Geo-engineering: de aarde afkoelen tegen de opwarming van de aarde

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Geo-engineering: de aarde afkoelen tegen de opwarming van de aarde




par Christophe » 16/12/06, 14:06

Hoe cool de aarde tegen de opwarming van de aarde?

Ja, je leest het goed, het is de titel van de laatste S&V ... uitgaande van de aanname dat de schade is aangericht en in het geval van een op hol geslagen opwarming, presenteert dit bestand 4 oplossingen (waarvan sommige grotendeels twijfelachtig zijn) van Geo-engineering.

Beeld

1) Buig zonnestraling af met een "ruimte" parasol.

Naar mijn mening is de meest gekke en 'fictionalistische wetenschap' van de voorgestelde oplossingen die erin bestaat 20 miljoen sondes (si si) gevuld met deflector te sturen ter hoogte van het lagrange-punt op 1,5 miljoen km van de aarde (de zwaartekracht of zwaartekracht solar = aardse zwaartekracht).

doel: de zonne-flux 1,8% permanante het creëren van een plek op de aarde duizenden km te verminderen.
Duur: 50 jaar ...

2) Buig en absorbeer zonnestraling door de atmosfeer te "zwavel"

Een beetje hetzelfde proces als 1) maar op aarde blijven (dus al redelijker) door H2S in de bovenste atmosfeer te spuiten dat snel zou veranderen in SO2 en zo de zonnestraling zou afbuigen.

Doel: in 10 jaar tijd "een paar graden" behalen

ps: H2S is dodelijk bij hoge concentraties. Bij lage concentratie "stinkt het naar ei". Het wordt toevallig gevoeld naast de olieontzwavelingseenheden van raffinaderijen ...

3) Verhoog de Golfstroom

Door 8000 autonome zeewaterpompplatforms bedoeld om de Golfstroom op het juiste moment van het jaar te "stimuleren" met koud zout water (dooi).

doel: voeg 1 miljoen m3 om het verkeer thermomarine

Als we weten dat de kracht en de warmteafgifte van de Golfstroom (equivalent thermisch kernreactoren 1 miljoen) ... deze oplossing lijkt zielig ...

4) Het stimuleren van het plankton sulfaat Iron

De meest "realistische" en ongetwijfeld effectieve oplossing die erin bestaat het plankton (en dus de mariene voedselketen) te versterken van bepaalde gebieden van de oceaan die een tekort hebben. De door het plankton opgenomen CO2 wordt permanent opgeslagen in de onderwatersedimenten van de lijken van hun roofdier.

doel: om te compenseren 15% van onze uitstoot CO2

Conclusie: geen van deze oplossingen lijken voldoende efficiëntie om het probleem van opwarming permanent lossen.

Wetende dat we, grofweg gesproken, momenteel niet meer dan 1/3 van de "fossiele koolstof" die door de mens kan worden geëxploiteerd, hebben afgewezen ... wat kunnen we anders zeggen dan: we zijn in de ...
Dernière édition par Christophe de 23 / 05 / 11, 14: 24, 3 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6980
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2905




par gegyx » 16/12/06, 15:42

Om "fix" die op de aarde, is er ook de 'nucleaire winter' dat een probaat middel zou zijn.
Enkele jaren zonder zon en de aarde zeker koud. Als een bonus, een snelle daling van de flora die voor een deel, fauna zal staan, en de snelle ontvolking van de aarde, honger, ziekte en lokale conflicten.
De industrie zal een halt toe te roepen te markeren. En de overlevenden veranderen hun mentaliteit ...
Meer verergerd groei, maar een wantrouwen van elke technologie, en een dagelijks onderzoek om haar voortbestaan ​​te ondersteunen.
In het kort! Een nieuwe wereld, dat heeft zijn braakliggende periode gehad en waarvan de inwoners hebben hun mentaliteit veranderd.
--------
(Ik kocht deze S&V, voor het nieuwe artikel over piramidestenen die als beton zouden zijn gestort. Technologie die in andere zeer oude monumenten zou worden gevonden. Ik dacht dat Pitmix, de lezer van dit tijdschrift, ons erover zou vertellen. praten.)
:D
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 17/12/06, 14:03

Rah Gegyx uitersten onmiddellijk ... : Cheesy:

Anders is er in deze S&V ook een methode om uit CO2 te tanken ... maar tegen welke energiekost (het antwoord staat niet in het artikel)? Dat is de vraag!
0 x
Jean-Jean
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 13/02/07, 00:05

"Save Gaïa!": Een gedeeltelijke oplossing ...




par Jean-Jean » 13/02/07, 00:30

De Sahara is de grootste dorre woestijn in de wereld, en het blijft groeien vooral als gevolg van menselijke activiteiten zoals extensieve veehouderij ...

Het bestaan ​​van grote noodlijdende gebieden bieden wij een geoengineering oplossing voor het agrarisch gebied terug te winnen (meer dan 10 000 km2!):
Overspoeld door water van de Middellandse Zee zou dus kunnen worden gecreëerd uitgestrekte gebieden van verdamping, door de groeiende het hydrometrische omgeving tarieven en eventueel verhoging van de schaarse regenval.

Hij is niet proberen terug alle van de Sahara te winnen, maar om vergroening gebieden die in het nabije verleden.

