Zoek gevonden 4 resultaten

par dellastrada
01/07/18, 20:42
Forum : Hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ...
onderwerp: Rehabilitatie van een hydraulische molen
antwoorden: 7
views: 9097

Re: Rehabilitatie van een hydraulische molen

De belastinggegevens geven 70 l/s en een hoogte van 4 meter aan, evenals een administratieve kracht van 4 meter. Het is mogelijk om de drempel te verhogen om het debiet te vergroten tijdens perioden met laag debiet. Als ik 80% tot 70% van de energierestitutiecapaciteit van de turbine meetelt,...
par dellastrada
24/06/18, 15:51
Forum : Hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ...
onderwerp: Rehabilitatie van een hydraulische molen
antwoorden: 7
views: 9097

Re: Rehabilitatie van een hydraulische molen

Bedankt voor het goede advies. Een aantal van de parameters zijn al geïntegreerd, er wordt in ieder geval rekening mee gehouden naarmate ik meer te weten kom. - om het waterpotentieel van de site zo goed mogelijk in te schatten, beschikt het voormalige DIREN (tegenwoordig gegroepeerd met DREAL) over hydraulische meetstations...
par dellastrada
20/06/18, 00:37
Forum : Hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ...
onderwerp: Rehabilitatie van een hydraulische molen
antwoorden: 7
views: 9097

Re: Rehabilitatie van een hydraulische molen

Wat de hydrometrie betreft, heb ik afgelopen december een debiet van 90 l/s en een waterval van 3 m berekend. Dat vertegenwoordigt een theoretisch vermogen van 50 kW. Een turbine gekoppeld aan een generator zou theoretisch continu 3 kWh kunnen leveren. Het is niet groot, maar genoeg voor eigen consumptie...
par dellastrada
19/06/18, 23:21
Forum : Hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ...
onderwerp: Rehabilitatie van een hydraulische molen
antwoorden: 7
views: 9097

Rehabilitatie van een hydraulische molen

Hallo allemaal, ik ben hier nieuw voor forum en ik heb ook het geluk een nieuwe eigenaar te zijn van een kleine molen met recht op water. deze forum is een schat aan fascinerende informatie die ik onlangs heb verslonden. Ik heb echter niet alle informatie gevonden die ik zocht, of...

Zoek Geavanceerd zoeken