Maar waar gaat de koolstof naartoe?

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79290
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11025




par Christophe » 15/12/03, 13:58

temsa schreef:Ja hoor!

Ik stel mezelf voor temsa, 22A, voorzitter van de CPE Lyon robotica club (Coupe de France de robotique, ook bekend als "coupe e=m6" :D , ik las de omzwervingen van de PMC sinds rond augustus 2000, ik wilde er zelfs een bouwen...

Wauw, dus je hebt de PMC eerder ontdekt dan ik   :P  (december 2000)

Toch heb ik het idee tijdelijk laten varen, omdat ze nog bij mijn ouders woonden en bang waren dat de motor van de oude maaier zou ontploffen als ik hem achteraf inbouwde!

Dat weet ik, zit een beetje in hetzelfde geval...

Christophe, je had zelfs vaag contact met mijn vrienden Paul en Marc in 2001 die hun TIPE (presentatie voor wetenschappelijke doeleinden in voorbereiding) op de PMC hadden gedaan, ze moesten zelfs naar je toe, en omdat het niet kon, werden ze genaaid bij de presentatie (ons etablissement stond er echt op om contact met iemand te hebben, en op een echte manier), zelfs als hun presentatie hen een goede 14-15 zou hebben gegeven, blijkt dat ze hebben gelogen door te zeggen dat ze je hadden gezien en dat een van de docenten in de jury kwam uit Straatsburg, en hun cijfer was gedeeld door 2 (ik voel me er gedeeltelijk verantwoordelijk voor, aangezien ik het ben die ze op het thema heeft aangesloten...).

Oké dan, het spijt me, maar:

1) Veel studenten vragen mij (meer dan dertig studenten of koppels hebben contact met mij opgenomen) en ik kan ze redelijkerwijs het werk niet geven (ze willen dat eigenlijk allemaal). Ook ik ben met "niets" begonnen, natuurlijk begrijp ik dat het nutteloos is om het wiel opnieuw uit te vinden, maar veel vragen van sommige studenten hebben hun antwoord op de quanthomme-site (onder andere). Het is aan hen om een ​​minimum aan reflectie en een onafhankelijke benadering te hebben... Hierop worden ze beoordeeld in het geval van een TIPE! Bovendien zijn de TIPE niet echt geavanceerde studies (niets te maken met een PFE) dus de leraren vragen niet om concrete resultaten....

2) Wat betreft de ontmoeting, ik zie niet echt in wat het hen zou hebben opgeleverd, mijn testbank van de ensai ZIJN HS. Ik heb dit allemaal aan hen uitgelegd... en ik denk dat ik de meeste van hun relevante vragen heb beantwoord.

3) Ze moeten gelogen hebben?? En met welk doel? En hoe zorgde het feit dat een leraar uit Straatsburg kwam ervoor dat ze werden ontmaskerd? Ik begrijp het niet helemaal...tenzij het een van mijn 2 voogden was...wat mogelijk is, maar het is echt pech voor hen...Ik ben behoorlijk teleurgesteld over hun gedrag....

4) Helpen is allemaal leuk en aardig, maar zonder iets terug kun je niets laten gebeuren. Ik hoor niet dat NIET een van deze paren mij een kopie van hun verdediging heeft gegeven, laat staan ​​een kopie van hun studie (waar ik in de meeste gevallen om vroeg)...dit om tenminste een idee te krijgen van de reactie van hun leraren...


Maar het moet gezegd worden dat hun volger-leraar, soms aardig/soms klootzak, niet in staat was Quanthomme's documenten en jouw documenten te lezen, en een beetje ongelovig omdat hij zelf op een bepaald moment een "watermotor" had gebouwd en teleurgesteld was over de ervaring.

Nu de presentaties zijn gemaakt, stelde ik mezelf altijd een vraag: waar blijft de koolstof? :ph34r:

Inderdaad, volgens uw metingen neemt de snelheid van CO en CO² af met de pmc, zelfs zonder water toe te voegen (ik hoop dat ik geen onzin praat, de laatste keer dat ik ze las, moet er 1 jaar zijn geweest)


Ja dat klopt, een plausibele verklaring is het gebruik (verbranding) van de meest vluchtige verbindingen in benzine (samengesteld uit 130 bestanddelen van 4 verschillende HC-families + additieven) met een hogere H/C-verhouding dan benzine die in zijn geheel wordt verbrand.
Het gebruik van water zal deze verhouding verder verminderen DOOR VERDUNNING.
Hoe dan ook, het is duidelijk dat alleen een MASS-studie van de uitlaatgassen een "verdwijning" van koolstof (hoe klein ook) kan bevestigen


Bovendien lijkt het er niet uit te komen in de vorm van een zwartachtig vervuilend gas (zie zakdoektest).

Een gasmotor heeft ook bijna geen deeltjes, daarom verdwijnt de koolstof niet... Behalve bij de PMC: verbranding in de gasfase...

Kortom, volgens het Lavoisier-principe: "Niets gaat verloren, niets wordt gecreëerd, alles wordt getransformeerd", dus waar is onze vriend koolstof gebleven?

Ik heb een hypothese, maar ik denk dat die redelijk werd verwelkomd in de Yahoo-groep (die ik een beetje uit het oog was verloren, gebeuren daar interessante dingen?):

Ja zie de andere post (dus je bent daar geregistreerd) vreemd ik kan me je post niet herinneren....