Ik nodig u uit om te ontdekken, delen en delen een deel van de utopie in een wereld die echt nodig heeft:

http://web.mac.com/savegaia/iWeb/flower ... venue.html

Met u, (her) bezoeken, commentaar te ontdekken en om deze website-blog te delen!

Met vriendelijke groet,
0 x
Horace
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 13/02/07, 09:20

Oh voorzichtig jongens met de afkoeling van de aarde!

Ik weet het, de opwarming van de aarde is een punt van zorg, maar:

(Ik woon in België)

Deze winter heb ik aanzienlijk minder warmte, idem voor de industrie, openbare gebouwen, enz ....
zoals hij het beste kan, heb ik minder verlangen om te gaan op vakantie in Spanje.
reizen kwesties, het technologisch gemakkelijk te vallen in de consumptie van huishoudens van 30%
de aarde is relatief langzaam

Ik denk dat het proberen van een plotselinge afkoeling (die IMHO is niet van plan om de temperatuur van de avonden op te lossen, dus neem het gebruik van airconditioning) zou erger zijn dan de kwaal.
Ik zeg dan, leerlingen waaghals sorcerer's!

Ik denk dan drastische beleid beperking bevolking veel dringender
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 13/02/07, 09:59

elephant schreef:Ik denk dat het proberen van een plotselinge afkoeling (die IMHO is niet van plan om de temperatuur van de avonden op te lossen, dus neem het gebruik van airconditioning) zou erger zijn dan de kwaal.
Ik zeg dan, leerlingen waaghals sorcerer's!


Uh ... Ik weet niet of je reactie is ironisch of als je niet hebt gelezen wat het onderwerp was te praten, maar hij was nooit de aarde afkoelen (je weet journalisten willen doen in de sensationele .. .), maar aan de impact van de opwarming van de aarde te beperken.

Het is niet helemaal hetzelfde.

Om terug te keren naar onze lieve België, verstoring van de Golfstroom een ​​paar dozijn% omzetten in Siberië ... Het is de 3 methode reeds aangehaald.
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 26/05/07, 02:22

elephant schreef:[...] Warming is relatief langzaam [...]
:| Weed ... denk je?

Christophe schreef:[...] Om terug te keren naar onze lieve België, verstoring van de Golfstroom een ​​paar dozijn% omzetten in Siberië ... Het is de 3 methode reeds aangehaald.
Nee, niet echt ...
Het beste punt van vergelijking, dit is British Columbia.
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
jlvx
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 43
Inschrijving: 13/05/06, 19:01

langzame opwarming van de aarde




par jlvx » 28/05/07, 22:17

wanneer de cijfers die door de meerderheid van de experts worden geaccepteerd, inclusief die van het IPCC (niet alle 'climatomogen, ver, ver daar vandaan), gemiddeld 0,60 ° zijn over de hele wereld (dat betekent trouwens absoluut niets, omdat het omvat regio's die opwarmen en andere die afkoelen), kortom "dat alles" (0,60 °, of het "gemiddelde" verschil (en ja) tussen Nice en Marseille, (brr het is koud in de rug ), dit alles sinds 1860, dat wil zeggen in 150 jaar, toen de lelijke man nog giga mega peta ton Co2 uitstootte (en dat bovendien, in 1860, de planeet uit een "mini-ijstijd" kwam)?

Het is bijna lachwekkend (maar ja trouwens, men moet niet "revisionistisch" zijn, zo niet op de brandstapel, lang leve de nieuwe inquisitie, lang leve de nieuwe religie van klimatologen-goeroes-alarmisten - maak me vooral bang!

De man heeft er genoeg van onbewust gedrag c'te pov planeet had déforestant agricolant verstedelijkende over-exploitatie van de visbestanden of gewoon verontreinigende stof, voor degenen die zich richten op de gevolgen van deze acties, in plaats van te doen alsof de meester klimaat door het uitgeven miljard aan de CO2 zogenaamd te beperken, terwijl dit niet het enige broeikasgas (door de manier wist u dat waterdamp vertegenwoordigt 50 80% van de BKG volgens deskundigen (zoals wat, gezien de omvang van het assortiment ...), dat de werkelijke impact van de zon, uit de bloedsomloop, niet om de onzekerheid over de gevolgen van de albedo van wolken, + el nino cycli etc noemen ... en daarom meiux er te doen om de wereld leefbaarder te maken en het menselijk gedrag eigenlijk moordenaars te beteugelen.
In deze weet je dat het ei hoofden en Europese politici hebben besloten dat ze de stijging van de mondiale temperatuur tot + 2 ° zou beperken;
Hat, ze zijn sterk deze eurotechnocrates!
En ja, het is een feit dat de Canadese of Russisch of Chinees etc niet tevreden met minder gebruik van (fossiele) energie voor verwarming zal zijn?
(Leve de opwarming van de aarde?)
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 29/05/07, 00:11

Wat een onzin... : Roll:
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 29/05/07, 10:54

Houthakker schreef:Wat een onzin... : Roll:


+1/2 maar kalm ... Ik dacht dat je kleine "vakantie" je "edge" had kunnen kalmeren, maar blijkbaar niet te veel ... : Cheesy:
0 x

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 250-gasten