog steeds als input moet injecteren (maar de motor is toch krachtig).

De motor loopt snel, maar dat betekent niet dat hij krachtig is...

@+
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6979
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2903




par gegyx » 02/01/10, 15:56

De JLN-motor lijkt krachtiger en sneller dan de orbo, toen deze in de vitrine stond.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Innovaties, uitvindingen, patenten en ideeën voor duurzame ontwikkeling"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 75-gasten