Blog ... mijn tuin!

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Avatar de l'utilisateur
Tiboshadow06
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 48
Inschrijving: 18/08/06, 12:15

Blog ... mijn tuin!




par Tiboshadow06 » 23/12/08, 17:47

Hallo, ik verzorg dus sinds juli een moestuin (biologisch ^^) en ik heb de etappes op een blog gepubliceerd, helaas al een paar weken met de winter en de zwijnen die alles op zijn kop hebben gezet, het vordert minder maar ik ben alles aan het voorbereiden zodat ik volgend jaar van februari-maart iets anders kan hebben dan tomaten en basilicum ^^

Geef me je indrukken, het gebeurt => hier
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 29/12/08, 11:56

Veel geweldige ideeën!

Deel gerust uw recepten en ervaringen!
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272




par Grelinette » 29/12/08, 14:21

Ik ging ook naar zijn blog en voegde deze opmerking toe om het onderwerp bij te werken : Cheesy: maar ook om het debat te openen!

Op deze blog praten we vooral over technieken en technologieën die verband houden met hernieuwbare energie... als we een link zouden kunnen leggen met voedsel in het algemeen en biologische moestuinen in het bijzonder, zou dat heel goed zijn : Mrgreen:

Door willekeurige links hier en daar te vinden, kon ik bijvoorbeeld veel oude en nu vergeten technologieën ontdekken die geactualiseerd kunnen worden om een ​​terugkeer naar een meer natuurlijke landbouw mogelijk te maken. (bijv. waterslagpomp).

Bovendien heb ik over dit onderwerp een educatief project voorgesteld aan de burgemeester van mijn gemeente, dat hem lijkt te interesseren. Het gaat om het creëren van moestuinen en workshops voor initiaties op het gebied van hernieuwbare energie.
Als u geïnteresseerd bent in het onderwerp, vindt u hier een korte presentatie van het project: http://ferme.nature.free.fr/projet-asso.pdf

Als u ideeën en opmerkingen heeft, ben ik ook een nemer.
0 x
cunseulair
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 20
Inschrijving: 24/12/08, 18:57




par cunseulair » 29/12/08, 14:34

voor uw projecten kunt u altijd een nuttige link hebben met de biologische boeren in uw regio, het adres van de dichtstbijzijnde groep vindt u op http://fnab.org/
0 x
De toekomst zit niet in de achteruitkijkspiegel
Corpse Grinder 666
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 148
Inschrijving: 17/11/08, 11:54




par Corpse Grinder 666 » 29/12/08, 20:51

nikel! Succes :D !
Aan de andere kant een kleine kritiek: zet Mosanto met een schedel (rechts) en zet het Europese BIO-label (hetzelfde voor de AB) het is helaas vandaag de dag om mosanto te steunen (voor de 0,9% van de mogelijke GGO's... ;)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Hasardine
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 350
Inschrijving: 26/07/08, 22:01
Plaats: Elzas




par Hasardine » 30/12/08, 11:15

Ik combineer graag biologisch tuinieren en afhankelijk van de maan is hier een kalender voor de winter- en lentemaanden

Beeld

sorry, ik weet niet meer op welke site ik deze kalender heb gevonden!!! Bewerken door Christophe: vervanging van de afbeelding door die van de delnoram-link

Hier is echter een link die ik vaak raadpleeg, en die de verschillende fasen van het werk uitlegt die moeten worden uitgevoerd op basis van de positie van de maan.
http://www.graines-et-plantes.com/index.php?Page=Calendrier-lunaire&lune=plantes
0 x
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 30/12/08, 12:18

Hasardine schreef: sorry, ik weet niet meer op welke site ik deze kalender heb gevonden!!!


het is humor hè? de site is gemarkeerd op de foto :D
http://www.notretemps.com/cal_lun/page2.html
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '
"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 30/12/08, 12:32

+1 met delnoram :)

Maar iemand zou mij het volgende moeten uitleggen:

Vandaag: worteldag
Morgen: bloemendag

Dus hoe plant je een bloem als het -8°C is en de grond bevroren is zoals nu? Beeld
0 x
Canares
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 35
Inschrijving: 26/11/08, 11:14




par Canares » 30/12/08, 12:39

Voor degenen die geïnteresseerd zijn, hier is een artikel over groen tuinieren :)
http://www.developpementdurable.com/con ... -vert.html

: Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Hasardine
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 350
Inschrijving: 26/07/08, 22:01
Plaats: Elzas




par Hasardine » 30/12/08, 14:00

ja, wortel en bloem!!!

eens kijken, op een worteldag kun je je laatste rapen en bloemen oogsten, zorg voor je kamerplanten!

voor de link, net zo goed voor mij, bedankt Christophe voor de mods!

uit de naam van de site blijkt dat ik al een hele tijd geen vakantie heb genomen, het zal een goede week duren voordat ik opnieuw leer hoe ik mijn (blonde) hersenen moet gebruiken!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 223-gasten