In 2000 had ik inderdaad een TIPE gedaan over koolstofnanobuisjes, en ik had zelfs de laboratoria van Montpellier-onderzoekers in het veld kunnen bezoeken: ze maakten ze in lagedrukreactoren (van 120 mbar tot 700-800 mbar helium) in een plasma gecreëerd door grafietelektroden en een stroom van ongeveer 20A (waarvan het doel simpelweg was om energie te leveren voor de reactie en de vervaardiging van het plasma) voegden we gewoon een paar katalysatoren toe om nanobuisjes te hebben en niet alleen fullerenen.

Mmm heel interessant, ik had aan de telefoon (in 2001) een onderzoeksdirecteur van Sofia Antipolis die aan het onderwerp werkte. H2 EN nanobuisjes maken (hoge toegevoegde waarde in de toekomst van elektronica)

Als ik echter goed heb begrepen wat we weten over wat er in de PMC-reactor gebeurt: we hebben een zeer energetisch plasma (tot 800°c geheugen), een lage druk (veroorzaakt door de aanzuiging van de motor) en koolstof in overdaad (benzine)... dus het lijkt nog steeds dichtbij genoeg als voorwaarden om de vorming van fullerenen te overwegen, en dus de wonderbaarlijke verdwijning van koolstof!

Ja interessant. Te bevestigen of te ontkennen na massa-analyse van de uitlaatgassen....waar ik met mijn middelen niet toe in staat ben...Vreemd dat je spreekt van energetisch plasma bij 800°C?? Ja voor druk en koolstof (behalve in het geval van waterdoping...)


Wat me meer stoort, is wat er met deze fullerenen gebeurt? Ze komen uit de uitlaat, blijven in de motor?

Logischerwijs zouden ze in de motor moeten branden....(zelfs erg) dus verhoogde CO2 of zichtbare deeltjes (ik ben niet zo goed in het verbranden van fulerenes... :rolleyes: ) Anders zouden pkoi niet diffunderen in de materialen van de reactor ... en in dit geval zou de reactor maar een tijdje effectief zijn ... Hoe dan ook, ik verliet het pad van 100% pantone om me uitsluitend te wijden aan waterdoping;)

Kortom, ik zou graag willen weten wat jullie allemaal hiervan vinden, en vooral jij Christophe;)

Gedaan :rolleyes:

0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79290
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11025




par Christophe » 17/12/03, 12:48

temsa schreef:joep joep :)

Bedankt voor je lange antwoord op mijn lange vragen.

Voor de TIPE, ze geven je niet de schuld (maak je geen zorgen!), Je was op reis denk ik, en daarom kon je ze niet zien.

Ik hoop dat ze mij niet kwalijk nemen ;)

Desalniettemin zaten we niet in een "normale" voorbereiding maar in een "geïntegreerde" voorbereiding die, hoewel we het voorbereidingsprogramma respecteren, nog steeds heel anders is, en de TIPE heeft hierin een grote waarde, dus we vragen om het beter te doen. Ook een opmerkelijk verschil met de andere voorbereidingen, de fysieke ontmoeting van een "expert" in het veld wordt als essentieel beschouwd: rolleyes: .

Oula nou, een expert hoort een onderzoekslaboratorium te hebben... wat niet mijn geval is (voorlopig...)

Het probleem met de PMC is dat jij de enige persoon bent die ik ken die nummers heeft! Daarom heeft iedereen jou nodig ;)

Ben de meest interessante cijfers zijn publiek beschikbaar op de site http://www.quanthomme.com
de rest van mijn rapport bestaat uit hypothesen die moeten worden bevestigd of ontkracht (die van de fulérenen is er nog een). Dan zijn er ook de boeren en Daniel Dubourg (zijn nummer staat op de Quanthomme, Renault Express-website)


Als je wilt, zou ik hun presentatie voor je kunnen krijgen, maar je hebt de tekst niet (het is een flash-animatie)... :ph34r:

tja en vooral de reactie van de jury die ik graag had gehad...

Wat de nanobuisjes betreft, vraag ik me af of we het niet met dezelfde persoon hebben besproken, want het doel van hun onderzoek was de opslag van H² in nanobuisjes (met de chemische technieken om de uiteinden van de nanobuisjes door te snijden om de H te plaatsen, is het echt leuk en als deze technieken slagen het zal gemakkelijk zijn om de auto direct op H² te laten rijden en dus geen COXNUMX-uitstoot meer... :) )

Het is mogelijk, ik weet zijn naam niet meer, maar hij klonk Italiaans en het lijkt mij dat het Peugeot was die het onderzoeksprogramma financierde... maar het is nogal een afstand...

Als je de exacte cijfers wilt (800°C voor de elektrische boog geloof ik, 1200°C voor de laser en voor de zonne-energie moet het 1400 uit het geheugen zijn)

???? 800°C voor de elektrische boog ???? een simpele kaars gaat tot 3000-4000°C lijkt mij...800°C geeft geen wit licht...


van wat er nodig is om nanobuisjes te produceren met de elektrische boogtechniek (de eerste techniek die het mogelijk maakte om ze te verkrijgen) voltage, intensiteit, gasdruk, ik denk dat ik het zonder al te veel problemen kan vinden, ook al zijn mijn nummers 4-5 jaar oud. Ik moet ook informatie kunnen vinden over het boren van fullerenen en nanobuisjes met laserreactoren, de zonneoven en de zogenaamde chemische techniek (degene die ik het minst goed ken).

schroef het allemaal op :) Als het een .doc of .pdf is, wordt het gepubliceerd op versie 2 van econology :)

merci
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 88-gasten