Geconserveerde vloeistofkachel en verbrandingsmotor

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
The Passing
x 17

Geconserveerde vloeistofkachel en verbrandingsmotor




par The Passing » 26/11/05, 12:52

Hallo,

Ik heb zojuist een onder druk staande kachel met meerdere brandstoffen gekocht en ik ben onder de indruk van de eenvoudige bediening, maar dat geeft me een idee.

De werking:

Bij dit type kachel staat de vloeibare brandstof (spiritus in mijn geval) onder lichte druk dankzij een kleine handpomp in de tank.

Dan, dankzij een kopje onder de brander waarin een beetje alcohol wordt verbrand, wordt de branderkop voorverwarmd om het proces te starten, door de alcohol van de kop te koken en zo door te geven aan de staat gas in de expansiekamer.

Als het voorverwarmen klaar is, open je de gasklep en steek je de kachel aan: prachtige blauwe vlammen komen uit de brander!

Bekijk het apparaat hier aan het werk: http://2oo4.free.fr/Divers/hiker111.jpg

Vanmorgen een kleine test uitgevoerd: met brandspiritus ("90 °") laat deze kachel in 13 minuten een liter water koken van 15 ° C.

Het idee gold voor de verbrandingsmotor

Waarom zou u dit principe niet toepassen op benzine / diesel om het te verbranden in de vorm van GAS en niet langer een vloeistof (zelfs als het verdampt blijft het een vloeistof)?

Het resultaat lijkt vrij duidelijk: volledige verbranding en besparing op het einde!

Benzine of diesel ==> boiler ==> gas ==> motor = besparing, ecologie :)

Wat denk jij?
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 26/11/05, 16:09

Hallo Benoit
Ik denk dat je van de jongere generatie bent, dus vraag je vader of grootvader of hij nog leeft, hoe las hij voordat de propaantoorts bestond?
Er waren branderlampen gevuld met benzine of alcohol
een kleine pomp om de tank onder druk te zetten, een verwarmingsbeker, het pad van de vloeibare brandstof gemaakt door een lont en vervolgens in het hete deel van de brander, gaf het alleen een instelbare stoom af met een schroef en een mooie vlam.
De kachels die houthakkers met nafta gebruiken, werken volgens hetzelfde principe.
Hij heeft allerlei manieren uitgeprobeerd om volledig verdampte benzine te gebruiken en het is relatief eenvoudig, er is geen follow-up geweest.
De reden is dat wanneer je brandstof met een indirecte injectie stroomopwaarts van de kleppen stuurt of beter direct, de verdamping van de druppels de temperatuur van het mengsel verlaagt en dit het mogelijk maakt om motoren te maken met hogere compressie (lagere temperatuur in einde compressie minder risico op zelfontbranding)
Ik heb een brandstofverwarming op mijn Buick-injectie geïnstalleerd, omdat deze onder druk staat, kunnen we de brandstof met de watertemperatuur verwarmen zonder dat deze verdampt, op het moment van injectie verdampt deze onmiddellijk, principe koeling,

het bespaarde bijna geen brandstof, (niet meetbaar) het helpt gewoon bij koud weer.


Andre
0 x
aidiv
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 103
Inschrijving: 20/12/04, 18:57




par aidiv » 26/11/05, 16:35

hallo, we vinden dit proces ook op modelstoomboten.
0 x
aidiv
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 103
Inschrijving: 20/12/04, 18:57




par aidiv » 26/11/05, 16:37

ah ok, ik zag net de foto, ik heb een oude op zolder, ik dacht dat het met petroleum werkte
0 x

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 189-gasten