Blog ... mijn tuin!

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Avatar de l'utilisateur
Hasardine
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 350
Inschrijving: 26/07/08, 22:01
Plaats: Elzas




par Hasardine » 30/12/08, 14:13

alsjeblieft ! een vraag die misschien raar lijkt, maar ik zou graag willen weten waarom we in de vegetarische keuken zo vaak koemelk vervangen door sojamelk? Het leek mij dat de basis van vegetarisch koken gebaseerd was op het niet doden van dieren voor voedsel, maar het melken ervan doodt ze tot nader order niet!
0 x
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 30/12/08, 14:32

Ze is niet.

Er zijn veganisten die niets van de dierenwereld willen en melk en eieren vervangen door plantaardige producten.

Anders willen vegetariërs alleen kazen zonder stremsel uit de magen van de kalveren.
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '
"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6987
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2911




par gegyx » 30/12/08, 14:34

Goedemorgen.

Je moet over veganisten praten.

Geen melk of kaas, en geen kippeneieren...

Extremisten, ja!


En dan moet je de salade goed wassen en het fruit openen, om er intact uit te komen, een ellendig insect, wachtend om te leven.
: Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Hasardine
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 350
Inschrijving: 26/07/08, 22:01
Plaats: Elzas




par Hasardine » 30/12/08, 15:34

in feite begon het vanuit een simpele observatie: op de sites met “vegetarische” recepten vroeg ik me af waarom ze hun chocolademousse maakten met rijstroom en sojamelk!

Het is een interessant concept, maar ik ben er beter in met melk en eieren!

en het is zo goed!

Bovendien wilde ik mijn tirade uiten tegen deze krakers die zich in mijn prei hebben genesteld!!!! wij zijn het beu! Ze maken mijn prei zielig! :onheil: (Ik zou ze nog steeds eten! Na!)
0 x
fthanron
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 292
Inschrijving: 13/10/07, 17:56
Plaats: Loir et Cher




par fthanron » 30/12/08, 20:37

Hallo Hasardine,

Misschien gewoon een simpele ecologische voetafdruk van de productie van rijstmelk, tarwe... versus koemelk zou zeer interessant zijn vanuit een koolstofoogpunt enerzijds en anderzijds een echte studie naar deimpact van het gebruik van koemelk als voedsel op de menselijke gezondheid ...

Er zijn veel bronnen voor en tegen en voor veel in het Frans (...) en heel weinig in andere talen (...)

@+
0 x
Frederic
Avatar de l'utilisateur
Hasardine
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 350
Inschrijving: 26/07/08, 22:01
Plaats: Elzas




par Hasardine » 30/12/08, 21:20

Heeft u gegevens?

en kun je mij ook vertellen of in grijs nrj de melk van mijn koe van de boerderij op 300 meter van mijn huis anders is dan deze beroemde rijstroom geïmporteerd uit God weet alleen waar?
0 x
fthanron
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 292
Inschrijving: 13/10/07, 17:56
Plaats: Loir et Cher




par fthanron » 30/12/08, 22:53

Voor grijze energie geen, maar uw zaak vertegenwoordigt verre van de meerderheid van de melkconsumenten in Frankrijk... en sommige bedrijven produceren plantaardige melk hier op het vasteland van Frankrijk.
Aan de andere kant voorziet mijn buurman mij ook van zaden die geschikt zijn voor het maken van uitstekende plantaardige melk... het is moeilijk om een ​​CO2-balans op te stellen op basis van onze twee voorbeelden... hoewel het mij noodzakelijkerwijs lijkt dat een koe meer energie verbruikt om melk produceren dan de zaden indien nodig koken!

Wat betreft de impact van koemelk op de gezondheid, gebruik Google in .fr of .com, het werkt redelijk goed.

@+
0 x
Frederic
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 31/12/08, 09:27

Christophe schreef:Dus hoe plant je een bloem als het -8°C is en de grond bevroren is zoals nu? Beeld


We hebben thuis allemaal een betonbreker, eens kijken : Mrgreen:
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
Avatar de l'utilisateur
Hasardine
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 350
Inschrijving: 26/07/08, 22:01
Plaats: Elzas




par Hasardine » 31/12/08, 12:53

hier is een uittreksel van wikipedia

http://fr.wikipedia.org/wiki/Lait_de_soja

Sojamelk heeft het voordeel dat het minder verzadigd vet bevat dan koemelk en vrij is van transvetzuren, waardoor het gunstiger wordt voor mensen die risico lopen op hart- en vaatziekten. Het bevat ook, zoals alle producten afgeleid van soja, flavonoïden, bekend om hun antioxiderende eigenschappen.

Soja – en dus tonyu – bevat fyto-oestrogenen. Er zijn controverses ontstaan ​​over de positieve[2] of negatieve[3] invloed die dit product kan hebben op de menopauze en op de seksuele ontwikkeling van kleine jongens. Ook de aanzienlijke aanwezigheid van pesticiden en het bestaan ​​van GGO-sojabonen staan ​​ter discussie, maar er bestaat zogenaamde biologische sojamelk, die geen pesticiden bevat en wordt verkregen uit niet-genetisch gemodificeerde sojabonen. Soms bevat sojamelk calcium, toegevoegd tijdens de productie om het qua voedingswaarde beter vergelijkbaar te maken met koemelk en om het risico op een tekort te compenseren dat een vervanging van de tweede door de eerste met zich meebrengt zonder het dieet te veranderen.

Het wordt sterk afgeraden om sojamelk aan zuigelingen te geven, omdat deze noch vitamine D noch calcium bevat; er bestaat dan een ernstig risico op rachitis bij zuigelingen die uitsluitend dit soort melk krijgen. In Frankrijk wordt 2 tot 3% van de kinderen jonger dan één jaar getroffen. Sommige kinderartsen aarzelen niet om van ‘misbruik’ te spreken als baby’s sojamelk krijgen. In geval van een allergie voor koemelk, zoals om welke andere reden dan ook, is moedermelk de beste oplossing, anders zijn er hypoallergene formulemelk op de markt.
0 x
Corpse Grinder 666
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 148
Inschrijving: 17/11/08, 11:54




par Corpse Grinder 666 » 31/12/08, 18:36

de veganisten van de extremisten... ???? : Lol: het volstaat te zeggen dat degenen die niet consumeren geen burgers zijn :schok:

naast grijze energie moet je de calorieën tellen die door elk voedsel worden geleverd;)
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : JimmyBoss en 274 gasten